Ötvös Tibor

Ingyenes lesz az Age of Empires Online

Ritka a játékvilág történetében az olyan csapat, mely folyamatosan csak és kizárólag sikerjátékokat készített, ám ennek ellenére a kiadója megszűntette őket. Az Ensemble Studios az egyik ilyen "fehér holló".

Az 1997-s Age of Empires alapvetően reformálta meg a stratégiai játékok műfaját ás megmutatta, hogy lehet a bevált formákat felhasználva egyedi címet alkotni a kissé megfáradt stílusban. A játékban egy egykoron létező civilizáció irányítását vehette át a játékos és irányíthatta népét a Kőkorszakból egészen a Vaskorig. A kirobbanó siker hatására a Microsoft újabb részek elkészítésére vette rá a csapatot, akik boldogan készítettek két folytatást, négy kiegészítőt és egy mellékágat is (Age of Mythology).



A csapat végül a 2009-es Halo Warsszal búcsúzott el a rajongóitól, de Robot Entertainment néven pár egykori munkatárs összeállt és nekifogtak az Age of Empires Online fejlesztésének. Az "új" rész elég sok dologban újít és számos klasszikus elemet is visszahoz. A program alapjaiban egy valós idejű stratégiai játék, de számos lehetőséget átemel a FarmVille-ből is. Ilyen például, hogy tetszőlegesen alakíthatjuk és dekorálhatjuk a saját városunkat, valamint hogy rajzfilmesebb grafikát kapott az egész program.

A sajtónak tartott prezentáción Ian Vogel dizájner az egyiptomiakat mutatta be, mint játszható oldalt. Elárulta, hogy az Egyiptomi birodalom sokkal másabb, mint a szintén választható görögök. A készítők minden nemzetet alapjaiban szerettek volna eltérővé tenni és nem csak arra törekedtek, hogy a festésük illetve az épületeik legyenek eltérőek. Az egyiptomiak például képesek a vallás megteremtésével emelni a lakosaik átlag életkorát és ezzel növelhetjük a populációt is. Míg a görögöknél csak adott számú lakosunk lehet és csak kihalás útján lehet beszületni a nemzetbe.



A vallás további segítséget nyújthat az egyiptomi népnek, hiszen képesek lehetünk olyan harci egységeket létrehozni, melyek képesek káoszt okozni a harcmezőn és ellenséges egységeket áttéríteni a mi oldalunkra. Vogel szerint az egyiptomi nép tökéletes ellenpéldája lesz a görögöknek, hiszen míg utóbbi a harci egységeire épít, addig előbbi inkább az elme és vallás oldaláról közelíti meg a dolgokat.

Ezután az Age of Empires Online producere, Danan Davis vette át a szót, aki rögtön leszögezte: a játék nem használja a manapság divatos és elterjedt mikro-tranzakciós fizetési módot. "Nem szeretnénk megvezetni a játékosokat. Nem akarjuk megadni annak a lehetőségét, hogy egy pénzes, de frissen regisztrált játékos megveszi a 'Foo Epikus Kardját', mellyel egy csapással leigázza a konkurens népeket."



Nem lesz havi előfizetési díj sem. Aki létrehozott egy felhasználói fiókot, az bármely nemzettel végigjátszhatja az egész programot, minden küldetést és még egy barátjával ko-operatív is szórakozhatnak. Azonban lesznek különböző megkötések. Az ingyenes játékosok a begyűjtött erős és ritka dolgokat nem tudják majd használni, limitált lesz a játékos kontra játékos harcok lehetősége is. Korlátozott mennyiségű alapanyagot gyűjthetnek össze és csak limitált terméket készíthetnek. Nem használhatják a Tanácsadókat sem.

De ha igényeljük a Premium Civilization Upgrades részt, akkor minden felszabadul. Azt azonban, hogy ez pontosan mennyibe kerül majd, még nem tudta senki megmondani. Az Age of Empires Online megjelenése elméletileg még az idén esedékes, de a béta-tesztre már lehet jelentkezni.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Laza #14
    Azért azt ne várd, hogy tök ingyen odaadnak neked mindent ... itt arról van szó, hogy aki hajlandó egyébként kifizetni a játék árát, mint bármelyik másik játék esetében, annak elérhető lesz minden tartalom.

    A WoW-ot is lehet már ingyen játszani, de csak lvl20-ig ... velük is bajod van?

    Itt nem előnyöket árulnak pénzért, hanem a teljes játéktartalmat. Ha nincs pénzed a játékra, akkor is elbohóckodhatsz az ingyenes résszel.
  • Seasharp #13
    Próbáljátok ki ezt az oldalt, kattinggatni és embereket kell hivni, ha jól játszol sok pénzt kereshetsz.

    http://www.onbux.com/?r=Seasharp
  • Zolivok #12
    [email protected]
  • masika #11
    Hát, a grafika érdekes. Bár anno, amikor elkezdtem játszani vele, éppen ez fogott meg. Akkor valahogy sokkal reálisabbnak tűnt. Mellesleg nem baj az, ha valami rajzfilmes, hiszen csak a tervezők kreativitását, színes fantáziáját mutatja meg. Bár talán egy fantasysebb jellegű játéknál nagyobb sikert aratnának vele. Az Age of empires-ben pont azt szerettem régebben, hogy olyan "élethű". No, de mielőtt elhamarkodott ítéletet mondanék, megnézem én is, hogy milyen ez az online AOE.
  • lammaer #10
    Egyetértek, nekem is jobban bejön az igényesen (!!!) rajzolt rajzfilmszerű grafika grafika.
  • lammaer #9
    Semmi sincs ingyen, valamiből fizetni kell azokat az embereket akik dolgoznak.
  • AgentKis #8
    Hát ez gusztus dolga, nekem jobban tetszik, ha egy játék nem filmszerű valósághű, hanem fantáziadúsabb játékosabb (akár kevésbé részletgazdag, bár ez itt nem mondható). Illetve, ha a játékélmény szempontjából jelentéktelen effektek kikapcsolhatóak, elnagyolhatóbbak, hogy ne csak erőművön menjen, vagy hogy az erőmű közben azért számolhassa a setit, vagy a klímát, vagy a rákellenszert.
  • citkar #7
    "Nem akarjuk megadni annak a lehetőségét, hogy egy pénzes, de frissen regisztrált játékos megveszi a 'Foo Epikus Kardját', mellyel egy csapással leigázza a konkurens népeket."

    Gondoltam milyen jó lesz, de:
    "Az ingyenes játékosok a begyűjtött erős és ritka dolgokat nem tudják majd használni..."

    így hiába ingyenes, nem élhetsz az epikus cucokkal, cska ha fizetsz, tehát nem a ma regisztrált pénzes játékos fog erős lenni, hanem a kicsit korábban regisztrált pénzes
  • globint #6
    Ez a rajzfilmszerű grafika gyönyörű. :)
  • semmikozod #5
    Ez a rajzfilmszerű grafika borzalmas. :(