Ötvös Tibor
From Dust - Porból lettünk...
A tavalyi E3-on a legendás Another World alkotója, Eric Chahi jelentette be legújabb játékát, amely akkor még a Project Dust néven futott. Az első trailerből már sejteni lehetett, hogy egy "Isten-szimulátorral" lesz dolgunk, és ezt Chahi meg is erősítette.
Azóta kiderült, hogy a játék a From Dust nevet kapta, és prémium kategóriás áron lát majd napvilágot (jelen állás szerint 15 eurót kell fizetni érte) még az idén. De lássuk, milyen lehetőségeink lesznek a programban. A From Dust története szerint egy törzs teljes emlékezetkiesést szenvedett. Épp ezért nincs kultúra, nincs történelmük, nincsenek tradícióik - szóval semmi. Ám egy rituáléra emlékeznek, és ezzel meg is idéznek minket, az istenüket.
Meg is jelenünk egy fekete gömbként, amely tulajdonképpen a kurzort szimbolizálja ,és rögtön el is kezdhetjük a "térítést". A Black & White játékmenetével ellentétben azonban itt nem magukat az embereke irányítjuk, hanem a környezetet alakíthatjuk úgy, hogy az valami pozitívat hozzon a népünknek.
Vagyis eltéríthetünk folyókat, tavakat alakíthatunk ki, lávafolyamokból készíthetünk köveket (ha vizet engedünk rá), és hasonló dolgok. Azt azonban meg kell jegyezni, hogy nem áll meg az idő tevékenységünk közben. Ez annyit jelent, hogy ha elveszünk egy sziklát vagy bármit a folyó útjából, akkor az azonnal elindul a szabad úton - akkor is, ha épp a falunkat önti el ezzel.
De természetesen lesznek ennél konkrétabb céljaink is. Törzsünk például folyamatosan fejlődik, gyarapodik (ha mindent jól csináltunk), és épp ezért ki kell alakítanunk számukra megfelelő lakóhelyeket, ahol új falvakat építhetnek. Egy idő után felbukkannak az állatok is, akik a fő élelemforrást jelentik, és rájuk is figyelnünk kell. Ha mindent jól csinálunk, akkor a népünk újabb és újabb totemoszlopokat emel nekünk, melyek új képességeket adnak.
Sajnos a természetet nem lehet teljes kontroll alatt tartani, így előfordulhat, hogy egy szökőár rendezi át az addig kialakított területünket, vagy kitör egy vulkán, és a láva felperzsel mindent, ami az útjába kerül. A fejlesztők szerint a From Dust közel 15 órás kihívást nyújt, és aki ezt kevesli, annak jó hír, hogy minden egyes játéknál már és más környezetben indulunk, így viszonylag magas lesz az újrajátszhatósági faktor.
Chahi játéka nagyon ígéretesnek tűnik, és ahhoz képest, hogy alig 4000 forintba kerül majd, elég tartalmasnak tűnik, és grafikailag sem lehet ok a panaszra.
Azóta kiderült, hogy a játék a From Dust nevet kapta, és prémium kategóriás áron lát majd napvilágot (jelen állás szerint 15 eurót kell fizetni érte) még az idén. De lássuk, milyen lehetőségeink lesznek a programban. A From Dust története szerint egy törzs teljes emlékezetkiesést szenvedett. Épp ezért nincs kultúra, nincs történelmük, nincsenek tradícióik - szóval semmi. Ám egy rituáléra emlékeznek, és ezzel meg is idéznek minket, az istenüket.
Meg is jelenünk egy fekete gömbként, amely tulajdonképpen a kurzort szimbolizálja ,és rögtön el is kezdhetjük a "térítést". A Black & White játékmenetével ellentétben azonban itt nem magukat az embereke irányítjuk, hanem a környezetet alakíthatjuk úgy, hogy az valami pozitívat hozzon a népünknek.
Vagyis eltéríthetünk folyókat, tavakat alakíthatunk ki, lávafolyamokból készíthetünk köveket (ha vizet engedünk rá), és hasonló dolgok. Azt azonban meg kell jegyezni, hogy nem áll meg az idő tevékenységünk közben. Ez annyit jelent, hogy ha elveszünk egy sziklát vagy bármit a folyó útjából, akkor az azonnal elindul a szabad úton - akkor is, ha épp a falunkat önti el ezzel.
De természetesen lesznek ennél konkrétabb céljaink is. Törzsünk például folyamatosan fejlődik, gyarapodik (ha mindent jól csináltunk), és épp ezért ki kell alakítanunk számukra megfelelő lakóhelyeket, ahol új falvakat építhetnek. Egy idő után felbukkannak az állatok is, akik a fő élelemforrást jelentik, és rájuk is figyelnünk kell. Ha mindent jól csinálunk, akkor a népünk újabb és újabb totemoszlopokat emel nekünk, melyek új képességeket adnak.
Sajnos a természetet nem lehet teljes kontroll alatt tartani, így előfordulhat, hogy egy szökőár rendezi át az addig kialakított területünket, vagy kitör egy vulkán, és a láva felperzsel mindent, ami az útjába kerül. A fejlesztők szerint a From Dust közel 15 órás kihívást nyújt, és aki ezt kevesli, annak jó hír, hogy minden egyes játéknál már és más környezetben indulunk, így viszonylag magas lesz az újrajátszhatósági faktor.
Chahi játéka nagyon ígéretesnek tűnik, és ahhoz képest, hogy alig 4000 forintba kerül majd, elég tartalmasnak tűnik, és grafikailag sem lehet ok a panaszra.