MTI

Kínában betiltották a virtuális pénz feketekereskedelmét

A kínai kormány betiltotta a közösségi online szerepjátékok virtuális aranyának feketekereskedelmét. A rendelet szerint többe nem lehet a World of Warcrafthoz hasonló játékokban megszerzett virtuális pénznemeket, fegyvereket, páncélokat és egyéb játékbeli előnyöket valódi pénzre váltani.

A "kínai farmereknek" hívott fiatalok az internet kávézókban a játékokon belül szorgalmasan gyűjtik a virtuális pénzt és ezt adják el a World of Warcraft és hozzá hasonló szerepjátékok játékosainak. Ez a tevékenység több milliárd jüant hoz a "kínai farmerek" számára. Vevőik között olyan lusta játékosok szerepelnek, akik képesek azért komoly pénzösszegeket is kifizetni, hogy ne nekik kelljen a kincsszerzés monoton tevékenységét folytatniuk. Mivel a World of Warcraft sokféle játékélményt kínál, és a szünet nélküli szörnyölés (mely segítségével aranyhoz lehet jutni) a legunalmasabb ezek közül, ezért a "kínai farmerek" jó pénzért megteszik ezt a játékosok helyett.

A kínai kormány azonban megelégelte ezt a tevékenységet és egy kormányrendelettel betiltotta, bejelentve, hogy a virtuális pénznemeket ezentúl csak virtuális javakért és szolgáltatásokért lehet felhasználni. Az InformationWeek híre szerint ez a rendelet több mint 300 millió internet felhasználót érint Kínában.


Egy tavalyi jelentés szerint az aranyfarmerek 80-85 százaléka Kínában található. A virtuális feketekereskedelem mechanizmusa egészen elképesztő módon koordinált és szakszerű: miután a farmerek "learatták" a megfelelő mennyiségű javakat, az őket alkalmazó cégek specializált internetes honlapokon keresztül, a PayPal fizetőrendszer segítségével adják el azt a játékosoknak.

Az "aranyfarmok" nem csak azért okoztak hatalmas felháborodást, mert a játékok mechanizmusát kihasználják és azok a játékosok, akik nem élnek ezzel, hátrányba kerülnek, hanem azért is, mert az említett cégek vállalkozói rendkívül olcsó munkaerőt vettek fel, hogy hatalmas mennyiségű aranyat szedjenek össze. Ezáltal a kínai farmer "gyárak" a régi kapitalista idők legkeményebb izzasztóműhelyeihez váltak hasonlatossá.

Ez az új szigorú rendelkezés egyike azoknak, amelyekkel mostanság a kínai kormány megpróbálja regulázni az internet lehetőségeit és szabadságát az ázsiai országban. Hasonló intézkedésekkel a pornográfiát próbálják kiszorítani - például a "zöld gát" szoftverrel, vagy bizonyos kínai Google találatok leblokkolásával - illetve az online szerencsejátékokat és más, az országban illegálisnak tekintett tevékenységeket is üldözik.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Butterbean47 #29
    mármint a silkroad-dal kapcsolatban
  • Butterbean47 #28
    camouflage: teljesen igazad van!
  • Komolytalan #27
    Csinos copy-paste, a ciki az, hogy már kb 3. alkalommal másolod be cikk alá, és első alkalommal még a Classic wow futott. Azóta volt 2 kiegészítő, és enyhén szólva megváltozott a játék. Nem mintha akkor igaz lett volna amit írtál, de most már tömény ökörség, mintha valami pszichológia szakos idióta írta volna a számítógépet csak fotóról ismerő professzorának beadandó feladatként.

