Ötvös Tibor
Nem hagyományos japán MMORPG a Forsaken World
Az emberek többségében kialakult egy egységes kép a japán játékokról. Ezek többségében - főleg az RPG-kben és MMO-kban - kétes nemű fiatalok hatalmas fegyverekkel csapják le a lehetetlenül festő ellenfeleiket. A Perfect World Entertainment azonban most megpróbál változtatni ezen a képen és a Forsaken Worlddel erre nagy az esélyük.
"Az esetek 90 százalékában a játékosoknak igazuk van" - állítja a Perfect World Entertainment termelési vezetője, Andrew Brown. "Rengeteg ázsiai játék van a piacon, melyek valódi mészárszéknek nevezhetők. De a Forsaken World más lesz. Évek óta fejlesztjük a játékot és ezalatt rengeteg tapasztalatot gyűjtöttünk arról, mit akarnak a játékosok."
A Forsaken World a cég zászlóshajójának nevezhető Perfect World International teljes ellentéte. Ez egy ridegebb világ, melyben Tündék, Emberek, Törpök, Kőemberek és a vámpír Kindred harcolnak azért, hogy világukat, Eyrda földjét megmentsék a gonosztól. A Forsaken World tartogat pár igazán egyedi ötletet is.
Például minden egyes karakterosztály olyan egyedi képességekkel rendelkezik, ami valóban megkülönbözteti társaitól. Itt van például a Dalnok, aki egy elegáns bonyolult osztály és csak és kizárólag a Tündék közül kerülhet ki. A Dalnokok varázslatot használnak, de a dolog nem ilyen egyszerű. Létezik ugyanis egy képességük, az Ütem, mely varázslás közben lép életbe.
Ilyenkor ugyanis az Ütem-mérő elkezd feltöltődni zenei jegyzetekkel és eközben lépnek életbe a varázslatok. Hogy milyen sorrendben és éppen milyen mágia jön, azt a jegyzetek megváltoztatásával variálhatjuk. Ezek sorrendjére érdemes odafigyelni, mert egy rosszkor bevetett védővarázs végzetes is lehet.
A játékban nyolc különböző karakterosztály lesz öt eltérő fajjal, melyeket szinte tetszőlegesen kombinálhatunk, de ezeknek később következményei lehetnek. A fajok ugyanis nem csak kinézetükben különböznek egymástól, hanem fejlődési lehetőségekben is. Egy Tünde harcos például más helyekre juthat el és teljesen már képesítéseket szerezhet meg, mint emberi társa.
A Forsaken World legjobb része azonban kétségtelenül a tény, hogy akár Istenekké is válhatunk. A fejlesztők elmondása szerint a világban összesen 10 különböző Isten lehet. A mindenhatóvá válás a játékosok tettein múlik. Ha valaki például sokat utazik vagy a legmesszebbre jut az adott időszakban az jó eséllyel pályázik a Szállítás Istene címre, mellyel különleges képességek is járnak. Ez esetben például teleportálási képességet kapunk.
Az Isteneket hetente avatják majd és mint említettem összesen 10 darab lehet belőlük. Ez annyit jelent, hogy rotációs rendszerben lépnek elő az új Mindenhatók és aki huzamosabb ideig a csúcson akar maradni, annak bizony folyamatosan bizonyítania kell.
A csapat szerint naponta 25-30 eseményre számíthatnak a játékosok, melyek több-kevesebb kihívást tartogatnak majd. Ennek célja egyszerű: a hobbi-játékosokat is szeretnék megfogni maguknak. Olyanokat, akik nem ülnek egész nap a gép előtt, hanem napi 1-2 órára jelentkeznek csak fel a szerverekre.
A Forsaken World legnagyobb előnye azonban az, hogy a játék teljesen ingyenesen lesz elérhető, szóval mindenkinek érdemes egy próbát tenni vele. A megjelenésig van még idő, hiszen elméletileg csak 2011 első negyedében jön a program, de addig is érdemes ellátogatni a hivatalos honlapra, ahol nyomon követhetjük a zárt béta-teszt alakulását is.
"Az esetek 90 százalékában a játékosoknak igazuk van" - állítja a Perfect World Entertainment termelési vezetője, Andrew Brown. "Rengeteg ázsiai játék van a piacon, melyek valódi mészárszéknek nevezhetők. De a Forsaken World más lesz. Évek óta fejlesztjük a játékot és ezalatt rengeteg tapasztalatot gyűjtöttünk arról, mit akarnak a játékosok."
A Forsaken World a cég zászlóshajójának nevezhető Perfect World International teljes ellentéte. Ez egy ridegebb világ, melyben Tündék, Emberek, Törpök, Kőemberek és a vámpír Kindred harcolnak azért, hogy világukat, Eyrda földjét megmentsék a gonosztól. A Forsaken World tartogat pár igazán egyedi ötletet is.
Például minden egyes karakterosztály olyan egyedi képességekkel rendelkezik, ami valóban megkülönbözteti társaitól. Itt van például a Dalnok, aki egy elegáns bonyolult osztály és csak és kizárólag a Tündék közül kerülhet ki. A Dalnokok varázslatot használnak, de a dolog nem ilyen egyszerű. Létezik ugyanis egy képességük, az Ütem, mely varázslás közben lép életbe.
Ilyenkor ugyanis az Ütem-mérő elkezd feltöltődni zenei jegyzetekkel és eközben lépnek életbe a varázslatok. Hogy milyen sorrendben és éppen milyen mágia jön, azt a jegyzetek megváltoztatásával variálhatjuk. Ezek sorrendjére érdemes odafigyelni, mert egy rosszkor bevetett védővarázs végzetes is lehet.
A játékban nyolc különböző karakterosztály lesz öt eltérő fajjal, melyeket szinte tetszőlegesen kombinálhatunk, de ezeknek később következményei lehetnek. A fajok ugyanis nem csak kinézetükben különböznek egymástól, hanem fejlődési lehetőségekben is. Egy Tünde harcos például más helyekre juthat el és teljesen már képesítéseket szerezhet meg, mint emberi társa.
A Forsaken World legjobb része azonban kétségtelenül a tény, hogy akár Istenekké is válhatunk. A fejlesztők elmondása szerint a világban összesen 10 különböző Isten lehet. A mindenhatóvá válás a játékosok tettein múlik. Ha valaki például sokat utazik vagy a legmesszebbre jut az adott időszakban az jó eséllyel pályázik a Szállítás Istene címre, mellyel különleges képességek is járnak. Ez esetben például teleportálási képességet kapunk.
Az Isteneket hetente avatják majd és mint említettem összesen 10 darab lehet belőlük. Ez annyit jelent, hogy rotációs rendszerben lépnek elő az új Mindenhatók és aki huzamosabb ideig a csúcson akar maradni, annak bizony folyamatosan bizonyítania kell.
A csapat szerint naponta 25-30 eseményre számíthatnak a játékosok, melyek több-kevesebb kihívást tartogatnak majd. Ennek célja egyszerű: a hobbi-játékosokat is szeretnék megfogni maguknak. Olyanokat, akik nem ülnek egész nap a gép előtt, hanem napi 1-2 órára jelentkeznek csak fel a szerverekre.
A Forsaken World legnagyobb előnye azonban az, hogy a játék teljesen ingyenesen lesz elérhető, szóval mindenkinek érdemes egy próbát tenni vele. A megjelenésig van még idő, hiszen elméletileg csak 2011 első negyedében jön a program, de addig is érdemes ellátogatni a hivatalos honlapra, ahol nyomon követhetjük a zárt béta-teszt alakulását is.