Gyurkity Péter

Dél-koreai invázió az online játékoknál?

A kitörésre készülnek a nagyobb dél-koreai fejlesztői cégek, akik szinte kivétel nélkül a World of Warcraft sikerét szeretnék megismételni.

A Reuters több helyi vállalatot is megszólaltatott összeállításában, amelyből kiderült, hogy azok nagy része a külföldi piacok felé kacsingat, igyekezvén meglovagolni a Blizzard által elindított hullámot. Az ok nyilvánvaló: a telített hazai pálya - Dél-Korea vezető helyen található a szélessávú internet elterjedtsége terén - miatt a növekedési lehetőségek az amerikai és az európai kontinensen mutatkoznak, mivel itt az online többszereplős (massive multiplayer, MMO) játékok még közel sem érték el lehetőségeik határát.

Klikk ide! Klikk ide!
Klikk ide! Klikk ide!
Klikk a képre a nagyobb változathoz

Márpedig növekedésre nagy esély mutatkozik: a felmérések szerint az online játékok - előfizetések, letöltések és reklámok - globális forgalma a tavalyi 3,4 milliárdról 2011-re 13 milliárd dollárra növekedik, és a fejlesztők éppen a három legnagyobb régióban, vagyis Észak-Amerikában, Európában és Japánban számíthatnak a legnagyobb bevételre. Ezt igyekszik kihasználni az NCsoft és a Webzen, amely a Tabula Rasa, illetve a Huxley című játékokkal beindították a játékosok fantáziáját. Előbbi a Guild Wars Factions révén már szert tett némi sikerre külföldön, követve az abszolút példaképnek számító Blizzardot, amely a StarCraft, valamint a World of Warcraft révén óriási népszerűségnek örvend.

"Az MMOG játékok az észak-amerikai játékpiac még mindig viszonylag vékony szeletét teszik ki, de megvan az esély rá, hogy arányuk az ázsiai szintre növekedik" - véli Cindy Armstrong, a Webzen America vezére. Hozzátette, hogy a költségek terén egyértelműen jobban állnak, hiszen míg az USA-ban 15-40 millió dollárban kerül egy-egy ilyen játék fejlesztése, Dél-Koreában 10 millió körül megúszhatják a dolgot. A cég mindkét országban külön csapatot foglalkoztat, és készülő játékainak nyugati verzióján is dolgozik.

Klikk ide! Klikk ide!
Klikk ide! Klikk ide!
Klikk a képre a nagyobb változathoz

Kérdés, hogy megismételhetik-e a WoW sikerét, hiszen napjainkban boldog-boldogtalan MMORPG fejlesztésébe fog, reménykedve játékosok százezreinek meghódításában, és természetesen az előfizetéssel befolyó dollármilliókban. Hogy mennyire nincs könnyű dolguk, azt jól mutatja a Dark and Light június eleji, szinte katasztrofális debütálása, amelynek révén a korábban oly nagy reményeket tápláló rajongótábor gyorsan megfogyatkozott. És akkor még nem említettük a még ennél is kisebb cégek által fejlesztett, szinte ismeretlen fejlesztéseket, amelyek mind a divatágazat egy-egy szeletét igyekeznek megragadni.

Az biztosnak tűnik, hogy az elkövetkezendő hónapokban, években dél-koreai invázióra számíthatunk - hogy a nyugati játékosokat mennyire tudják meghódítani az otthon már bevált recepttel, az még a jövő kérdése.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • irkab1rka #24
    Rhonkan: Mellé :DDD
    Egy kicsit tévedsz. A wow-ot a béta alatt toltam, azóta nem láttam. A counterstrike-ot tavaly karácsonyra kaptam (1.6), azóta vettem meg a CS:S-t, egy ideig heccsát, oszt most meg nem tudom, mikor voltam bent publicon utoljára.
    Amit Griphon mondott, abban már van bölcsesség :)

    hPI: ez jóóó :))) teccik a válaszod :DD

    "Az ilyen játékok tönkre teszik az ember Szociális kapcsolat teremtési képességét, azaz nem fognak tudni megszólalni az emberek között."
    Többek közt tolmács vagyok.
    'Komolytalan' hozzászólása is nagyon ott van :D

    Ja mindenkinek: "Life is short, play more" (úgysem tudjátok, kitől származik ;)