    A WoWban nem kell farmolni. 1-70 szintig nagyon fel lett boostolva az XP kapás, 69-70 szint durván 2-3 óra questelés, előtte ugye egyre kevesebb, 1-2 kb 3 perc. 70-80 között normál sebességű az XP kapás, vagyis napi 2 óra játékkal kb 2-3 hét alatt lehet felérni 80-ra. Ezután a legnagyobb raid-1 contentig minden játszható random csapattal, ami kihívást nyújt az mindig csak a legmagasabb tier raid insták. Azok viszont nyújtanak bőven, az achivement rendszer miatt, a vérkockáknak (akik pénzért játszanak) is hónapokra elég elfoglaltságot nyújtott az Ulduar top achivement elérése. Normál játékosok mindent el se tudnak érni, mire jön a következő content.
    Farmolni nincs mire, mivel a tier contentekben eső eladható tárgyakból bőven jön annyi pénz, hogy fedezze a javítás és a consumablek költségét. Szóval 80 után simán lehet úgy játszani, hogy esténként lemész a raiddel, és csináljátok az aznapra kitűzött achivementet, 0 farmolással.
  • kvp #26
    A wow viszonylag pontosan koveti a klasszikus mud-ok stilusat, csak annyiban ter el, hogy odafigyelnek az egyensulyra es mivel a kiado szamara a jatekido novelese a cel, ezert a matematikaban nem annyira jaratosak szamara kevesbe erezheto modon emelik a repetitiv tevekenysegek mennyiseget. A wow motorban teljesitheto feladatbol kb. 7 darab van: olj meg ennyit, fossz ki ennyit, szedj ossze ennyit, menj oda, beszelj vele, vidd el neki, kovesd es vedelmezd. A quest-ek alapvetoen ezekbol a feladatokbol tevodnek ki, csak mindig mas modon, mas cel mob-al/npc-vel, item-el es eltero darabszamokkal. Viszont quest-kent alapvetoen csak ezeket a alaptevekenysegeket lehet elvegezni, mas-mas kombinacioban es mas beegetett kisero szoveggel. Ezt egeszitik ki a kulonbozo tradeskill-ek, amik a class rendszerrel egyutt csak azert vannak limitalva, hogy mindenki tobb karaktert keszitsen es tobbszor jatsza vegig a teljes feljodest, hogy minden fogalkozast es harcmodort kiprobalhasson. Fizikai szimulacio mint olyan nem letezik, pedig a wow elott 10 valahany evvel mar keszitettek mukodo mmofpsrpg-t, mukodo fizikai motorral es raadasul class-ok nelkul is jol mukodo harc es tradeskill rendszerrel. (gyakorlatilag egy szabad knowledge-capability rendszerre epitve) Ezzel szemben a wow nagyon primitivnek es konnyen automatizalhatonak tunik, foleg ha az ember elkezdi keresni az algoritmikus mintakat. Ezek utan erheto, hogy jopar ember, akinek a vilag es a tortenet tetszik ugyan, de nem kivanja vegigcsinalni az osszes feladatot, csak a tortenet reszre kivancsi. Ok fognak bot-okat hasznalni vagy ha nem ertenek hozza akkor megvenni a szukseges penzt/item-eket. A masik kategoria aki vasarol az pedig egyszeruen csak jobbnak akar tunni a tobbi gyereknel. Egy jol megtervezett mmoprg-ben sem a penznek, sem a targyaknak nincs igazan jelentoseguk, csak az adott karakter kepessegeinek es a jatekos tudasanak. Persze ha valaki olyan jatekot keszit, ahol egy egyszeru zar feltoresehez a bool algebra ismerete szukseges, vagy ahol a celzas es a harc nem automatikus, hanem a jatekos es a karakter kepessegeinek kombinaciojatol fugg (raadasul minden ember szamara mas az idealis karakter), akkor nem sok eselye van arra, hogy nepszeru legyen, mint erre letezik egy-ket jo pelda. A masik fontos problema, hogy mig a wow-ban nem lehet veszteni, az egyetlen buntetes, hogy az hogy 'probald meg ujra', addig a legtobb fejlettebb mmo-ban lehetoseg van elrontani valamit es ezaltal veszteni a tobbi jatekossal es/vagy a vilaggal szemben, tehat van mod a kudarcra. A wow eseten azert hagytak ki ennek lehetoseget, mert igy csak boldogsagot vagy hianyerzetet tud kivaltani. Boldogsagot ha sikerul valami, hianyt ha nincs eleg ido vele jatszani (ezert no fokozatosan egy-egy quest ideje, igy novelve a hianyt). Ez altalaban a kabitoszerek jellemzoje, de a szerencsejatekokra es a legtobb mmo-ra is jellemzo.

