Alex
Borderlands, a világégés után
Egyre több fejlesztő helyezi játékának világát egy képzeletbeli apokalipszis pusztította bolygóra. A Borderlands is egy ezek közül.
A Borderlands sivár, meddő tájakon játszódik, a helyiek rongyokba öltözöttek, melyet a szálló por elleni védelemül szolgáló szemüveg egészít ki. A banditák összeácsolt települések elleni támadásai mindennaposak. Azonban ez nem a Föld, mint a Mad Maxben, hanem egy képzeletbeli bolygó, a Pandora, amelynek a háttérsztori szerinti félresikerült betelepítése a stílusban szokványos ellenfelek mellett mindenféle szörny felvonultatására is lehetőséget ad.
A játék egy FPS-szerepjáték keverék, három alapkaszttal, egyedi képességekkel és különlegességekkel. A képernyő alján egy csík mutatja tapasztalati pontjaink növekedését, a szintlépés tudásunk bővítését vonja magával. Ilyenkor választhatjuk például valamely fegyver hatékonyabb kezelését, vagy valamely hardverünk szoftverfrissítését. Többjátékos módban a karakterek egymást segítve működnek együtt, és emberünket tetszés szerint vihetjük át mások játékába, függetlenül azok pillanatnyi szintjétől. Az ilyenkor elért fejlődés, a megszerzett tárgyak az egyjátékos módban is megmaradnak, vagy átvihetők egy másik barátunk játékába.
Ez elméletben a tárgyak többszörözödését okozhatja. A Gearbox úgy oldotta meg ezt a problémát, hogy nem azt adják meg, hogy egy adott helyen milyen tárgy van, hanem csak annak paramétereit (töltés módja, űrméret stb.), és azt maga a játék generálja le. A rendszer mintegy 650 000 különféle variációt tud előállítani. Ebből következően minden fegyver egyedi képességekkel bír: a távcsöves puskák lehetnek akár forgótárasak, a gépfegyverek fanyelűek, a töltények pedig elektromosak (kábítanak). Ha egy eldobott fegyvert látunk, egy felugró ablakban láthatjuk majd statisztikáit, mire képes, és hogy jobb-e a jelenleg a kezünkben tartottnál. Fegyvert nem csak ellenségeknél találhatunk majd, a szerepjátékokban megszokott "kincsek" között is, például barlangok mélyén, vagy állatok által szarkaként összegyűjtve.
A csaták az ígéretek szerint véresek és pörgősek lesznek. A Gearboxot nem zavarja az erőszakos besorolás, így egy eldobott gránát robbanását követően levágott fejekre, csonkolt lábakra számíthatunk. Védelmi szempontból Halo-szerű pajzsunk van, életpontunkat pedig a bal felső sarokban állandóan figyelemmel kisérhetjük. Pandora világa ígen nagy, így a járművekkel való utazás és a harc nagy szerepet kap. Az egyik játékos lőhet, míg a másik vezet, de bármikor, megállás nélkül helyet cserélhetünk. A tapasztalati pont-szerzés független attól, éppen ki mit csinál. A jármű felspécizhető további fegyverekkel és egyéb különleges kiegészítőkkel.
Ugyan nem újdonság, hogy egy FPS-be szerepjáték elemeket csempésznek, de a fejlesztők többsége beleveszik a sisakok-páncélok forgatagába, míg a Borderlands szigorúan FPS marad. A generált fegyverek és az akár négy játékos kooperatív online küzdelme mindenképpen sokat ígérő próbálkozás. A játék 2009-ben fog megjelenni PS3-mon, Xboxon és PC-n.
A Borderlands sivár, meddő tájakon játszódik, a helyiek rongyokba öltözöttek, melyet a szálló por elleni védelemül szolgáló szemüveg egészít ki. A banditák összeácsolt települések elleni támadásai mindennaposak. Azonban ez nem a Föld, mint a Mad Maxben, hanem egy képzeletbeli bolygó, a Pandora, amelynek a háttérsztori szerinti félresikerült betelepítése a stílusban szokványos ellenfelek mellett mindenféle szörny felvonultatására is lehetőséget ad.
A játék egy FPS-szerepjáték keverék, három alapkaszttal, egyedi képességekkel és különlegességekkel. A képernyő alján egy csík mutatja tapasztalati pontjaink növekedését, a szintlépés tudásunk bővítését vonja magával. Ilyenkor választhatjuk például valamely fegyver hatékonyabb kezelését, vagy valamely hardverünk szoftverfrissítését. Többjátékos módban a karakterek egymást segítve működnek együtt, és emberünket tetszés szerint vihetjük át mások játékába, függetlenül azok pillanatnyi szintjétől. Az ilyenkor elért fejlődés, a megszerzett tárgyak az egyjátékos módban is megmaradnak, vagy átvihetők egy másik barátunk játékába.
Ez elméletben a tárgyak többszörözödését okozhatja. A Gearbox úgy oldotta meg ezt a problémát, hogy nem azt adják meg, hogy egy adott helyen milyen tárgy van, hanem csak annak paramétereit (töltés módja, űrméret stb.), és azt maga a játék generálja le. A rendszer mintegy 650 000 különféle variációt tud előállítani. Ebből következően minden fegyver egyedi képességekkel bír: a távcsöves puskák lehetnek akár forgótárasak, a gépfegyverek fanyelűek, a töltények pedig elektromosak (kábítanak). Ha egy eldobott fegyvert látunk, egy felugró ablakban láthatjuk majd statisztikáit, mire képes, és hogy jobb-e a jelenleg a kezünkben tartottnál. Fegyvert nem csak ellenségeknél találhatunk majd, a szerepjátékokban megszokott "kincsek" között is, például barlangok mélyén, vagy állatok által szarkaként összegyűjtve.
A csaták az ígéretek szerint véresek és pörgősek lesznek. A Gearboxot nem zavarja az erőszakos besorolás, így egy eldobott gránát robbanását követően levágott fejekre, csonkolt lábakra számíthatunk. Védelmi szempontból Halo-szerű pajzsunk van, életpontunkat pedig a bal felső sarokban állandóan figyelemmel kisérhetjük. Pandora világa ígen nagy, így a járművekkel való utazás és a harc nagy szerepet kap. Az egyik játékos lőhet, míg a másik vezet, de bármikor, megállás nélkül helyet cserélhetünk. A tapasztalati pont-szerzés független attól, éppen ki mit csinál. A jármű felspécizhető további fegyverekkel és egyéb különleges kiegészítőkkel.
Ugyan nem újdonság, hogy egy FPS-be szerepjáték elemeket csempésznek, de a fejlesztők többsége beleveszik a sisakok-páncélok forgatagába, míg a Borderlands szigorúan FPS marad. A generált fegyverek és az akár négy játékos kooperatív online küzdelme mindenképpen sokat ígérő próbálkozás. A játék 2009-ben fog megjelenni PS3-mon, Xboxon és PC-n.