Ötvös Tibor
Az Igazság Kardja - az új magyar stratégiai játék
Új csapat alakult hazánkban, akik szintén játékfejlesztésre adták a fejüket. A 4villanás nevet viselő brigád első játékának rögtön egy stratégiai játékot választott, mely a II. világháború idején játszódik.
Ez nem annyira meglepő, hiszen a hazai fejlesztők többsége ebben a műfajban indul, de vannak, akik megpróbálnak valami egyedit, eddig nem látott extrát bevinni a műfajba. Ennek legékesebb példája a S.W.I.N.E., melyben a disznók és nyulak csatáját vívhattuk meg. A hivatalosan Sword of Justice címet viselő 4villanás program is újít: ezúttal ugyanis a Magyarország területén zajló csatákat vívhatjuk meg.
"Mivel ma, nem hogy játékot, de egy háborús filmet sem találunk, amiben MI magyarok lennénk a főszereplők, az ötlet adott volt" - áll a hivatalos közleményben. "Bár nem igazán hallunk róla, nekünk is volt szerepünk a nagy háborúkban, mind Európában, mind úgy, mint a világháborúkban. Ezt próbáljuk kihasználni, és képet adni arról, hogy mit is 'műveltünk' mi. A játék lehetőséget ad arra, hogy a történelmi tényeket elferdítsük, így akár azokat a csatákat is meg nyerhetünk, amit a valóságban esetleg elveszítettünk. Ez természetesen kihat a játékmenetére is, de hogy hogyan azt már Nektek kell majd kideríteni!"
Lássuk, mit is kínál a Sword of Justice a játékmenetet tekintve. Az első és a készítők számára a legfontosabb tény, hogy a gép nem csal majd a játékban. Ezen felül az egységek paraméterei, képességei jól átlátható módon lesznek prezentálva. Minden egység 3 kategóriában (védelem, támadás, irányítás) 6 szinten fejleszthető. Fontos, hogy valódi szerep jut a parancsnoknak, akik alatt harcoló egységek számos előnyt élvezhetnek.
A Mesterséges Intelligenciára is nagyon odafigyelnek. A gyalogos egységek például harc esetén automatikusan fedezéket keresnek, vagyis nem állnak meg és kezdenek el lövöldözni a nyílt terepen biztos célpontot nyújtva az ellenfélnek. Az egységek lövésének pontossága, távolsága, nagyban függ majd az adott egység fejlettségi szintjétől. Stratégiai játéktól szokatlan módon manuálisan gombokkal is irányíthatóak lesznek az egységek és ilyenkor célozni az egérrel tudunk majd.
Minden egységnek van egy az életén kívül egy morál értéke, ami a harci helyzettől függ. A morál elfogyásával akár meg is futamodhat az adott egység. Az egységek állapota (mennyire sérül), vizuálisan megjelenik (füst, lángok) és ez nagyban befolyásolja majd a kezelhetőségét, a támadó erejét. Természetesen lehetőség lesz ezen egységek javítására, gyógyítására, de a parancsnok hatósugarában lévő egységek például automatikusan visszatérnek majd a bázisra javítás céljából.
Érdekel a játék?
(Összesen 1370 szavazat)
Lehetőség lesz a parancsok késleltetésére is. Ez a körökre osztott játékokhoz hasonlóan valósul meg: megadhatjuk egy egységnek hogy akkor menjen a megadott pontra, ha erre globális parancsot kap, addig várakozik. A parancs kiadásakor minden egység elindul. A csoportos egységek mozgása, idomul a leglassabb járműhez. Minden egységnek külön lehet állítani milyen harcmodort, alkalmazzon. Örömteli hír, hogy a kampány hadjáratot nem csak egyedül, hanem egy másik emberrel ko-operative is végig lehet játszani. Az utolsó pedig az, hogy nincs nehézségi fokozat: a játékos szintjéhez igazodik a gép.
Sajnos megjelenési dátummal még nem tudunk szolgálni, de figyelemmel követjük a játék alakulását.
Ez nem annyira meglepő, hiszen a hazai fejlesztők többsége ebben a műfajban indul, de vannak, akik megpróbálnak valami egyedit, eddig nem látott extrát bevinni a műfajba. Ennek legékesebb példája a S.W.I.N.E., melyben a disznók és nyulak csatáját vívhattuk meg. A hivatalosan Sword of Justice címet viselő 4villanás program is újít: ezúttal ugyanis a Magyarország területén zajló csatákat vívhatjuk meg.
"Mivel ma, nem hogy játékot, de egy háborús filmet sem találunk, amiben MI magyarok lennénk a főszereplők, az ötlet adott volt" - áll a hivatalos közleményben. "Bár nem igazán hallunk róla, nekünk is volt szerepünk a nagy háborúkban, mind Európában, mind úgy, mint a világháborúkban. Ezt próbáljuk kihasználni, és képet adni arról, hogy mit is 'műveltünk' mi. A játék lehetőséget ad arra, hogy a történelmi tényeket elferdítsük, így akár azokat a csatákat is meg nyerhetünk, amit a valóságban esetleg elveszítettünk. Ez természetesen kihat a játékmenetére is, de hogy hogyan azt már Nektek kell majd kideríteni!"
Lássuk, mit is kínál a Sword of Justice a játékmenetet tekintve. Az első és a készítők számára a legfontosabb tény, hogy a gép nem csal majd a játékban. Ezen felül az egységek paraméterei, képességei jól átlátható módon lesznek prezentálva. Minden egység 3 kategóriában (védelem, támadás, irányítás) 6 szinten fejleszthető. Fontos, hogy valódi szerep jut a parancsnoknak, akik alatt harcoló egységek számos előnyt élvezhetnek.
A Mesterséges Intelligenciára is nagyon odafigyelnek. A gyalogos egységek például harc esetén automatikusan fedezéket keresnek, vagyis nem állnak meg és kezdenek el lövöldözni a nyílt terepen biztos célpontot nyújtva az ellenfélnek. Az egységek lövésének pontossága, távolsága, nagyban függ majd az adott egység fejlettségi szintjétől. Stratégiai játéktól szokatlan módon manuálisan gombokkal is irányíthatóak lesznek az egységek és ilyenkor célozni az egérrel tudunk majd.
Minden egységnek van egy az életén kívül egy morál értéke, ami a harci helyzettől függ. A morál elfogyásával akár meg is futamodhat az adott egység. Az egységek állapota (mennyire sérül), vizuálisan megjelenik (füst, lángok) és ez nagyban befolyásolja majd a kezelhetőségét, a támadó erejét. Természetesen lehetőség lesz ezen egységek javítására, gyógyítására, de a parancsnok hatósugarában lévő egységek például automatikusan visszatérnek majd a bázisra javítás céljából.
(Összesen 1370 szavazat)
-
Igen
87 % (1196 szavazat) -
Nem
12 % (163 szavazat)
Sajnos megjelenési dátummal még nem tudunk szolgálni, de figyelemmel követjük a játék alakulását.