Gyurkity Péter
Jön az első World of Warcraft-kiegészítő
A Blizzard pénteken bejelentette a népszerű MMORPG játék, a World of Warcraft első kiegészítőjét, amely szinte minden téren bővülést ígér.
A játékfejlesztő óriás a Blizzcon elnevezésű rendezvény első napján jelentette be kiegészítőjét, amely egy bemutatókkal és nyereményjátékkal egybekötött fesztivál. A World of Warcraft: The Burning Crusade megjelenésének időpontja még nem ismert, ám az biztos, hogy jelentősen kibővíti az eredeti játékot, és egyben újabb lökést ad az előfizetői létszám növekedésének. Lássuk szépen sorban, mit is ígérnek a kiegészítővel:
A közlemény az új játékos fajokat említi elsőként. Egészen pontosan két új fajról van szó, amelyekből azonban csak az egyiket hozták nyilvánosságra, ez a Blood Elf. Még ennél is nagyobb jelentőségű azonban a karakterszintek növelése, amelynél ezentúl 70 lesz a plafon. Az új fokozatokkal új varázslatokat, harci trükköket is ígérnek. A Burning Crusade emellett új tájakat, repülni képes hátasokat, új mesterséget (ékszermíves), a karakterszám megnövelését, a felszerelésnél pedig nagyobb változatosságot hoz magával. Mindez természetesen kiegészül az új küldetések és ellenfelek garmadájával, és az értük járó jutalomtárgyakkal is.
Klikk a képre a nagyobb változathoz
A Blizzardnak nincs oka a panaszra a játékkal kapcsolatban. Abszolút újoncként indulva röpke fél év alatt gyakorlatilag lesöpörte a konkurens játékokat és meghódította az MMORPG-piacot. A fejlesztők valóban ráéreztek arra, hogy mire áhítozik a játékosok nagy része, és nagyrészt sikerült is megvalósítaniuk terveiket. Az előfizetői tábor augusztus végén már meghaladta a négymillió főt, és azóta is folyamatosan emelkedik a létszám, ami mindenképpen elismerésre méltó teljesítmény.
A World of Warcraft azonban ugyanolyan problémáknak néz elébe, mint a hasonló, szintekhez kötött játékok. A plafon emelése már jelzi, hogy a fanatikusok nagy része elért mindent, amit elérhetett, és az előfizetésért cserébe újdonságokra áhítozik. Én magam ugyan nem játszom a játékkal - a Gumimacik-szerű kinézet, és a vég nélküli, agyatlan mészárlás nem fogott meg - de a híreket, véleményeket olvasgatva valahogy olyan érzésem van, hogy az aktív létszám hamarosan erőteljes csökkenésbe kezd. Hiába a mutatók, a rendkívüli statisztikai eredmények, sokan unatkoznak, miután végigdolgozták az összes szintet.
Klikk a képre a nagyobb változathoz
A játék legnagyobb előnye ugyanis egyben a legnagyobb hátránya is. Az első napokban, hetekben igen nagy vonzerő a karakter folyamatos fejlesztése, látni, ahogy erősödik, anyagilag is gyarapodik, ám két-három hónap alatt mindez tömény unalomba csap át, amennyiben nem találunk magunknak más célt, elfoglaltságot. Ne legyen félreértés: nem szapulni akarom a WoW-ot, de saját szememmel látom, ahogy a más hasonló játékokból távozó tömegek lassan kezdenek visszaszivárogni, és egyre többen sokallnak be. Épeszű ember nem is jósolhatja a játék végét, mindössze arról van szó, hogy a kezdeti fellángolás után a Blizzard üdvöskéje is beáll majd egy viszonylag stabil szintre.
Első lépésük egy számukra új területen mindenképpen sikeresnek mondható, és minden lehetőségük megvan arra, hogy az elkövetkezendő években újabb, minden eddiginél kidolgozottabb és változatosabb játékokkal álljanak elő. Rajtuk áll, hogy mit kezdenek ezzel a lehetőséggel.
