SG.hu

Az elöregedő hardverek még mindig elég jók a Sony és a Nintendo számára

A fogyasztók élettartam-elvárása egyre hosszabb, az elmúlt években a vásárlók egyre tovább vártak az okostelefonok és az autók cseréjével. Ez a tendencia a játékkonzolgyártókra is átterjedt: az elöregedő konzolok, amelyek hagyományosan a játékgyártó cégek bevételeinek folyamatos csökkenésével is együtt jártak, most a Sony és a Nintendo számára sem okoznak gondot. Az iparág új fejlesztései további lendületet adnak a japán játékgyártó cégeknek.

Történelmileg egy játékkonzol élettartama nagyjából öt év volt. A Nintendo Switch már a nyolcadik évét tapossa, míg a Sony legújabb PlayStationje ötéves lesz. D éppen abban az időszakban, amikor a játékhardver-gyártóknál az eladások erőteljes visszaesése várható, a Sony nyeresége 68 százalékkal nőtt, és felülmúlta a várakozásokat a legutóbbi negyedévben, a játéküzletág profitja pedig megháromszorozódott a negyedévben. A Sony játékokhoz, hálózati szolgáltatásokhoz és online tartalmakhoz való hozzáférést biztosító előfizetéses szolgáltatásának eladásai is növekedtek. A felhőstreaming és a játékok digitális terjesztése sokkal nagyobb árrést kínál, mint a hagyományos hardveres üzleti modell.

A Sony számára ez egy nagyon szükséges időpontban érkezik, mivel a japán multi filmekkel és pénzügyi szolgáltatásokkal foglalkozó üzletágai a csoport bevételeinek csökkenését okozták. A televíziós produkciókat gyártó egységének a kevesebb sorozat miatt gyenge volt a forgalma, részben a korábbi hollywoodi sztrájkok miatti gyártási késések miatt. A pénzügyi szolgáltatási szegmens eladásai elmaradtak, a Sony Life egység bevételei jelentősen csökkentek. A befektetések növekvő nettó vesztesége aggodalmat keltett a befektetőkben.

A konzolok hosszú élettartama még jobb hír a Nintendo számára, amely a csoport bevételeinek több mint 90 százalékát játékhardverekből és szoftverekből szerzi. A termékek nagyobb tartósságának irányába történő elmozdulás egyik oka, hogy a meglévő konzolok grafikája és teljesítménye olyan fejlett szintet ért el, hogy kevésbé fontos a legújabb konzol megléte. A másik tényező az egyes konzolgenerációkhoz elérhető játékok száma. A konzolgyártókkal ellentétben a játékfejlesztőket az ösztönzi, hogy termékeiket a régebbi, meglévő konzolokra - amelyek már nagy felhasználói bázissal rendelkeznek - tegyék elérhetővé, hogy maximalizálják az egyes játékokból származó nyereséget.

A végső teszt az lesz, hogy mi történt a mostani a karácsonyi vásárlási szezonban, a játékkonzolok eladásának csúcsidőszakában, amikor a vállalatok kevés új terméket kínáltak. A Sony novemberben dobta piacra a PlayStation 5 továbbfejlesztett, jobb grafikát kínáló változatát, de ez valószínűleg nem lesz elég nagy különbség sok játékos számára. A konzolok és a magas árrésű online tartalomelőfizetések értékesítésének növekedése az ünnepi szezonban a játékipar új, vonzó pozíciójának bizonyítéka lenne.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kvp #3
    A videojatek piac nagymertekben eltolodott a mobiltelefonok fele. Egyre kevesebb konzolos jatekos van, ezert jelenleg nem tunik bolcsnek tovabb fragmentalni a piacot. Gyakorlatilag sajat maguknak csinalnanak konkurenciat egy ujabb, inkompatibilis genercioval. A meglevo hardverek bovitgetese meg valoszinuleg kitart addig amig egy teljesen uj generacio meg tud jelenni. Ehhez viszont egy uj, mobiltelefonnal ki nem valthato jatekelmeny kellene, ami egyelore meg varat magara. (a VR egyelore nem valt be, uj otlet meg a lathataron sincs)
  • Kotomicuki #2
    Inkább a jócskán túlárazott, de sok újdonságot nem tartalmazó gépüket és a sokadjára felújított, lassan évtizedes múltra visszatekintő játékaikat vegyük (sunyi&ps5pro) - ez mégiscsak több pénz nekik, mintha kiszolgálnák a játékostársadalom igényeit...
  • barret #1
    Még a végén rájönnek hogy nem új gép kell,hanem jó játék? Bár csak így lenne...