Ötvös Tibor
Szörnyek a King Arthur folytatásában
A Neocore Games nagy sikert aratott a Paradox logója alatt megjelenő King Arthur címet viselő stratégiai játékukkal, mely a külföldi sajtó munkatársai szerint is méltó konkurenciát jelent a Total War szériának.
Épp ezért nem volt meglepő, hogy egy kisebb ám szintén sikeres kitérő (Lionhead: King's Crusade) után a csapat visszatér az Artúr mítoszhoz és folytatja a sikeres programot. A történet szerint az Orknay-szigetek boszorkánya olyan sebet ejtett Artúr királyon, mely soha nem gyógyulhat be. Miután a király és Britannia sorsa egybefonódott, így Artúr átka a nemzet átka is egyben és ezért a világot szörnyek támadják meg.
A játék alapjai nem sokat változtak az elődhöz képest - továbbra is leginkább a Total War sorozatra hasonlít a mechanizmus. Van egy kampány térkép is, melyeken találhatunk különböző küldetéseket is. Bármely más stratégiai játékban ezek egyszerű harcok lennének, de egy RPG-RTS elegyben saját magunk választhatjuk meg, hogy mely kalandot milyen módon akarjuk letudni. Egy példa: Artúr és serege eljutnak egy megszállt városba. Három lehetőség közül választhatunk: az igazság nevében megrohamozzuk a várost és felszabadítjuk a lakosokat; megrohamozzuk a várost és felszabadítjuk a lakosokat, majd elvesszük a pénzüket; tovább állunk és sorsukra hagyjuk a lakókat.
A csaták sokat fejlődtek. A King Arthur II-ben egyszerre 3-4000 egység is megjelenhet a képernyőn és ezek alapján valóban gigantikus harcokra számíthatunk. Velünk szemben tűzokádó sárkányok, óriások és különböző szörnyek állnak majd, akik ellen komoly taktikákat kell bevetnünk. Artúr fájdalma nyomán különböző barlangok jelentek meg Britannia területén, ahonnan áradnak kifelé a szörnyek és nekünk ezeket a központokat kell felszámolnunk.
Ehhez elég sokféle egységet vethetünk be. Lesznek varázslóink, akik különböző mágiákkal lesznek segítségünkre és természetesen megjelennek a megszokott kétkezi harcosok (lándzsások, kardosok, íjászok stb.) is. Minden csoport élén egy hős áll, aki képes a tapasztalatai alapján fejlődni. Őket azonban alapvetően meghatározza Artúr jelleme is.
Természetesen utunkba akadnak szimpla banditák, törvényen kívüliek és zsoldosok is, akikkel szintén összecsaphatunk. A King Arthur II nagyon szép lesz, grafikailag sokat fejlődött az elődhöz képest. Most már csak azt várjuk, hogy mikor jelenik meg a játék, melyről mindenképpen be is számolunk majd.
Épp ezért nem volt meglepő, hogy egy kisebb ám szintén sikeres kitérő (Lionhead: King's Crusade) után a csapat visszatér az Artúr mítoszhoz és folytatja a sikeres programot. A történet szerint az Orknay-szigetek boszorkánya olyan sebet ejtett Artúr királyon, mely soha nem gyógyulhat be. Miután a király és Britannia sorsa egybefonódott, így Artúr átka a nemzet átka is egyben és ezért a világot szörnyek támadják meg.
A játék alapjai nem sokat változtak az elődhöz képest - továbbra is leginkább a Total War sorozatra hasonlít a mechanizmus. Van egy kampány térkép is, melyeken találhatunk különböző küldetéseket is. Bármely más stratégiai játékban ezek egyszerű harcok lennének, de egy RPG-RTS elegyben saját magunk választhatjuk meg, hogy mely kalandot milyen módon akarjuk letudni. Egy példa: Artúr és serege eljutnak egy megszállt városba. Három lehetőség közül választhatunk: az igazság nevében megrohamozzuk a várost és felszabadítjuk a lakosokat; megrohamozzuk a várost és felszabadítjuk a lakosokat, majd elvesszük a pénzüket; tovább állunk és sorsukra hagyjuk a lakókat.
A csaták sokat fejlődtek. A King Arthur II-ben egyszerre 3-4000 egység is megjelenhet a képernyőn és ezek alapján valóban gigantikus harcokra számíthatunk. Velünk szemben tűzokádó sárkányok, óriások és különböző szörnyek állnak majd, akik ellen komoly taktikákat kell bevetnünk. Artúr fájdalma nyomán különböző barlangok jelentek meg Britannia területén, ahonnan áradnak kifelé a szörnyek és nekünk ezeket a központokat kell felszámolnunk.
Ehhez elég sokféle egységet vethetünk be. Lesznek varázslóink, akik különböző mágiákkal lesznek segítségünkre és természetesen megjelennek a megszokott kétkezi harcosok (lándzsások, kardosok, íjászok stb.) is. Minden csoport élén egy hős áll, aki képes a tapasztalatai alapján fejlődni. Őket azonban alapvetően meghatározza Artúr jelleme is.
Természetesen utunkba akadnak szimpla banditák, törvényen kívüliek és zsoldosok is, akikkel szintén összecsaphatunk. A King Arthur II nagyon szép lesz, grafikailag sokat fejlődött az elődhöz képest. Most már csak azt várjuk, hogy mikor jelenik meg a játék, melyről mindenképpen be is számolunk majd.