A játékfejlesztő óriás a Blizzcon elnevezésű rendezvény első napján jelentette be kiegészítőjét, amely egy bemutatókkal és nyereményjátékkal egybekötött fesztivál. A World of Warcraft: The Burning Crusade megjelenésének időpontja még nem ismert, ám az biztos, hogy jelentősen kibővíti az eredeti játékot, és egyben újabb lökést ad az előfizetői létszám növekedésének. Lássuk szépen sorban, mit is ígérnek a kiegészítővel:
A közlemény az új játékos fajokat említi elsőként. Egészen pontosan két új fajról van szó, amelyekből azonban csak az egyiket hozták nyilvánosságra, ez a Blood Elf. Még ennél is nagyobb jelentőségű azonban a karakterszintek növelése, amelynél ezentúl 70 lesz a plafon. Az új fokozatokkal új varázslatokat, harci trükköket is ígérnek. A Burning Crusade emellett új tájakat, repülni képes hátasokat, új mesterséget (ékszermíves), a karakterszám megnövelését, a felszerelésnél pedig nagyobb változatosságot hoz magával. Mindez természetesen kiegészül az új küldetések és ellenfelek garmadájával, és az értük járó jutalomtárgyakkal is.
Klikk a képre a nagyobb változathoz
A Blizzardnak nincs oka a panaszra a játékkal kapcsolatban. Abszolút újoncként indulva röpke fél év alatt gyakorlatilag lesöpörte a konkurens játékokat és meghódította az MMORPG-piacot. A fejlesztők valóban ráéreztek arra, hogy mire áhítozik a játékosok nagy része, és nagyrészt sikerült is megvalósítaniuk terveiket. Az előfizetői tábor augusztus végén már meghaladta a négymillió főt, és azóta is folyamatosan emelkedik a létszám, ami mindenképpen elismerésre méltó teljesítmény.
A World of Warcraft azonban ugyanolyan problémáknak néz elébe, mint a hasonló, szintekhez kötött játékok. A plafon emelése már jelzi, hogy a fanatikusok nagy része elért mindent, amit elérhetett, és az előfizetésért cserébe újdonságokra áhítozik. Én magam ugyan nem játszom a játékkal - a Gumimacik-szerű kinézet, és a vég nélküli, agyatlan mészárlás nem fogott meg - de a híreket, véleményeket olvasgatva valahogy olyan érzésem van, hogy az aktív létszám hamarosan erőteljes csökkenésbe kezd. Hiába a mutatók, a rendkívüli statisztikai eredmények, sokan unatkoznak, miután végigdolgozták az összes szintet.
Klikk a képre a nagyobb változathoz
A játék legnagyobb előnye ugyanis egyben a legnagyobb hátránya is. Az első napokban, hetekben igen nagy vonzerő a karakter folyamatos fejlesztése, látni, ahogy erősödik, anyagilag is gyarapodik, ám két-három hónap alatt mindez tömény unalomba csap át, amennyiben nem találunk magunknak más célt, elfoglaltságot. Ne legyen félreértés: nem szapulni akarom a WoW-ot, de saját szememmel látom, ahogy a más hasonló játékokból távozó tömegek lassan kezdenek visszaszivárogni, és egyre többen sokallnak be. Épeszű ember nem is jósolhatja a játék végét, mindössze arról van szó, hogy a kezdeti fellángolás után a Blizzard üdvöskéje is beáll majd egy viszonylag stabil szintre.
Első lépésük egy számukra új területen mindenképpen sikeresnek mondható, és minden lehetőségük megvan arra, hogy az elkövetkezendő években újabb, minden eddiginél kidolgozottabb és változatosabb játékokkal álljanak elő. Rajtuk áll, hogy mit kezdenek ezzel a lehetőséggel.