Gyurkity Péter
Virtuális világot tervez a NASA
Elsősorban oktató jelleget szánnak a NASA által tervezett virtuális világnak, amely egy új MMO-játék alapjaként tudósok, mérnökök és felfedezők új generációjának kialakulását segítheti elő.
Az amerikai űrügynökség terveiről a BBC számolt be, kiemelve, hogy a NASA már kapcsolatba lépett több fejlesztői céggel a kivitelezést illetően. A cél a megfelelő partner megtalálása és kiválasztása, hogy a lehető leghamarabb - ám a szükséges körültekintéssel és precizitással - elkészüljön a valós univerzumon alapuló virtuális világ, amely a leendő szakemberek inkubátoraként működne.
A virtuális világ manapság egyet jelent az MMO, vagyis a massively multiplayer online játékokkal, amelyek oly népszerűvé váltak az elmúlt évek során, gondoljunk csak a World of Warcraft-ra, amely mindössze egy a sok közül, ám népes táborával gyorsan maga mögé utasította az elődöket.
Némileg eltérő pályát követ a Second Life, amely nemcsak az otthoni felhasználókat, hanem a vállalatokat is igyekszik rábírni a megjelenésre, saját központ, épület, vagy egy teljes sziget felépítésére, hogy azután ezen keresztül népszerűsítsék magukat, a meglévő, vagy akár teljesen új szolgáltatásokkal csábítva a környékre az úgynevezett avatárokat. A NASA valami ilyesmit tervez, pontosabban a kettő egyfajta egyvelegét.
Ez a platform nemcsak betekintést nyújtana az érdeklődőknek űrkutatás világába, de a szervezet számára is olcsó és gyors utánpótlási csatornát jelentene. A játékosok ugyanis a megfelelő tapasztalatok megszerzése után könnyebben léphetnének a pályára, némileg magabiztosabban érkezve az ügynökséghez, mint a hagyományos rekruták. Az MMO tehát nemcsak az univerzum, de egy esetleges karrier felfedezését, a sarokkövek kitapintását is biztosítaná, nagyon is valós következményekkel.
A játék motorját leíró dokumentum egy olyan fejlesztésről ír, amely nagyon fontos szerepet szán a valós fizikának, és lehetővé teszi a játékon belüli kutatásokat és kísérleteket. A szervezet megkeresésére legkésőbb február 15-ig kell válaszolnia a kiszemelt vállalatoknak.
Az amerikai űrügynökség terveiről a BBC számolt be, kiemelve, hogy a NASA már kapcsolatba lépett több fejlesztői céggel a kivitelezést illetően. A cél a megfelelő partner megtalálása és kiválasztása, hogy a lehető leghamarabb - ám a szükséges körültekintéssel és precizitással - elkészüljön a valós univerzumon alapuló virtuális világ, amely a leendő szakemberek inkubátoraként működne.
A virtuális világ manapság egyet jelent az MMO, vagyis a massively multiplayer online játékokkal, amelyek oly népszerűvé váltak az elmúlt évek során, gondoljunk csak a World of Warcraft-ra, amely mindössze egy a sok közül, ám népes táborával gyorsan maga mögé utasította az elődöket.
Némileg eltérő pályát követ a Second Life, amely nemcsak az otthoni felhasználókat, hanem a vállalatokat is igyekszik rábírni a megjelenésre, saját központ, épület, vagy egy teljes sziget felépítésére, hogy azután ezen keresztül népszerűsítsék magukat, a meglévő, vagy akár teljesen új szolgáltatásokkal csábítva a környékre az úgynevezett avatárokat. A NASA valami ilyesmit tervez, pontosabban a kettő egyfajta egyvelegét.
Ez a platform nemcsak betekintést nyújtana az érdeklődőknek űrkutatás világába, de a szervezet számára is olcsó és gyors utánpótlási csatornát jelentene. A játékosok ugyanis a megfelelő tapasztalatok megszerzése után könnyebben léphetnének a pályára, némileg magabiztosabban érkezve az ügynökséghez, mint a hagyományos rekruták. Az MMO tehát nemcsak az univerzum, de egy esetleges karrier felfedezését, a sarokkövek kitapintását is biztosítaná, nagyon is valós következményekkel.
A játék motorját leíró dokumentum egy olyan fejlesztésről ír, amely nagyon fontos szerepet szán a valós fizikának, és lehetővé teszi a játékon belüli kutatásokat és kísérleteket. A szervezet megkeresésére legkésőbb február 15-ig kell válaszolnia a kiszemelt vállalatoknak.