Ötvös Tibor
A legjobb második részek
Sokan tartják, hogy a folytatások legtöbb esetben bizony kevés újítással rendelkeznek - már az első részhez képest - és csak a nevük adja el őket. Ez sok esetben sajnos így van, ám a most felsorolásra kerülő hét "második rész" minden tekintetben felülmúlja az adott sorozat első részét.
Kezdetnek itt van mindjárt az Uncharted 2: Among Thieves, mellyel a Sony megmutatta, hogy a már amúgy is szinte tökéletes akció-kalandjáték első részén is volt még mit csiszolni. A multis játékmódok, az epikus harcok, a remekül megrendezett, akciófilmbe illő jelenetek és természetesen a pazar történetvezetés mind-mind meggyőzte a rajongókat, hogy az első résszel Nathan Drake még épp csak bemelegített. Az idén megjelenő harmadik résztől is csodákat várunk.
Az Assassin's Creed II példázza a legjobban, hogy pontosan hogyan is kellene kinéznie egy folytatásnak. Ezio kalandja ugyanis minden tekintetben mérföldeket vert unalmas és kiábrándító elődjére: hatalmas bejárható területek, elképesztően pazar történet, remek grafika, könnyű kezelhetőség - és változatosság. Nem meglepő módon az Assassin's Creed II eladások tekintetében is lepipálta az első részt és reméljük a harmadik epizód is hasonlóan nagyot lép majd előre.
A Red Dead Redemption a tavalyi év meglepetése volt. A kiadón kívül szinte senki nem hitte volna, hogy ekkora sikert arathat a Red Dead Revolver folytatása, de végül ismét a Rockstarnak lett igaza. A western-GTA kirobbanó siker lett, számos Év játéka díjat zsebelt be és eladásai is az egekbe szöktek. Épp ezért nem lenne meglepő, ha trilógiává bővülne a franchise.
És akkor menjünk kicsit vissza az időben. A Capcom Street Fighter II-je minden tekintetben lekörözte elődjét. Míg a '87-es első részben csak Ken és Ryu közül választhattunk magunknak karaktert, addig a második epizódban már E. Honda, Chun-Li, Blanka, Zangrif, Guile és Dhalsim is szerepelt a karakterválasztó képernyőn. Ráadásul mindegyikük egyedi speciális támadásokkal rendelkezett, így mindenki megtalálhatta a saját kedvencét.
És ha már itt tartunk, akkor érdemes foglalkozni kicsit a Street Fighter legnagyobb riválisával is. A Mortal Kombat II is képes volt megújulni az amúgy is forradalmi első részhez képest. A folytatás brutálisabb, szebb, gyorsabb volt, mint az első rész - ráadásul itt is jóval több karakter közül választhattak a játékosok. Továbbá a Fatality mellett megjelent a Babality és a Friendship rendszere is, melyek jópofa lezárását jelentették egy-egy véres küzdelemnek.
És természetesen nem maradhat ki minden idők egyik legjobb játéka, a Half-Life 2 sem, mellyel a Valve tovább tökéletesítette az amúgy is korszakalkotónak számító első részt. A fejlesztők képesek voltak egy újabb pazar történettel előállni, melyhez sikerült remek karaktereket és környezetet adni. Fejlődött a grafika, kaptunk új fegyvereket (Gravity Gun - talán a legismertebb) és a Half-Life 2-ben láthattuk minden idők legjobb fizikáját is. Reméljük a harmadik részre már nem kell sokat várnunk.
Kezdetnek itt van mindjárt az Uncharted 2: Among Thieves, mellyel a Sony megmutatta, hogy a már amúgy is szinte tökéletes akció-kalandjáték első részén is volt még mit csiszolni. A multis játékmódok, az epikus harcok, a remekül megrendezett, akciófilmbe illő jelenetek és természetesen a pazar történetvezetés mind-mind meggyőzte a rajongókat, hogy az első résszel Nathan Drake még épp csak bemelegített. Az idén megjelenő harmadik résztől is csodákat várunk.
Az Assassin's Creed II példázza a legjobban, hogy pontosan hogyan is kellene kinéznie egy folytatásnak. Ezio kalandja ugyanis minden tekintetben mérföldeket vert unalmas és kiábrándító elődjére: hatalmas bejárható területek, elképesztően pazar történet, remek grafika, könnyű kezelhetőség - és változatosság. Nem meglepő módon az Assassin's Creed II eladások tekintetében is lepipálta az első részt és reméljük a harmadik epizód is hasonlóan nagyot lép majd előre.
A Red Dead Redemption a tavalyi év meglepetése volt. A kiadón kívül szinte senki nem hitte volna, hogy ekkora sikert arathat a Red Dead Revolver folytatása, de végül ismét a Rockstarnak lett igaza. A western-GTA kirobbanó siker lett, számos Év játéka díjat zsebelt be és eladásai is az egekbe szöktek. Épp ezért nem lenne meglepő, ha trilógiává bővülne a franchise.
És akkor menjünk kicsit vissza az időben. A Capcom Street Fighter II-je minden tekintetben lekörözte elődjét. Míg a '87-es első részben csak Ken és Ryu közül választhattunk magunknak karaktert, addig a második epizódban már E. Honda, Chun-Li, Blanka, Zangrif, Guile és Dhalsim is szerepelt a karakterválasztó képernyőn. Ráadásul mindegyikük egyedi speciális támadásokkal rendelkezett, így mindenki megtalálhatta a saját kedvencét.
És ha már itt tartunk, akkor érdemes foglalkozni kicsit a Street Fighter legnagyobb riválisával is. A Mortal Kombat II is képes volt megújulni az amúgy is forradalmi első részhez képest. A folytatás brutálisabb, szebb, gyorsabb volt, mint az első rész - ráadásul itt is jóval több karakter közül választhattak a játékosok. Továbbá a Fatality mellett megjelent a Babality és a Friendship rendszere is, melyek jópofa lezárását jelentették egy-egy véres küzdelemnek.
És természetesen nem maradhat ki minden idők egyik legjobb játéka, a Half-Life 2 sem, mellyel a Valve tovább tökéletesítette az amúgy is korszakalkotónak számító első részt. A fejlesztők képesek voltak egy újabb pazar történettel előállni, melyhez sikerült remek karaktereket és környezetet adni. Fejlődött a grafika, kaptunk új fegyvereket (Gravity Gun - talán a legismertebb) és a Half-Life 2-ben láthattuk minden idők legjobb fizikáját is. Reméljük a harmadik részre már nem kell sokat várnunk.