Ötvös Tibor

A legjobb második részek

Sokan tartják, hogy a folytatások legtöbb esetben bizony kevés újítással rendelkeznek - már az első részhez képest - és csak a nevük adja el őket. Ez sok esetben sajnos így van, ám a most felsorolásra kerülő hét "második rész" minden tekintetben felülmúlja az adott sorozat első részét.

Kezdetnek itt van mindjárt az Uncharted 2: Among Thieves, mellyel a Sony megmutatta, hogy a már amúgy is szinte tökéletes akció-kalandjáték első részén is volt még mit csiszolni. A multis játékmódok, az epikus harcok, a remekül megrendezett, akciófilmbe illő jelenetek és természetesen a pazar történetvezetés mind-mind meggyőzte a rajongókat, hogy az első résszel Nathan Drake még épp csak bemelegített. Az idén megjelenő harmadik résztől is csodákat várunk.

Az Assassin's Creed II példázza a legjobban, hogy pontosan hogyan is kellene kinéznie egy folytatásnak. Ezio kalandja ugyanis minden tekintetben mérföldeket vert unalmas és kiábrándító elődjére: hatalmas bejárható területek, elképesztően pazar történet, remek grafika, könnyű kezelhetőség - és változatosság. Nem meglepő módon az Assassin's Creed II eladások tekintetében is lepipálta az első részt és reméljük a harmadik epizód is hasonlóan nagyot lép majd előre.



A Red Dead Redemption a tavalyi év meglepetése volt. A kiadón kívül szinte senki nem hitte volna, hogy ekkora sikert arathat a Red Dead Revolver folytatása, de végül ismét a Rockstarnak lett igaza. A western-GTA kirobbanó siker lett, számos Év játéka díjat zsebelt be és eladásai is az egekbe szöktek. Épp ezért nem lenne meglepő, ha trilógiává bővülne a franchise.

És akkor menjünk kicsit vissza az időben. A Capcom Street Fighter II-je minden tekintetben lekörözte elődjét. Míg a '87-es első részben csak Ken és Ryu közül választhattunk magunknak karaktert, addig a második epizódban már E. Honda, Chun-Li, Blanka, Zangrif, Guile és Dhalsim is szerepelt a karakterválasztó képernyőn. Ráadásul mindegyikük egyedi speciális támadásokkal rendelkezett, így mindenki megtalálhatta a saját kedvencét.

És ha már itt tartunk, akkor érdemes foglalkozni kicsit a Street Fighter legnagyobb riválisával is. A Mortal Kombat II is képes volt megújulni az amúgy is forradalmi első részhez képest. A folytatás brutálisabb, szebb, gyorsabb volt, mint az első rész - ráadásul itt is jóval több karakter közül választhattak a játékosok. Továbbá a Fatality mellett megjelent a Babality és a Friendship rendszere is, melyek jópofa lezárását jelentették egy-egy véres küzdelemnek.

És természetesen nem maradhat ki minden idők egyik legjobb játéka, a Half-Life 2 sem, mellyel a Valve tovább tökéletesítette az amúgy is korszakalkotónak számító első részt. A fejlesztők képesek voltak egy újabb pazar történettel előállni, melyhez sikerült remek karaktereket és környezetet adni. Fejlődött a grafika, kaptunk új fegyvereket (Gravity Gun - talán a legismertebb) és a Half-Life 2-ben láthattuk minden idők legjobb fizikáját is. Reméljük a harmadik részre már nem kell sokat várnunk.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • BigBone #26
    A Max Payne 2 minden idők legjobb 2. része. Talán minden idők legzseniálisabb játékalkotása is, bár ez nyilván szubjektív.
  • Hookay #25
    Silent hill 2...
    Resident Evil 2...
  • Pretorian #24
    System Shock 2, Max Payne 2, LOTR: Battle for Middle-Earth 2
    Aztán vannak azok a játékok, amelyek bizonyos szempontból képesek voltak előrelépni, más szempontból viszont mindegyikük visszalépés volt az előző epizódhoz képest: Deus Ex 2, Diablo 2, Unreal 2...
  • McCartman #23
    '(legalábbis PC-n egérrel, gamepaddal már nem biztos, hogy ideális).'

    itt a lényeg. azért butítják ovodás szintre az irányíthatóságot , harcrendszert , hogy félálomban az ágyban fekve se okozzon kihívást egy 8 éves konzolosnak se.

    És ez sajnos majd' minden manapság kiadott játékra igaz , amióta a konzol a fő platform. Igénytelenebbek a játékok mint 4 éve. És nem is fog változni semmi , mivel pontosan tudják a fejlesztők melyik tábor igényeit kell kiszolgálniuk , pénz beszél ugye.

    A Mount&Blade , Warband harcrendszerével tökéletes lehetne a játék.
    Annál élvezetesebb lovaglós-kardozós játékot nem írtak még , pedig azt csak 2 ember , egy török házaspár készítette nagyságrendekkel kevesebb pénzből.
    Csak az bonyolultabb két gomb nyomogatásánál így nincs helye nagy kiadóknál.
  • Quent1n #22
    Az SCII -nek szerintem azért nincs helye egy ilyen listában mert 12 év difivel nem nagy dolog jobbat alkotni szerintem, úgy hogy az alapokon semmit nem változtattak. Ráadásul ezzel a 3fele darabolt kiadással... A Diablo III is ugyanez lesz.. A grafikát felturbózzák és ugyanúgy marad a végeláthatatlan hent-hent-hent. Már látni is a videókon a "lézerharcokat". :)

    Zolivok : A L4D2 nálam azért jobb mint az egy mert rosszabb nem nagyon lett, viszont több igen.
  • Kojiro #21
    A második világháború is jobb volt, mint az első
  • Zolivok #20
    namost te nem lennél hülye kapsz 1+ mert age of empires 2 és kapsz egy - mert l4d2 aoe 2 rengeteg óra az éeltemből nem érdemes százas tételekben számolni .p , l4d viszont jó volt l4d2 már csak délutánihentelős játék
  • Loverman #19
    SC 2 igazán jobb mint az egy, főleg hogy én sosem értettem hogy lett az első részből ekkora siker. Persze nem a grafika a lényeg de az pl nagyon ronda. A War2 szebb volt tőle. Stratégia és balance meg minden Blizz RTS-ben volt/van. Nyilván csak jókor volt jó helyen az SC1. Az is bizonyítja azt hogy nem egyedülálló hogy a War3-ból is (DOTA) nagy e-sport lett.
  • KP27 #18
    Half Life 1 nagyságrendekkel jobb mint a kettő. Technikailag hiába fejlettebb a második rész, egyszerűen élvezetesebb az első.

    Mass Effect 2 jobb lett mint az 1, de jó pár dolog tekintetében visszalépés.
  • hitman08 #17
    Hitman 2-őt igencsak hiányolom innen :)