Németh Szabolcs

Fallen Earth, egy poszt-apokaliptikus MMORPG

Az Icarus Studios ősidők óta ígérgeti a Fallen Earthnek nevezett csodát. Már 2005-ben is szó volt az izgalmas MMORPG fejlesztésről, ám azóta mindössze egy hivatalos honlapra futotta a fejlesztők erejéből.

A 22. században egy titokzatos vírus üti fel a fejét Indiában és Pakisztánban. Senki sem tudja, hogy a Shivának keresztelt, megfázás, influenza tüneteivel jelentkező halálos kór honnan jött. A természetben fejlődött ki? Ellenséges hatalmak állnak mögötte? Netán terrorista akcióról van szó? Mindenestre a pakisztáni radikálisok azonnal Indiát sejtették a gyilkos vírus mögött, ezért atomtámadással torolták meg a sérelmeket. A vírus ekkor az atom hatására számos alfajra mutálódott, és a levegőben szétszóródva a világ összes zugába eljutott.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Néhány hét alatt totális káosz lett úrra az emberiségen, és miközben néhány tudós azzal volt elfoglalva, hogy az ellenszert megtalálják, körülöttük minden elpusztult. A nemzetek vezetése mind-mind egy országot sejtett a támadás mögött, ezért ide-oda repkedtek a rakéták, atombombák. A Shiva 2 Európa nagyobb városaiban, illetve a tengerentúlon végzett hatalmas pusztításokat. A vírus állandóan mutálódott, és a Shiva 7-el érte el fejlettségének csúcsát, amelynek a Föld lakóinak 90%-a látta kárát. A megváltozott kódú kor azonban már nem csak fertőzött, hanem egyeseket különleges pusztító képességekkel is felruházott.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Mi 2154-ben csöppenünk az események sodrásába. A Grand Canyon mellett egy apró faluban Alec Masters bőrében kell megpróbálnunk a lehetetlent. Az emberiséget hosszú, izzasztó munkával újra fel kell építeni poraiból. Ám feladatunk nem egyszerű, mert az életben maradottak nem ugyanúgy gondolkodnak a világ dolgairól, ezért elkerülhetetlenek az újabb összetűzések. Összesen hat frakció próbálja magához ragadni a kezdeményezést. Ebben a légkörben hősünknek nagyon nehéz dolga lesz, de ha csődöt mondd, akkor a világ legintelligensebb kétlábújának örökre befellegzett.

És mindezt egy MMORPG keretein belül. Egyelőre fogalmunk sincs, hogy mindezt hogy oldják meg az Icarus Studios-nál, de kíváncsian várjuk a fejleményeket.

