Alex

Borderlands, a világégés után

Egyre több fejlesztő helyezi játékának világát egy képzeletbeli apokalipszis pusztította bolygóra. A Borderlands is egy ezek közül.

A Borderlands sivár, meddő tájakon játszódik, a helyiek rongyokba öltözöttek, melyet a szálló por elleni védelemül szolgáló szemüveg egészít ki. A banditák összeácsolt települések elleni támadásai mindennaposak. Azonban ez nem a Föld, mint a Mad Maxben, hanem egy képzeletbeli bolygó, a Pandora, amelynek a háttérsztori szerinti félresikerült betelepítése a stílusban szokványos ellenfelek mellett mindenféle szörny felvonultatására is lehetőséget ad.

A játék egy FPS-szerepjáték keverék, három alapkaszttal, egyedi képességekkel és különlegességekkel. A képernyő alján egy csík mutatja tapasztalati pontjaink növekedését, a szintlépés tudásunk bővítését vonja magával. Ilyenkor választhatjuk például valamely fegyver hatékonyabb kezelését, vagy valamely hardverünk szoftverfrissítését. Többjátékos módban a karakterek egymást segítve működnek együtt, és emberünket tetszés szerint vihetjük át mások játékába, függetlenül azok pillanatnyi szintjétől. Az ilyenkor elért fejlődés, a megszerzett tárgyak az egyjátékos módban is megmaradnak, vagy átvihetők egy másik barátunk játékába.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Ez elméletben a tárgyak többszörözödését okozhatja. A Gearbox úgy oldotta meg ezt a problémát, hogy nem azt adják meg, hogy egy adott helyen milyen tárgy van, hanem csak annak paramétereit (töltés módja, űrméret stb.), és azt maga a játék generálja le. A rendszer mintegy 650 000 különféle variációt tud előállítani. Ebből következően minden fegyver egyedi képességekkel bír: a távcsöves puskák lehetnek akár forgótárasak, a gépfegyverek fanyelűek, a töltények pedig elektromosak (kábítanak). Ha egy eldobott fegyvert látunk, egy felugró ablakban láthatjuk majd statisztikáit, mire képes, és hogy jobb-e a jelenleg a kezünkben tartottnál. Fegyvert nem csak ellenségeknél találhatunk majd, a szerepjátékokban megszokott "kincsek" között is, például barlangok mélyén, vagy állatok által szarkaként összegyűjtve.

A csaták az ígéretek szerint véresek és pörgősek lesznek. A Gearboxot nem zavarja az erőszakos besorolás, így egy eldobott gránát robbanását követően levágott fejekre, csonkolt lábakra számíthatunk. Védelmi szempontból Halo-szerű pajzsunk van, életpontunkat pedig a bal felső sarokban állandóan figyelemmel kisérhetjük. Pandora világa ígen nagy, így a járművekkel való utazás és a harc nagy szerepet kap. Az egyik játékos lőhet, míg a másik vezet, de bármikor, megállás nélkül helyet cserélhetünk. A tapasztalati pont-szerzés független attól, éppen ki mit csinál. A jármű felspécizhető további fegyverekkel és egyéb különleges kiegészítőkkel.

Ugyan nem újdonság, hogy egy FPS-be szerepjáték elemeket csempésznek, de a fejlesztők többsége beleveszik a sisakok-páncélok forgatagába, míg a Borderlands szigorúan FPS marad. A generált fegyverek és az akár négy játékos kooperatív online küzdelme mindenképpen sokat ígérő próbálkozás. A játék 2009-ben fog megjelenni PS3-mon, Xboxon és PC-n.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • irkab1rka #13
    Szart sem érdekel, lerágott csont, kukába... gondoltam, amíg odáig nem jutottam az olvasásban, hogy Gearbox ^^

    most már várom a megjelenést.
  • Hoz_Hun #12
    Ez a játék érdekel. Pedig nem szokott meghatni ez a Mad Max-es környezet.
  • Lordboxi #11
    Kedves Alex egyáltalában tisztában vagy azzal, hogy mit jelent az, hogy rpg???
    Még mielőtt nekiálnán gondolkodni, had segítsek, nem nem a szintlépést, és még csak nem is a kicseket, vagy a páncélok cserélhetőségét. Ebben a játékban egy darab rpg-s elem sincs, semmi....
  • sweech #10
    dehogy gyér. coop-ot minden játékba! :)
  • HöfEE #9
    Nekem meg pont az ilyen témájú játékok hiányoznak! FPS-eket szeretem leginkább, de játszottam RPg-kkel, csak azokkal az a gondom hogy 90% ban valami fantasy medieval világban zajlódik a cselekmény ami abszolút nem jön be. MMorpg-nél meg pláne.
  • BandiG #8
    Nekem pont jo ez a kombinacio, az fps-t szeretem, a szerepjetekot nem annyira. Viszont a legjobb FPS a vilagon szerintem a System Shock 2 volt, az is hasonloan keverek volt es nagyon jol eltalalva. 6000 eves de meg mindig nyomjuk neha coopban haverral. Ha mas kepessegekre gyursz ra, akkor teljesen mas jatekelmenyt kapsz mint utoljara. Kar hogy nincs mas ilyen...
  • WinG #7
    "akár négy játékos kooperatív online küzdelme"

    Azért nem olyan gyér ez. Nem sok játékban lehet négyen tolni kooperatív módban :) gondolom, a sima deszmeccsek min. 16 fősek lesznek...
  • Xmas76 #6
    Engem egy dolog lepett meg. Az "akár négy játékos"... Ez nagyon gyér paraméternek tűnik...
  • Stonee #5
    pontosan, ahogy mondod. ez kb 90% FPS (amit rühellek) és 10% szerepjáték, amit szeretek, de ezért nem fogok egy ilyen játékkal játszani...
  • L3zl13 #4
    Ez a "FPS szerepjáték elemekkel" nem szokot jól elsülni. Legalábbis a szerepjáték rajongók körében, mint én... :(