Németh Szabolcs
Jön az első MMOFPS, a Huxley
Ha az Auto-Assault érdekes alkotás, akkor hogyan jellemezzem a Huxley-t? Olyan területre tévedt a Webzen Studios, amit még komolyan senki nem érintett. MMOFPS érkezik 2006 végén, kérem szépen!
Bevallom őszintén, mindig is benne volt a gondolataimban, hogy ha lehet MMORPG-t csinálni, akkor miért nem próbálkozik meg valaki egy MMOFPS megalkotásával? Persze, tudom, hogy létezik a Star Wars Galaxies online játék - amiben az új rendszert sokan FPS-szerűnek titulálták -, de engem nem érintett meg az SW varázslatos világa, mint oly sokatokat. Számomra a Huxley-ből való képek sokkal meggyőzőbbek mind technikailag, mind felépítésében. Na de nem szeretnék népfelkelést szítani a hozzászólók között, ezért abba is hagyom a hasonlítgatást. Térjünk rá az év online ígéretére.
A történet a nem is annyira távoli jövőbe repít el minket. Az emberiség az évek során teljesen felélte tartalékait. A Földön élőket állandó rettegésben tartják a sorozatos földrengések, hatalmas szökőárak. A pusztítás mellett azonban egy sokkal nagyobb veszéllyel kell megküzdenie az emberiségnek, saját magával. A megváltozott környezeti hatások miatt egyre több ember mutálódott, akik egy csoportba szerveződve világhatalomra törnek. A kontinensek teljesen elszigetelődtek egymástól, állandó felkelések, zendülések tarkítják az emberek mindennapjait. Azonban jön Huxley, egy különleges képességgel megáldott tudós, aki előállít egy olyan energiát, mely biztosítja a fajok fennmaradását. Igen ám, de az ember (a mutáns is) nem lenne ember, ha nem akarná kisajátítani az elixírt kizárólag magának. A világ két részre szakad a Sapiensekre és az Alternativokra.
Itt lépünk be a történetbe. Csatlakoznunk kell az egyik birodalomhoz, és térdre kényszeríteni az ellenfeleket, és mindezt online formában. Saját magunk készíthetjük majd a kényszerítő eszközeinket. Ugyanúgy küldetéseket (quest) oldhatunk meg, mint bármelyik eddig megjelent MMORPG-ben. A fejlesztők szerint több száz fős csaták is elképzelhetők. Ezt az információt óvatosan kezelem, mert nem tudom elképzelni, hogy milyen erőgép kell egy ennyire részletes grafikai megjelenítés mellett, mondjuk akár csak 50 egység megrajzolásához. A grafikát nem érdemes taglalni. A cím az Unreal 3 grafikáját fogja alkalmazni, kell ennél több?
Az online lövöldözésre még kicsit várnunk kell. 2006 végére ígérik a programot, de nem csodálkoznék, ha a megjelenés eltolódna 2007-ig. Ne legyen igazam.
A játék hivatalos oldala
Bevallom őszintén, mindig is benne volt a gondolataimban, hogy ha lehet MMORPG-t csinálni, akkor miért nem próbálkozik meg valaki egy MMOFPS megalkotásával? Persze, tudom, hogy létezik a Star Wars Galaxies online játék - amiben az új rendszert sokan FPS-szerűnek titulálták -, de engem nem érintett meg az SW varázslatos világa, mint oly sokatokat. Számomra a Huxley-ből való képek sokkal meggyőzőbbek mind technikailag, mind felépítésében. Na de nem szeretnék népfelkelést szítani a hozzászólók között, ezért abba is hagyom a hasonlítgatást. Térjünk rá az év online ígéretére.
A történet a nem is annyira távoli jövőbe repít el minket. Az emberiség az évek során teljesen felélte tartalékait. A Földön élőket állandó rettegésben tartják a sorozatos földrengések, hatalmas szökőárak. A pusztítás mellett azonban egy sokkal nagyobb veszéllyel kell megküzdenie az emberiségnek, saját magával. A megváltozott környezeti hatások miatt egyre több ember mutálódott, akik egy csoportba szerveződve világhatalomra törnek. A kontinensek teljesen elszigetelődtek egymástól, állandó felkelések, zendülések tarkítják az emberek mindennapjait. Azonban jön Huxley, egy különleges képességgel megáldott tudós, aki előállít egy olyan energiát, mely biztosítja a fajok fennmaradását. Igen ám, de az ember (a mutáns is) nem lenne ember, ha nem akarná kisajátítani az elixírt kizárólag magának. A világ két részre szakad a Sapiensekre és az Alternativokra.
Itt lépünk be a történetbe. Csatlakoznunk kell az egyik birodalomhoz, és térdre kényszeríteni az ellenfeleket, és mindezt online formában. Saját magunk készíthetjük majd a kényszerítő eszközeinket. Ugyanúgy küldetéseket (quest) oldhatunk meg, mint bármelyik eddig megjelent MMORPG-ben. A fejlesztők szerint több száz fős csaták is elképzelhetők. Ezt az információt óvatosan kezelem, mert nem tudom elképzelni, hogy milyen erőgép kell egy ennyire részletes grafikai megjelenítés mellett, mondjuk akár csak 50 egység megrajzolásához. A grafikát nem érdemes taglalni. A cím az Unreal 3 grafikáját fogja alkalmazni, kell ennél több?
Az online lövöldözésre még kicsit várnunk kell. 2006 végére ígérik a programot, de nem csodálkoznék, ha a megjelenés eltolódna 2007-ig. Ne legyen igazam.
A játék hivatalos oldala