Fallen Earth

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • C4ine #20
    Nekem senki ne mondja, hogy ma egy 70ezres gép nemvisz el mondjuk egy morrowind (ott ugye van nagy tér, viszonylag sok karakter, és nem csúnya) grafikát. Itt egyértelmű a tehetség hiánya mutatkozik meg. Programozni nem tudok, de mondhatjuk, hogy a designhoz értek, és ebből a kreativitás iszonyatosan hiányzik. A grafika nem elavult (az nem baj) szimplán ocsmány.
  • kvp #19
    Ha mar posztapokaliptikus mmorpg, akkor a Neocron vagy a Face of mankind. Mindketto mmoprgfps, tehat fps kezelesu mmoprg. En csak a Neocron regi valtozataval jatszottam sokat annak idejen, de hasonlo jatek azota sem sok van. Alapvetoen adott egy Bladerunner szeru vilag, fps nezet es iranyitas, teljes tradeskill rendszer (minden targy gyarthato), pvm, pvn, pvp alapu jatekmenet, ha jol emlekszem 7 faction (valtozo barat/ellenseg viszonnyal), in-game bbs, email. Generalt kuldetesek, jatekosok (klanok) tulajdonaban levo gyarak, banyak, laborok, stb. Tobb varos, bejarhato felhokarcolokkal es megveheto lakasokkal. A tudas nem class alapu, tehat mindenki lehet minden, csak a kepessegek alapjan mindenki masban lehet jobb. Minden felszereles legyarthato, es le is gyartando, mivel a bolti cuccok rosszak es a loot tobbnyire csak szemet. (az viheto ami az ellenfelen volt, ez jatekosokra es vendor npc-kre is igaz) Mindez megobva mukodo varosi tomegkozlekedessel, maszkalo civil npc-kkel, jarmuves es drone-os harccal. Az mi valtozo volt, az allatok, a humanoid ellenfelek, a robotok is mas-mas alogritmus szerint jatszottak. Szemely szerint en a humanoid npc-k mi-jet kedveltem, leginkabb az ut bot-ok tudasaval rendelkeztek es a jatekosokkal megegyezo felszerelessel rendelkeztek. Szerintem az jatek jol sikerult, csak tul bonyolult volt a mai nepszeru rougelike-okhoz kepest, mint amilyen a wow. Arrol nem is beszelve, hogy inkabb a strategia, a csapatjatek es az fps ugyesseg szamitott, ugyanis egy jo jatekos kepes volt nalla sokkal magasabb szintu ellenfelet is leteriteni. A jatek nem lett tul nepszeru, a mar emlitett nehezseg miatt es a nagy jatekter miatti allando zonavaltas es ebbok kovetkezo bug-ok miatt. Mivel az eredeti jatekot meg glide-ra kezdtek el irni majd opengl es vegul a dx osszes verziojan vegigment dx9c-ig, ezert az elso idokben meg tul nagy szerver cluster kellett a futtatasahoz, meg ugy is hogy tobb ezer zonara lett vagva a teljes jatekter, varosokban meg meg kisebb kb. wow meretu darabokra. (atlag 16 jatekosonkent 1 node, 64 vagy tobb jatekosos raid-eknel pedig erossen szenvedett az egesz cluster, leginkabb mert szerver oldali fizikai/ballisztikai motor volt benne a csalasok elkerulesere)

    Szerintem jo jatek volt, az nc evolution 2.2-es valtozata meg ma is fut, bar a kis nepszeruseg miatt manapsag mar nem csak a wasteland kozepen van csend, ugyhogy az ember a varosi tomegben is csak neha lat nem npc karaktereket. Mindez ugy, hogy most mar 2 nagyvaros /darabonkent tobb szaz zona/, 4 kisebb telepules es egy hatalmas kontinens van, plusz hozzaadtak meg a hacknet-et is /shadowrun stilusu matrix/. Ehhez hasonlot nem sok ceg mer kihozni, reszben a megterules reszben a most mar kozel 10 eves folyamatos fejlesztesi ido miatt.

    ps: Eredekesseg, de mar a 10 evvel ezelotti motor is egysegesitett fizikai/grafikus motort hasznalt, tehat a grafikus modellek voltak a rombolhato terep fizikai modelljei is es ugyanaz a kod futtata a rajzolast mint ami az utkozes szimulaciot. Az eredmeny olyan volt, mint pl. az ablakkeretrol lepattano toltenyhuvelyek fizikailag pontos palyaja es a jarmuvek felfuggesztesenek terepkoveto volta, ami egyelore a mai dx10-es jatekokban sem nagyon van meg.