  • Xtranz #23
    1 évet toltam a megjelenés első napjától a wowot ,elegem lett a sok instából ,letettem,és azóta mennyi szabadidőm lett:)
  • Komolytalan #22
    "szenvedélyes piás" - így neveztem őket, finoman:-)
  • nephotep #21
    a szenvedélyes alkoholistát ki ne hagyd :D
  • Komolytalan #20
    "A valóság kemény, ha felnő az ember, és sűrgeti az idő, és választás elé kerül, vagy a játék, vagy az élet."
    Nekem van egy tök jó munkám, menyasszonyomnak szintén, mindketten wowozunk, közös accounton. Legnagyobb karim nekem 60-as, neki 58-as (később kezdte). Ezeken kívül van 2-2 kisebb is mindkettőnknek. Emellett van 1 telkünk, pl hétvégén 1.5 nap telek, fél nap takarítás, főzőcske, esténként WoW. Teljesen jól elvagyunk úgy, hogy ő wowozik én meg olvasok mögötte, max fél szemmel figyelem ahogy játszik vagy fordítva. Foci VB alatt meccseket is szoktunk nézni, már amelyik izgalmasnak néz ki. Hol itt a függőség? Szerintem a WoW - vagy akármi online játék - nem több és nem kevesebb mint egy szórakozási forma. Lehet valaki szenvedélyes kártyás, szenvedélyes bringás, szenvedélyes piás, és lehet szenvedélyes WoW-os is. Meg lehet valaki hobbi kártyás (ja, azt is szoktunk), hobbi bringás, stb is. Bármely szabadidős tevékenység (akár a TV is, lásd "valóságsók"), de akár a munka is okozhat függőséget. Ilyen alapon ne dolgozzon senki se :-P
  • b #19
    hogy mondjam, én is felnőtt vagyok. mégis wow-ozok és uo-zok.

    csak john lenont tudom idézni. az az idő amit élvezettel cseszel el, nem elcseszett idő! ennyi! :)
  • PíszLávJuniti #18
    Silkroadba eléggé belecsöppentem énis, pár hétig ki se lehetett robbantani.. Sőt majdnem szilveszterezni is maradtam. lál. Egy időszakban a laggok leszoktattak róla, de amúgy tényleg egy élmény bármilyen MMORPG játék. Persze tudni kell mértéket tartani.
    Napi egy-két óra belefér simán.

    Én azt mondom hogy hajrá korea, fejlesszenek minél többet, lehessen vállogatni.
    Arra hogy esetleg a Wow osok miért állnának át más játékra? Mert csinálhatnak jobbat, amiben a történet halad, fejlődik, nem csak egy statikus környezetben játszol.. Ezt már sok wowostól hallottam kifogásnak, ha ezt belevinnék, azzal sok százezer embert tudnának elcsábítani.
  • Rastafunrise #17
    Jaja a Silkroad tényleg nagyon jó, mindenkinek ajálnlani tudom. A függőségről pedig annyit, hogy rendszeresen szoktam játszani, de mégis marad időm a valódi életre. Szóval aki függővé válik, annál már baj van, valószínüleg nincs megelégedve, a világgal, az éltetével, vagy ilyesmi. Na elég a bölcselkedősből, mert még elsül az agyam.
  • hPi #16
    "A valóság kemény, ha felnő az ember, és sűrgeti az idő, és választás elé kerül, vagy a játék, vagy az élet."

    Bocs, de ez baromság. Van munkám, családom, kislányom, szabadidőm - és mégis találok időt, alkalmat, hogy rendszeresen Silkroad-ozzak. Időbeosztás és a családi kompromisszumok kérdése az egész. A játék és az élet nem zárja ki egymást. Akik az "életet" válasszák és ezért a játékot dobják - savanyú, életúnt, szürke emberekké válnak. A játék az élet része.

    "Sokan rosszúl döntenek, és elvesznek..."
    Elvesztem!!! Valaki találjon meg...

    "Az ilyen játékok tönkre teszik az ember Szociális kapcsolat teremtési képességét, azaz nem fognak tudni megszólalni az emberek között."
    Többek közt tolmács vagyok.
    Ráadásul egy rakás emberrel ismerkedtem meg Silkroad-ban, akikkel azóta élőben is tartom a kapcsolatot. Mind teljesen normális, jókat tudunk beszélgetni.

    "A függőséggel eggyett értek, ismerős dolog, reggel 6-tól reggel 6-ig játszani ilyenekkel, 24 órán keresztül."
    Nem tartom magam játékfüggőnek, pedig részt vettem már pár 24 / 48 órás lanpartyn. Bár lehet, hogy csak nem veszem észre, hogy függő vagyok és elvesztem.

    "Régen, én is sokat játszottam.
    Régen..."
    Vedd elő és játsz egy kicsit minden nap. Szebbé teszi az életed.

    Mellesleg részben igazad volt. Csak azt hagytad ki a szövegből, hogy az igazi veszély azokat a fiatalokat érinti, akiket a szülők a nevelés és velük való foglalkozás helyett ledobnak a PC elé, hogy "nesze játsz, inkább fizetem a havi WoW előfizetést, csak hagyj engem TV-t nézni".
  • hPi #15
    Részemről leragadtam a Silkroadnál (www.silkroadonline.net). Teljesen ingyenes, nagy, tele jó ötletekkel és a fejlesztők folyamatosan bővítik, javítják.
    Mint minden ingyenes játékban, itt is vannak elkerülhetetlen gubancok (néha disconnect és nehéz feljutni - ezt a kettőt hozzák fel mindig a WoW pártiak az ingyenes játékokkal szemben), de aki ezt nem tudja elfogadni, az fizessen a WoW-ért.
    Mellesleg a múlt héten volt alkalmam kipróbálni a WoW-t (most megy a 10 napos ingyenes próbálás) és nem volt gond 10 nap után csinálni egy uninstallt és visszamászni a Silkroad világba :)