    Persze a legtobb wow-ot hasznalo ember sem mud-okat, sem a regi mmofpsrpg-ket nem lathatta, mert 1990-2000 kozott meg tul fiatal volt, esetleg akkoriaban szuletett. Igy semmi osszehasonlitasi alapjuk nem lehet es nem is igazan ismerhetik a regebben keszult, de nagyobb szabadsagot es magasabb technikai szinvonalat jelento jatekokat. (magasabb technikai szinvonal: nagyobb iranyitasi es mozgasi szabadsag, jobb fizikai rendszer, bonyolultabb vilag) A legnagyobb gond, hogy egy atlag wow jatekost bedobva egy mmofpsrpg vilagba, nem tudna mit kell csinalnia (mert a vilag nem quest driven), allandoan lecsapna mindenki (meg az npc-k is) es rajonne, hogy tul keves az irl targyi tudasa a bonyolultabb feladatokhoz. (pl. egy 'ide egyetemi szintu matek kellene' tipusu tradeskill feladat vagy egy kezugyesseget, jo reakciokat es valos taktikai erzeket igenylo tenyleges 3d-s kornyezetben zajlo harc eseten)

    ps: A kinai kormany pedig azert akar fellepni a farmereket alkalmazo cegek ellen mert:
    -a penz fekete, tehat az allam nem kap belole semmit
    -a munka kifejezetten alacsony kepesitest igenyel, viszont a kepezheto fiatalokat viszi el a tanulastol es a termelestol
    -tovabb noveli az internetes jatekokkal jatszo emberek szamat, akik a vasarolt virtualis penzzel jatszanak, a helyett, hogy dolgoznanak, majd a valodi (adozott) penzuket koltenek el, az allam altal ellenorzott formaban

    Szoval a virtualis penz kereskedelme egyszeruen rossz a kinai allam, egesz pontosan az allamot iranyito (szocialista modon nagytokes) vezetok szamara. Az, hogy a nyugati vilagban talalhato szegenyebb vagy tisztesseges embereket is zavarja a jatekkal valo visszaeles mar csak veletlen, de alapvetoen most eppen egybeesik a kinai vezetok es a nyugati jatekosok erdeke.
  • zsoltz #25
    Al Ashrad szánalmas vagy...látszik hogy FPS láma vagy xD játszik max 5-10 percet egy MMORPG-vel és rögtön leszarozza xD én ugyan nem WoW-zok hanem Silkroadozok mert az legalább ingyééé van és nekem jobban bejön....
  • lammaer #24
    Na igen, a masik veglet, 10 szint utan (mennyi az, fel ora, ora?) megitelni egy MMOt, szinten objektiv nezopontra vall :)
    Olyan MMO szerintem meg nem szuletett, ahol nincs durva grindeles meg gyujtogetes. De ha tud vki ilyet, szoljon!
  • Renátó1985 #23
    azért level 10 után tartoagt meglepetéseket a játék azok csak bemelegítő questek :)
  • dronkZero #22
    Asszem most már mindenkinek egyértelmű, miről beszéltem. Természetesen lehet, hogy nem a Wow teszi ilyenné az embereket, hanem egyszerűen az ilyen faszfejeket vonzza ez a játék, de az összefüggés megvan. Q.e.D.
  • Al Ashrad #21
    Ne játszatok wow-ot mert kaká. :) Level 10-nél abbahagytam, mert pfujj, dögunalom ez a játék. Ölj meg 10 disznót, ölj meg 20 disznót, ölj meg 30 mikiegeret. Na itt jöttem rá, hogy ez a játék 10 Ft-ot nem ér. De látom a sok kockának bejön, még pénzt is lehet vele keresni, tökjó. ÉN maradok a CS-nél.
    Peace.
  • Renátó1985 #20
    kicsit túlzol azért de kb ja ....
    igaz van arra is lehetőség , hogy felhúznak neked 1-80-ra 1 karaktert nah abban az esetben már igazad is lehet bár aki ilyenre vetemedik tényleg ne wow-ozzon
    1-2 aranyvásárlás még belefér megjegyzem még nem vettem aranyat...de a blizz is el van szállva a gyors repülés megtanulása nem olcsó annál a pontnál szerintem sokan elcsábulnak és inkább megveszik az aranyat akkor is ha addig becsületesen játszottak... akik wowoznak tudják miről beszélek
    mellesleg ha megfizetnék rendesen ellenék én egész nap nyomnám más helyett a wowot de kínát ismerve filléreket kapnak a játékosok