    http://www.gamershell.com/pc/neocron_2/screenshots.html
  • Komolytalan #18
    UFOval nem korrekt az összehasonlítás, mert annak köze nem volt 3Dhez. UFO egy ál3D játék volt, vagyis spriteokat kellett kirakni, fix Z order volt a megjelenítésnél, spriteokat nem kellett se forgatni, se méretezni se semmi - csak sima movesb soronként oszt jónapot. Ráadásul DOS alatt futott, ahol VESA 1.2/VESA 2.0 gyorsítást használt, ami kb 320x200x256-os felbontás sebességét kölcsönözte a 640x480x256 és magasabb felbontásoknak is. Ez akkoriban nem volt minden játékra jellemző (seggre is ült a VESA-s játékoktól mindenki, pláne ha nem ISA, hanem VLB, neadj isten PCI videokártyája volt), ezért igen csak odavert a konkurenciának.
    UFO-t jelenleg flashben is meg lehetne csinálni simán, mivel sima 2D grafika. Ez egy 3D játékról nem mondható el.
  • Komolytalan #17
    Most én nem védeni akarom a grafikusaikat/programozóikat, de azzal jó tisztában lenni, hogy direkt senki se csinál csúnya és lassú szart. Egy játékfejlesztésnél megvan hogy milyen vas az, amin mennie kell. Nyilván ebbe minden nem fog beleférni, valamiből húzni kell: vagy csúnya lesz, vagy lassú, vagy szar (kb ez a 3 terület van). Ők húztak a grafikából, vagyis csúnya lett. Ez lehet hogy azt fogja jelenteni, hogy megjelenik és megbukik a játék, de lehet hogy azt, hogy várniuk kell 3 évet, hogy megfelelő hardware legyen alá, és a beltartalom miatt akkor majd siker lesz.
    Meg persze az is lehet hogy csupa Gábor Dénesről szalasztott láma fejleszti visualbasicben. De amíg nem jelenik meg legalább egy beta, addig nem igazán érdemes foglalkozni a dologgal, meg ítéletet mondani róla.
  • C4ine #16
    Eszembe jutott, mire emlékeztet. Az eredeti UFO nézett ki kb így, asszem 15éve, csak az nem volt 3D, és azért kicsit szebb volt.
  • C4ine #15
    Linage meg WoW (főleg a WoW) teljesen rendben van. Ott a készítők kihozták a maxot a az adott dologból, és megtöltötték a világot. Itt szerintem a motor is szar, meg a programozók/grafikusok is.

    Tényleg nagyobb, mint egy single game, de ha van miért (értsd nem stranglehold effekt) akkor tőlem lehet 10Giga. 25k egy 500as vinyó, 75 pénz egy dvd... UT2 motort mellesleg sok mmo használ (nemtudok zsigerből példát de ha szeretnéd kiguglizom neked :D). Nem vagyok finnyás a grafikára korszerűség terén(Nekem Q2 Kingpin, SoF bőven szép, sok PS játékkal is játszom még mindíg emuval pl.:MGS, FF), de az igénytelenséget se régen se most nem szeretem.
  • zombeeka #14
    Full gagyi! Kinek kell???
    Már csak reménytelen fanatikusok fogják ezt megvenni...talán!
  • Sance231 #13
    Ez még MMO viszonylatban is ronda, de főleg ízléstelen. Hol van már az a tökéletes post-ap. világ, amit a Falloutba találtak ki!
  • Komolytalan #12
    MMO világok "kicsit" nagyobbak mint egy HL2, Q3, UT2 világ. Meg valószínűleg többféle elemből is épülnek fel. Valszínűleg nem örülnél neki, hogy ha egy MMO install kiírná, hogy required disk space 10 TByte, patchkor meg letöltené a fél internetet. Egy WoW így is 7-8G, ha minden textura csak 2x nagyobb felbontású lenne (nem nagyujj, hanem kisujj méretű pixelek közelről), akkor lenne 32G. Inkább ne...
    Meg mondjuk MMOknak több playert is el kell viselniük, mint egy sima játéknak. Szóval nem 1 kategória a kettő. Ha azt mondod, hogy miért nem a Lineage vagy a WoW motorját használja, akkor már korrektebb az összehasonlítás (más kérdés hogy valszínűleg azoktól is hánynál).
  • waterman #11
    nekem is ez volt az első gondolatom. nagyon sivár az egész. nincsenek részletek. színek meg aztán egyáltalán nincsenek. meg mintha nem lennének ívek programozva a motorba.. nagyon csúnya.