Ötvös Tibor

"A dühös játékosok ártanak az iparnak"

Korábban már beszámoltunk arról, hogy bár a Call of Duty: Black Ops eladásai elérték az 1 milliárd dolláros bevételt mégis viszonylag sokan negatívan nyilatkoznak a programról. Egyesek odáig mentek, hogy petícióban követelték vissza a pénzüket, mert szerintük egy félkész portot kaptak.

A Treyarch eddig nem igazán reagált a vádakra, de egy interjúban végül a csapat kommunikációs menedzsere, Josh Olin azért megemlítette a fejlesztők álláspontját. Szerintük ugyanis a Treyarch kreatív részlegét nagyban visszavetik "a dühös és túlságosan kritikus rajongók, akik mindennel ellenkeznek."



"Túl sok az olyan fejlesztő, akik próbálnak valami újdonságot bevinni a játékukba, de ezeket visszavetik a dühös és kötekedő maradi rajongók, akik mindent elleneznek néha csak azért, hogy ellenkezzenek. Ezzel a hozzáállással azonban mindössze annyit érnek el, hogy a fejlesztők kreativitását és innovációjára törekvését vetik vissza, mely egyszerűen nem lehet egyetlen, szórakozni és kikapcsolódni vágyó játékos célja sem."

"A Call of Duty esetében ráadásul az is nehezíti a dolgokat, hogy a játék alapjai évek óta nem változtak és ha ezzel bármit is kezdenénk, azzal az ősi rajongók dühét vívnánk ki. Szerintem a játékok szociális kultúrája a technológia és a média fejlődésével negatív irányba változott. Egyre több és több játékos felejti el, hogy pontosan miről is szól ez az iparág."



"Ha van olyan dolog, amiben a Call of Duty közössége jó, az a véleményük kinyilvánítása. Ez a legnagyobb és leghangosabb játékos közösség a világon. Ez a kapcsolat a rajongókkal nagyon fontos a számunkra és próbáljuk is ápolni. De arra is figyelni kell, hogy az ostoba hozzászólásokat, a kötekedő visszajelzéseket ne vegyük magunkra."

Ezt a kijelentést valószínűleg az váltotta ki, hogy az angol Gamer's Voice nevezetű szervezet az 1979-es Vételi Egyezmény megsértésére hivatkozva feljelentette az Activisiont, mert szerintük a Call of Duty: Black Ops PC-s és PS3-as verziói megszegik eme egyezményt.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • steamsux #27
    Vannak dolgok amiknek el kell kezdődniük.

    Jelenleg ha veszek egy gyári játékot semmilyen jogi garanciát nem kapok, max. ha gyárilag hibás az adathordozó. Kiadnak egy jó trailert ami húú-meg-tyű játékot mutat be és amikor megveszem egy kritikán aluli "munkát" kapok. Erre a CoD7BO egy remek példa. Szerintem kötelezni kellene a játékgyártókat hogy tartsanak nyílt bétát hogy kevésbé tudják átverni a játékosokat. Vagy valami szabványt vagy előírást aminek a játékoknak meg kell felelnie kiadás előtt.
    És az a minimum hogy az "ajánlott géppel" tényleg jól fusson.
  • talpi #26
    Nagyon ritkán olvasok végig kommenteket, magam reagálni meg még ritkábban szoktam, de ebben az esetben azthiszem, hogy megteszem, ugyanis nem mai játékos vagyok.

    Az FPS játékokat a Doom-nál kezdtem (a réginél), de az igazi beteljesült szerelem a MOHAA és COD első részében ért. Főként a multi miatt, ami ugyan tartalmazott még rengeteg gyermekbetegséget, de ezek többsége kiküszöbölhető volt.
    Persze voltak olyan játékok, amik sosem fogtak meg (ne kérdezzétek miért, én magam sem tudom) ezek közé tartozik a Half-Life és a CS...tényleg nem tudom miért nem kötöttek le...mai napig multizok, úgyhogy biztos nem ez. Illetve a Half-Life-nál az, hogy egy elméleti fizikussal (aki szerencsésebb esetben is max. akciófilmben látott fegyvert) bármivel, ami a kezünk ügyébe akad, a SAS kommandósokat megszégyenítve bánunk, de még az idegen technológia is olyan bonyolult a karakter számára, mint meggyújtani egy öngyújtót.

