SG.hu

Változnak a mobiljátékosok igényei

A Nokia új felmérése szerint a mobiltelefonon játszó felhasználók az új generációs mobiljátékoktól elvárják, hogy igényeiknek megfelelően, egyszerűen találhassanak, megoszthassanak és játszhassanak színvonalas, új játékokat.

A felmérés eredményei azt mutatják, hogy a mobiljátékosok gyakran játszanak, átlagosan 28 percet töltenek egy játékkal, értékelik a grafikai fejlesztéseket, vásárlás előtt pedig szeretik kipróbálni a játékokat. Egyre több felhasználó vallja, hogy a mobil játékélményhez egyre nélkülözhetetlenebbek a játékos közösségek. A mobiltelefonos játékosok gyakran játszanak: túlnyomó többségük (80%) hetente legalább egyszer, 34%-uk pedig minden nap játszik. Az egy játékra jutó idő átlagosan 28 perc, ennél hosszabban, Indiában (39 perc), az Egyesült Államokban (31 perc) és Thaiföldön (29 perc) játszanak.

A mobiltelefonos játékokkal útközben majdnem annyit (61%) játszanak, mint otthon (62%). A mobiljátékosok a holt időt is játékkal töltik, 56%-uk szeret várakozás közben is játszani. A válaszadók csaknem kétharmada (63%) részesítette előnyben a Nokia új generációs mobiljátékainak gazdagabb élményét a meglévő Java 2D és Java 3D játékokkal szemben, különösen miután kipróbálták a játékokat.

A megvásárolandó játék kiválasztására során kulcsfontosságú tényező a játék szórakoztató jellege (83%), a megbízhatóság (79%) és a játék műfaja (78%). A Nokia új generációs mobiljátékai mellett szóló legfontosabb érvek egyike a grafikai minőség (84%), a másik a letöltés közbeni zavartalan telefonhasználat (78%).

Ha vásárlás előtt lehetőség nyílik a játékok kipróbálására, a többség (43%) inkább heti két-három játékot próbálna ki, mint csak egyet (21%). A próba után a legtöbben (65%) szívesebben kifizetnék a teljes játékot ahelyett, hogy előfizessenek arra (27%). Ami a játékok beszerzését illeti, az interneten keresztül történő árusítás (34%) majdnem olyan népszerű, mint a hálózaton keresztüli forgalmazás (45%).

A játékok területén világszerte tapasztalható tendencia, hogy a felhasználók számára a mobiljátékok egyre fontosabb részévé válik a közös élmény, akár csapattagként, akár ellenfélként kapcsolódnak össze egy játék keretében. A felhasználók 45%-a legalább havi egy alkalommal többrésztvevős játékot játszik a mobiltelefonján. A lista élén India áll, ahol 56% játszik legalább hetente, és négyből egy mobiljátékos teszi ezt minden nap. A játékosok nem csupán ellenfeleiket akarják legyőzni, hanem a barátaikkal is szívesen megosztanának játékdemókat (62%). A túlnyomó többség (79%) emellett a barátok által küldött játékokat is kipróbálná.

"A kutatási eredmények szerint az ügyfelek elvárják a gyártóktól, hogy megfelelő választ adjanak új generációs mobiljátékokkal kapcsolatos igényeikre" - mondta el Jaakko Kaidesoja, a Nokia játékokért és multimédiáért felelős igazgatója. "Az ügyfelek nagyszerű grafikát, tartalmakat, illetve játszhatóságot szeretnének, és mi meghallgattuk őket. A felhasználóknak jövőre kiváló mobiljáték-élményt kínálunk, szépen kidolgozott és magával ragadó, hálózatra kapcsolt játékokkal, amelyeket az ügyfelek könnyen megtalálhatnak, használhatnak és játszhatnak."

"A Web 2.0 az internet újfajta, a felhasználóknak irányító szerepet kínáló használatát hozta magával. A mobiljátékok új generációjával mi a folyamat élére állunk" - tette hozzá Kaidesoja. "Az N-Gage Aréna indulása óta eltelt idő alatt a Nokia felismerte az ügyfelek igényét a közösségek és a közösségi játékok iránt. Folyamatosan fejlesztjük online közösségi stratégiánkat, hogy valóban összekapcsolt, könnyen használható mobiljáték-élményt nyújthassunk a több millió mobilkészülék-tulajdonos számára világszerte."

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!