Ötvös Tibor

Crysis 2 részletek

A Crysis első része 2007 novemberében jelent meg és elég szép sikert aratott - már azoknál, akik el tudták indítani. Sajnos sokak számára komoly befektetést jelentett a Crytek FPS-e, hiszen gépigénye volt a játéknak, de a játékélmény mindenért kárpótolt.

A második részről eddig elég kevés dolgot lehetett tudni. A Crytek teljes titokban fejlesztette a Crysis 2-t és a rajongók csak annyit tudhattak meg a programról, amennyit a fejlesztők akartak. Így a GDC-n megismerhettük az új Nanoruhát és kicsivel később kiderült, hogy New Yorkban játszódik a történet.



Ez azonban a héten megváltozik, hiszen a múlt héten, stílusosan New Yorkban bemutatott rövid teaser után most mozgásban is bemutatkozott a Crysis 2. A játék a Far Cry és az eredeti Crysis nyomvonalán halad és ugyanolyan szabadságot kap majd a játékos. Ezúttal is teljesen rajtunk múlik, hogy egy adott akadályt milyen módszerrel gyűrünk le legyen az ellenfél vagy valamilyen épület.

A Crytek nagyon büszke a megújított Nanoruhára és a jelek szerint lehetnek is. A "gúnyánk" kettő alap móddal rendelkezik. A Vadász a lopakodást, hangtalan gyilkolást favorizálja, míg a Tank a szemtől szembeni harcot, a rombolást helyezi előtérbe. Előbbinél képesek lehetünk akár észrevétlenül körbejárni az egész várost, míg a másodiknál még haldoklásunk közben is komoly sérüléseket okozatunk az ellenfeleknek. De az alap mellett bekapcsolhatunk kettő másodlagos módot is, melyekkel további előnyökre tehetünk szert.



Lássunk egy példát. Ha bekapcsoljuk a Vadász módot és ugyanakkor a másodlagos lehetőségek közül a taktikai előnyöket választjuk, akkor kiszúrhatjuk a közelben lévő ellenfeleket, pontos helyzetüket. Ha a dolgok elfajulnak, akkor egy gombbal válthatunk Taktikairól az Erő módra, mely esetben hatalmasakat ugorhatunk és jelentősen növekedik a sebességünk is.

Ha nem sikerül elmenekülni, akkor a Vadász módon belül átválthatunk lopakodásról "páncél-üzemre", bekapcsoljuk az Erőt és így kitörhetünk az ellenfél gyűrűjéből. A Nanoruhát fejleszthetjük is és kedvünk szerint alakíthatjuk a kinézetét, színét stb.

A Crysis 2 második fontos pontja a város. A fejlesztők New Yorkot szemelték ki kalandjaink helyszínéül és ezzel egy újabb "dimenziót" hoztak be a harcokba. A fejlesztők ugyanis szeretik kiemelni, hogy az eddigiekkel ellentétben a Crysis 2-ben nagyon fontos szerepet kap a vertikális sík is, vagyis a függőleges harcok, közlekedés lehetősége.



Mivel New York a játékban eléggé szét van rombolva, így elég sok tárgy, épületdarab nyújthat majd tökéletes fedezéket. Ráadásul a játék többnyire (a játékidő közel 90 százalékában) a szabad térben játszódik vagyis az eddig hallottakkal ellentétben nem lesz lehetőségünk a különböző épületekből ki-be rohangálni. Ráadásul a készítők reményei szerint a világ egyik legismertebb városának sorsát jobban a szívükön viselik a játékosok, mint egy ismeretlen szigetét, így talán nem is akarnak nagyon rombolni majd.

A történetről továbbra sem tudhatunk meg túl sokat. A bemutatón mindössze annyi derült ki, hogy karakterünk belecsöppen az adott helyzetbe és úgy kényszerül harcolni, hogy fogalma sincs a történésekről. Annyit azért megtudtunk, hogy a Crynet biztonsági erői nem is annyira gonoszak, hiszen az idegenek inváziója elleni harcban sokszor segítenek majd nekünk.

A Crysis 2-t a CryENGINE 3 hajtja majd és a bemutatott verzió alapján már most esélyes év legszebb játéka címre. Ráadásul ez az X360 verzióra igaz, hiszen New Yorkban a konzolos változatot állították ki és a Crytek szerint a PC-s változat még ennél is jobban néz ki. A Crysis 2 november 19-én jelenik meg.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • darkerlomy #68
    nem olvastam vissza mert k*rva lusta vagyok nem is tudom min vitáztok de szerintem hülyeség az egész :D amúgy várom már ezt a játékot az 1 is bírtam a warhead-t is biztos ez is bejön majd ^^
  • Pewet #67
    laptopomon elmegy a cs. én megvagyok vele.
    ami meg itt megy gyerekek hát az kész :) kap itt mindenki hideget meleget. tényleg érdemes ilyen dolgokért egymásnak esni blogkaratéban?

