Ötvös Tibor
Fallen Frontier: a Halo készítőinek új játéka
A Moonshot Studios számos egykori Bungie alkalmazottat tudhat a berkeiben, így talán nem is meglepő, hogy első játékuk, a Fallen Frontier leginkább a Halo sorozatra emlékeztet - leszámítva, hogy nem FPS lesz, hanem egy 2D-s platform.
A készítők a bemutató előtt azt is bevallották, hogy bár a képi világra a Halo adta a legnagyobb inspirációt, addig a játékmenetet tekintve a Shadow Complex volt az irányadó. A játékos egy páncélozott harcost irányít az oldalra scrollozós pályákon és maga a program a fentiek mellett egy 1996-ban megjelent Bungie programra hasonlít, mely Abuse címmel jelent meg.
A játékmenet épp ezért nagyon egyszerű: egy folyamatosan oldalra haladó pályán kell az ellenfeleinket megölve eljutni a pálya végéig. A megvalósítás a Moonshot Studios elmondása szerint szándékosan ennyire "elnagyolt", minimalista. A karakterek úgy festenek, mintha egy Flash-játékból léptek volna ki, a monokróm színek és a kézzel festett hátterek is ezt a minimalista felfogást erősítik, ami meglepően jól áll a játéknak.
A Fallen Frontier hőse egyszerre maximum két fegyvert hordhat magánál és ha felveszünk egy harmadikat, akkor az éppen a kezünkben levőt azonnal ledobjuk, szóval érdemes lesz figyelni, mikor mit cserélünk le. Az alap fegyverünk a géppuska lesz, amivel gyorsan kilőhetünk egy egész tárat. Ezen felül lesz még - többek között - shotgun (csak közelre hatásos) és karabiner (egyszerre csak egyet lő, de az halálos). Természetesen az elmaradhatatlan gránátok és vágószerszámok is megjelennek.
A játék legjobb része mégis a ko-op mód, ahol egyszerre ketten indulhatunk neki a nagy kalandnak. Itt azonban érdemes figyelni, mivel a legtöbb fegyver nem árt a társunknak, ám az erősebbeknél van Friendy Fire, vagyis simán hátba lőhetjük a barátunkat. Ráadásul fontos a két játékos közötti együttműködés, hiszen rengeteg térkép kifejezetten ehhez a módhoz lett megalkotva.
A Fallen Frontier érdekesnek tűnik és mivel csak 2012-ben jelenik meg, így bőven van idő az esetleges hibákat kijavítani.
A készítők a bemutató előtt azt is bevallották, hogy bár a képi világra a Halo adta a legnagyobb inspirációt, addig a játékmenetet tekintve a Shadow Complex volt az irányadó. A játékos egy páncélozott harcost irányít az oldalra scrollozós pályákon és maga a program a fentiek mellett egy 1996-ban megjelent Bungie programra hasonlít, mely Abuse címmel jelent meg.
A játékmenet épp ezért nagyon egyszerű: egy folyamatosan oldalra haladó pályán kell az ellenfeleinket megölve eljutni a pálya végéig. A megvalósítás a Moonshot Studios elmondása szerint szándékosan ennyire "elnagyolt", minimalista. A karakterek úgy festenek, mintha egy Flash-játékból léptek volna ki, a monokróm színek és a kézzel festett hátterek is ezt a minimalista felfogást erősítik, ami meglepően jól áll a játéknak.
A Fallen Frontier hőse egyszerre maximum két fegyvert hordhat magánál és ha felveszünk egy harmadikat, akkor az éppen a kezünkben levőt azonnal ledobjuk, szóval érdemes lesz figyelni, mikor mit cserélünk le. Az alap fegyverünk a géppuska lesz, amivel gyorsan kilőhetünk egy egész tárat. Ezen felül lesz még - többek között - shotgun (csak közelre hatásos) és karabiner (egyszerre csak egyet lő, de az halálos). Természetesen az elmaradhatatlan gránátok és vágószerszámok is megjelennek.
A játék legjobb része mégis a ko-op mód, ahol egyszerre ketten indulhatunk neki a nagy kalandnak. Itt azonban érdemes figyelni, mivel a legtöbb fegyver nem árt a társunknak, ám az erősebbeknél van Friendy Fire, vagyis simán hátba lőhetjük a barátunkat. Ráadásul fontos a két játékos közötti együttműködés, hiszen rengeteg térkép kifejezetten ehhez a módhoz lett megalkotva.
A Fallen Frontier érdekesnek tűnik és mivel csak 2012-ben jelenik meg, így bőven van idő az esetleges hibákat kijavítani.