Berta Sándor
A közösség hiányzik a mobil játékokból
A Megaphone New York-i játékfejlesztő cég olyan új megoldásokon dolgozik, amelyek új értelmet adhatnak a mobil játék fogalmának.
Évekig a csengőhangok voltak a mobil letöltések motorjai, azonban ezt a feladatkört és szerepet egyre inkább a játékprogramok vehetik át. A mobiltelefon-gyártók már évekkel ezelőtt igyekeztek felkészülni az új folyamatokra, elég például csak a 2003 októberében megjelent Nokia N-Gage-re, majd 2004 májusában az azt követő Nokia N-Gage QD-re gondolni. Ezek a készülékek azonban, annak ellenére, hogy több tucat játék jelent meg rájuk és több milliót adtak el belőlük, nem igazán voltak sikeresek. A cég 2006-ban azt mutatta ki, hogy egyre több felhasználó szerint a mobil játékélményhez nélkülözhetetlenek a játékos közösségek.
"Minket is csalódással töltött el a mobil játékok fejlődése. Amikor egy kis méretű képernyőt bámulsz, elszigeteled magad másoktól. Ráadásul hiába van mindenki ugyanabban a teremben, de mindenki a maga készülékét nézi" - foglalta össze Dan Albritton, a Megaphone munkatársa, hogy szerinte miért is nem lehettek sikeresek ezek a megoldások. Éppen ezért a New York-i vállalat teljesen más utat választott: olyan nagy kijelzőket fejlesztettek ki, amelyek lehetővé teszik, hogy akár több mobil játékos is egyszerre játszhasson ugyanazzal a programmal.
A Megaphone már be is mutatta az elképzelését a gyakorlatban, amikor tavaly nyáron az MTV zenei televízió stúdiójának 150 négyzetméteres kijelzőjét egyetlen nagy kollektív játékképernyővé változtatták. A járókelőknek lehetőségük volt egy mobil szám felhívására, majd a billentyűk segítségével bekapcsolódhattak a programba. "Az MTV kijelzője HD-felbontású volt, és óriási. Az egész nagyon jól nézett ki" - emlékezett vissza a szakember. Az akciót számos felvételen meg is örökítették, ezek egyike a Blip.tv honlapján is látható.
A cég ezen az úton haladna tovább, és már a tavalyi esemény visszavágóját tervezik. Az elképzelések szerint Szöulban és New Yorkban egy időben kerül majd sor a játékra és a két város lakóinak lehetőségük lesz egymás ellen is harcolni. A tervek között szerepel élő színpadi fellépés biztosítása zenekarok számára és a közönség maga avatkozhatna be az eseményekbe és határozhatná meg például a koncertek programját.
Évekig a csengőhangok voltak a mobil letöltések motorjai, azonban ezt a feladatkört és szerepet egyre inkább a játékprogramok vehetik át. A mobiltelefon-gyártók már évekkel ezelőtt igyekeztek felkészülni az új folyamatokra, elég például csak a 2003 októberében megjelent Nokia N-Gage-re, majd 2004 májusában az azt követő Nokia N-Gage QD-re gondolni. Ezek a készülékek azonban, annak ellenére, hogy több tucat játék jelent meg rájuk és több milliót adtak el belőlük, nem igazán voltak sikeresek. A cég 2006-ban azt mutatta ki, hogy egyre több felhasználó szerint a mobil játékélményhez nélkülözhetetlenek a játékos közösségek.
"Minket is csalódással töltött el a mobil játékok fejlődése. Amikor egy kis méretű képernyőt bámulsz, elszigeteled magad másoktól. Ráadásul hiába van mindenki ugyanabban a teremben, de mindenki a maga készülékét nézi" - foglalta össze Dan Albritton, a Megaphone munkatársa, hogy szerinte miért is nem lehettek sikeresek ezek a megoldások. Éppen ezért a New York-i vállalat teljesen más utat választott: olyan nagy kijelzőket fejlesztettek ki, amelyek lehetővé teszik, hogy akár több mobil játékos is egyszerre játszhasson ugyanazzal a programmal.
A Megaphone már be is mutatta az elképzelését a gyakorlatban, amikor tavaly nyáron az MTV zenei televízió stúdiójának 150 négyzetméteres kijelzőjét egyetlen nagy kollektív játékképernyővé változtatták. A járókelőknek lehetőségük volt egy mobil szám felhívására, majd a billentyűk segítségével bekapcsolódhattak a programba. "Az MTV kijelzője HD-felbontású volt, és óriási. Az egész nagyon jól nézett ki" - emlékezett vissza a szakember. Az akciót számos felvételen meg is örökítették, ezek egyike a Blip.tv honlapján is látható.
A cég ezen az úton haladna tovább, és már a tavalyi esemény visszavágóját tervezik. Az elképzelések szerint Szöulban és New Yorkban egy időben kerül majd sor a játékra és a két város lakóinak lehetőségük lesz egymás ellen is harcolni. A tervek között szerepel élő színpadi fellépés biztosítása zenekarok számára és a közönség maga avatkozhatna be az eseményekbe és határozhatná meg például a koncertek programját.