SG.hu
A Cyberpunk 2077 lesz az Apple chipjének nagy tesztje
A Cyberpunk 2077, az utóbbi évek egyik grafikailag legigényesebb és vizuálisan legimpozánsabb játéka hamarosan Mac-es kiadást kap.
A bejelentés a CD Projekt Red blogján jelent meg, és röviden látni lehetett az Apple előre felvett MacBook Pro bejelentő videójában is. A játék a Mac App Store-ban, a Steamen, a GOG-on és az Epic Game Store-ban lesz megvásárolható, és a Cyberpunk 2077 Ultimate Edition néven, ami egyszerűen azt jelenti, hogy tartalmazza a Phantom Liberty-t is, a több évvel az eredeti játék után megjelent bővítményt. A Cyberpunk 2020-ban majdhogynem félkész állapotban jelent meg, gyenge hardvereken játszhatatlan volt. Az ezt követő javítások és a Phantom Liberty jelentős változtatásai után a kritikusok nagyrészt mindent megbocsátottak, és ennek az utómunkának az eredménye a Mac-felhasználók által kapható verzió.
Az Apple együttműködik az AAA-játékkiadókkal, hogy a konzolokra vagy Windowsos játék-PC-kre készült játékaikat Macre vagy iPhone-ra is ültessék át, többek között az Assassin's Creed Mirage, a Death Stranding és a Resident Evil Village játékokat. A Cyberpunk 2077 rajtja azonban azért figyelemre méltó, mert a játék korábban nagyon rosszul futott a kis teljesítményű hardvereken, és mert olyan új technológiákat használ, mint a ray-traced megvilágítás, a tükröződések és az árnyékok. Emellett nagymértékben támaszkodik a DLSS-hez vagy FSR-hez hasonló MI-felskálázásra, hogy csúcskategóriás gépeken még szebb legyen.
A CD Projekt Red blogbejegyzésében megjegyzi, hogy a Cyberpunk 2077 ezen verziója - amelyhez Apple Silicon Macre van szükség, és nem lesz elérhető a régebbi Intel Maceken - „teljes mértékben kihasználja az Apple szilícium és a Metal fejlett technológiáit”. A Metal az Apple grafikus API-ja (többé-kevésbé a DirectX megfelelője), amely magában foglalja a MetalFX-et, a DLSS-hez vagy az FSR-hez hasonló felskálázási technikát. Eddig nem sok játék használta a MetalFX-et, de a Digital Foundry tesztelt egyet, és úgy találta, hogy ugyanolyan jó vagy jobb, mint az AMD FSR-je, de még mindig nem éri el az Nvidia DLSS által felállított színvonalat. Ha ezek a benyomások itt is érvényesek, akkor hihető, hogy a Cyberpunk 2077 jól fog futni az újabb Maceken, például az M4 Pro-val vagy M4 Max-szal ellátott MacBook Pro-n.
Eddig azonban az Apple próbálkozásai, hogy ilyen szintű játékokat hozzon a platformra, mintha csak technikai demók lettek volna, amelyekkel azt akarták bizonyítani, hogy ez lehetséges. Ez azért van, mert a modern AAA-játékok egy nagyon kis mintája elérhető Apple-n, és sokkal többre lenne szükség néhány Capcom- és Ubisoft-játéknál, valamint egy 4 éves nyílt világú szenzációnál ahhoz, hogy a Mac a PC, a PlayStation 5 vagy az Xbox Series X/S közelébe kerüljön.
A bejelentés a CD Projekt Red blogján jelent meg, és röviden látni lehetett az Apple előre felvett MacBook Pro bejelentő videójában is. A játék a Mac App Store-ban, a Steamen, a GOG-on és az Epic Game Store-ban lesz megvásárolható, és a Cyberpunk 2077 Ultimate Edition néven, ami egyszerűen azt jelenti, hogy tartalmazza a Phantom Liberty-t is, a több évvel az eredeti játék után megjelent bővítményt. A Cyberpunk 2020-ban majdhogynem félkész állapotban jelent meg, gyenge hardvereken játszhatatlan volt. Az ezt követő javítások és a Phantom Liberty jelentős változtatásai után a kritikusok nagyrészt mindent megbocsátottak, és ennek az utómunkának az eredménye a Mac-felhasználók által kapható verzió.
Az Apple együttműködik az AAA-játékkiadókkal, hogy a konzolokra vagy Windowsos játék-PC-kre készült játékaikat Macre vagy iPhone-ra is ültessék át, többek között az Assassin's Creed Mirage, a Death Stranding és a Resident Evil Village játékokat. A Cyberpunk 2077 rajtja azonban azért figyelemre méltó, mert a játék korábban nagyon rosszul futott a kis teljesítményű hardvereken, és mert olyan új technológiákat használ, mint a ray-traced megvilágítás, a tükröződések és az árnyékok. Emellett nagymértékben támaszkodik a DLSS-hez vagy FSR-hez hasonló MI-felskálázásra, hogy csúcskategóriás gépeken még szebb legyen.
A CD Projekt Red blogbejegyzésében megjegyzi, hogy a Cyberpunk 2077 ezen verziója - amelyhez Apple Silicon Macre van szükség, és nem lesz elérhető a régebbi Intel Maceken - „teljes mértékben kihasználja az Apple szilícium és a Metal fejlett technológiáit”. A Metal az Apple grafikus API-ja (többé-kevésbé a DirectX megfelelője), amely magában foglalja a MetalFX-et, a DLSS-hez vagy az FSR-hez hasonló felskálázási technikát. Eddig nem sok játék használta a MetalFX-et, de a Digital Foundry tesztelt egyet, és úgy találta, hogy ugyanolyan jó vagy jobb, mint az AMD FSR-je, de még mindig nem éri el az Nvidia DLSS által felállított színvonalat. Ha ezek a benyomások itt is érvényesek, akkor hihető, hogy a Cyberpunk 2077 jól fog futni az újabb Maceken, például az M4 Pro-val vagy M4 Max-szal ellátott MacBook Pro-n.
Eddig azonban az Apple próbálkozásai, hogy ilyen szintű játékokat hozzon a platformra, mintha csak technikai demók lettek volna, amelyekkel azt akarták bizonyítani, hogy ez lehetséges. Ez azért van, mert a modern AAA-játékok egy nagyon kis mintája elérhető Apple-n, és sokkal többre lenne szükség néhány Capcom- és Ubisoft-játéknál, valamint egy 4 éves nyílt világú szenzációnál ahhoz, hogy a Mac a PC, a PlayStation 5 vagy az Xbox Series X/S közelébe kerüljön.