SG.hu

Az elöregedő hardverek még mindig elég jók a Sony és a Nintendo számára

A fogyasztók élettartam-elvárása egyre hosszabb, az elmúlt években a vásárlók egyre tovább vártak az okostelefonok és az autók cseréjével. Ez a tendencia a játékkonzolgyártókra is átterjedt: az elöregedő konzolok, amelyek hagyományosan a játékgyártó cégek bevételeinek folyamatos csökkenésével is együtt jártak, most a Sony és a Nintendo számára sem okoznak gondot. Az iparág új fejlesztései további lendületet adnak a japán játékgyártó cégeknek.

Történelmileg egy játékkonzol élettartama nagyjából öt év volt. A Nintendo Switch már a nyolcadik évét tapossa, míg a Sony legújabb PlayStationje ötéves lesz. D éppen abban az időszakban, amikor a játékhardver-gyártóknál az eladások erőteljes visszaesése várható, a Sony nyeresége 68 százalékkal nőtt, és felülmúlta a várakozásokat a legutóbbi negyedévben, a játéküzletág profitja pedig megháromszorozódott a negyedévben. A Sony játékokhoz, hálózati szolgáltatásokhoz és online tartalmakhoz való hozzáférést biztosító előfizetéses szolgáltatásának eladásai is növekedtek. A felhőstreaming és a játékok digitális terjesztése sokkal nagyobb árrést kínál, mint a hagyományos hardveres üzleti modell.

A Sony számára ez egy nagyon szükséges időpontban érkezik, mivel a japán multi filmekkel és pénzügyi szolgáltatásokkal foglalkozó üzletágai a csoport bevételeinek csökkenését okozták. A televíziós produkciókat gyártó egységének a kevesebb sorozat miatt gyenge volt a forgalma, részben a korábbi hollywoodi sztrájkok miatti gyártási késések miatt. A pénzügyi szolgáltatási szegmens eladásai elmaradtak, a Sony Life egység bevételei jelentősen csökkentek. A befektetések növekvő nettó vesztesége aggodalmat keltett a befektetőkben.

A konzolok hosszú élettartama még jobb hír a Nintendo számára, amely a csoport bevételeinek több mint 90 százalékát játékhardverekből és szoftverekből szerzi. A termékek nagyobb tartósságának irányába történő elmozdulás egyik oka, hogy a meglévő konzolok grafikája és teljesítménye olyan fejlett szintet ért el, hogy kevésbé fontos a legújabb konzol megléte. A másik tényező az egyes konzolgenerációkhoz elérhető játékok száma. A konzolgyártókkal ellentétben a játékfejlesztőket az ösztönzi, hogy termékeiket a régebbi, meglévő konzolokra - amelyek már nagy felhasználói bázissal rendelkeznek - tegyék elérhetővé, hogy maximalizálják az egyes játékokból származó nyereséget.

A végső teszt az lesz, hogy mi történt a mostani a karácsonyi vásárlási szezonban, a játékkonzolok eladásának csúcsidőszakában, amikor a vállalatok kevés új terméket kínáltak. A Sony novemberben dobta piacra a PlayStation 5 továbbfejlesztett, jobb grafikát kínáló változatát, de ez valószínűleg nem lesz elég nagy különbség sok játékos számára. A konzolok és a magas árrésű online tartalomelőfizetések értékesítésének növekedése az ünnepi szezonban a játékipar új, vonzó pozíciójának bizonyítéka lenne.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!