    nem kellene ennyire felkapni a hangnemet itt.

    peace
  • Julius Caesar #66
    Szerintem a japán mangák meg animés bigyulák egyenesen viccesek. Semmi komolyságot nem hordoznak. Egyszerűen én a japán játékokat nem tudom komolyan venni. És ne mondd, hogy ne az animékből vonjak le következtetést, mert abból vonok le, mert az a japán szórakozási kultúra arca.
  • bankboy #65
    Atyaég mekkora egy tetves csicskák vagytok XDD rohadt csira mind, azért veszekszik az összes amilye épp van... szánalom a köbön, hova tart ez a világ semminek se tudnak örülni ezek a kutyák
  • Mat666 #64
    Pc-ét több mindenre lehet használni és nekem ez a lényeg + ha már a játékoknál járunk valóban nem minden játéknál a grafika a lényeg.
    De én úgy vagyok vele ha egy játék szarul néz ki alapból nem játszok vele,azt lehet bár milyen igényes meg király a története nem érdekel.
  • Justil #63
    szerzett=nyújtott

    késő van már :)
  • Justil #62
    hát azért a felbontás igencsak meghatározza a grafika által szerzett élmény minőségét, hogyúgymondjam.

    most a grafikát ne keverjük össze a designal, két külön dolog. lehet 1 játék ocsmány úgy, hogy közben technikailag elismerésre méltó, meg szép és esztétikus akár két dimenzióban is.

    ...a kacat talán tényleg erős volt, de én abszolute nem értem mitől lennének a "jó" japán játékok storyjai jobbak a "jó" nem japán játékok storyjainál. más stílus, az fix, de hogy úgy általánosságban jobb lenne, azt nem hiszem.
  • NeoExDeath #61
    "kapásból fel tudnék sorolni tíz történetközpontú kedvenc játékomat, ami hírből se látta japánt. játékélményben is magasan verik a japán konzol kacatot. megjegyzem, nem mai játékokról van szó..."

    Nem azt mondtam hogy pc-re nincsenek jó történettel rendelkező játékok. Azt mondom, hogy ezek a történetek mélységükben, karaktereikben általábaan meg sem közelítik japán szintet. És itt nem tucat szarokra gondolok (mert nyilván abból is sok van, de mintha pcre nem volnának :) ), hanem pl. elismert jrpg-kre. Nem kell ismerni ezeket, de ne is kacatozd le őket mert csak magad teszed nevetségessé. Több olyan jrpg-vel is játszottam, ami történetben a legtöbb regénynek is odver, nem hogy más játékoknak.

    "ezt inkább nem kommentálnám."

    Jobb is. Ebből is látszik a tipikus pc-s gondolkodásod, hogy grafika=AA meg felbontás. Mondok egy példát: Shadow of the Colossus. Alapmű, PS2-re jelent meg, gyönyörű játék. De semmi AA, a felbontás meg kb dvd szint.
  • Justil #60
    "A japán játékok leginkább olyan játékélményt, történetmesélést, és szinte mindig grafikai szintet is nyújtanak, amit egy tipikus PC játékos el sem tud képzelni, mert még nem találkozott vele."

    kapásból fel tudnék sorolni tíz történetközpontú kedvenc játékomat, ami hírből se látta japánt. játékélményben is magasan verik a japán konzol kacatot. megjegyzem, nem mai játékokról van szó...

    "és szinte mindig grafikai szintet is nyújtanak" <-> "Nem minden a felbontás, meg az AA." ezt inkább nem kommentálnám.
  • NeoExDeath #59
    Durva hogy a Crysis 2 ről eddig kb egy komment is alig érkezett :)

    Egyébként a PC Konzol vitához csak annyit szólnék hozzá, hogy elképesztő hogy egyesek tényleg nem látnak tovább az orruknál, és semmi másról nem vitáznak, csak arról hogy milyen grafikai/teljesítménybeli különbségek vannak a két platform között.
    A konzoloknak tradicionálisan a legnagyobb ütőkártyája, hogy egy bizonyos ország (Japán) gyakorlatilag nem fejleszt másra. Van akinek bejönnek a japán játékok, van akiknek nem. Akinek nem az valószínűleg egy PC-re megkap mindent ami neki kell.
    A japán játékok leginkább olyan játékélményt, történetmesélést, és szinte mindig grafikai szintet is nyújtanak, amit egy tipikus PC játékos el sem tud képzelni, mert még nem találkozott vele. Ők szidják nyugodtan tovább a konzolokat. A konzolosok meg tudják hogy miért konzolon játszanak :)

    Nem minden a felbontás, meg az AA.