    Ez nem csak engem idegel, az összes cod játékban bármi, ami a kezünk ügyébe akad, azzal azonnal ultraprofin bánunk, aminek semmi köze a realitáshoz. A Borderlands-ban volt valamennyire (nem teljesen) normálisan megcsinálva, hogy egy idő után fejlődött a fegyverhasználat skillünk, így meg kellett válogatnunk, hogy mivel megyünk...persze az csak egy próbálkozás volt, de a vonalat tovább lehetne fejleszteni kicsit FPS-RPG irányba...
  • Puhos #25
    Szóval leírnám én is a véleményem!

    Alapvető dolog a Modern Warfare 2 és Black Ops között, mindjárt az elején, hogy a Modern Warfare 2 mérte 11gb fölött van, míg a Black Ops lassan eléri a 8gb-ot a kiadott rengeteg javítással együtt. Én nem vagyok programozó, de ez azért jelent/jelenhet valamit. Grafikailag a két játék között fényévnyi különbség van a MW2 javára! A Black Ops-ot szerintem összecsapták, azaz nincs rendesen megcsinálva. Megvolt a kiadás időpontja, a játék meg még sehogy sem állt. Viszont jött az ellenlábas MOH játék, illetve a karácsonyi roham, ahol ugye a sok véristván kérte ezt ajándékba. Így hát a játékot ki kellett adni, úgy ahogy elkészült.
    Milyen dolog az, hogy klánba nem lehet játszani?
    Egy-két havonta kiadnak (jobb esetben) javítást hozzá, aztán még rosszabb lesz a játék, mint a javítás előtt volt.
    Miért nem lehet egy játékról demót kiadni? Pedig ez sokat segítene a fejlesztőknek (szerintem). Mind a két játék megvan persze eredetiben, de úgy gondolom, hogy ezek után először kipróbálom a virágbolti verziót és ha az bejön akkor megveszem. Még egyszer nem csinálok olyat, mint a BO-nál, hogy előrendelem.
  • funkyman #24
    Először is tanuljanak meg viszonylag élvezhető minőségű programot csinálni. Ha ez magvan akkor lehet kreatívkodni, de addig inkább a technológiai részt fejlesszék.
  • RoyalPredator #23
    Gondolom te rusholsz, ő pedig értelmesen, fedezékből lőtt, meg gyönyörködött a maszatos randa grafikában, vagy csak nem tudta, merre menjen, mert azért van ahol nem jön rá az ember egyből. Csak tipp, és nem sértés.
  • Reg5 #22
    Az a 6 óra hogy jött össze? Nekem jópár elhalálozással együtt kb 3 óra volt.
  • Rotyoka #21
    Azért közel sem három óra, hanem 6 de igen egy rakás szar, de a multi veri az összes codot, kivéve az 1 persze.
  • RoyalPredator #20
    És az a 3 óra is percenkénti WTF-ekkel van tele :)
  • Reg5 #19
    Próbáld ki az új MoH-ot. Nincs 3 óra normalon...
  • RoyalPredator #18
    A hidegháború nagy kreativitásra adna okot, de őszintén, én nem látok igazi kreativitást egy pályában se. Sokkal jobbra meg lehetne oldani őket, nembeszélve arról, hogy életszerűbbé is.

    Továbbá az AI-t kellene fejleszteni, mert az a borzalmatos...
    Meg a csaló nyomoroncokat PCről is tisztítani kéne...
    Meg ésszel építeni a pályákat...
    Meg ésszel kitalálni a felszerelést, nehogymár alternatív wh-t kapjunk alapból...
    stb stb...