Németh Szabolcs
Emergency 4 - mentsünk életet negyedszerre
Sixteen Tons Entertainment már nem egy Emergency-résszel örvendeztetett meg minket. Most itt kopog a negyedik, no nem önmagával, hanem "csak" néhány érdekes részlettel.
A harmadik epizód nagyon sok vitát váltott ki. Van, aki szerint nagyon jó lett, van, aki szerint csak újabb bőrt húztak le az életszimulátor fogalmáról. Mind az egyik, mind a másik félnek részben igaza van. Valóban az első rész volt az igazi, a korszakalkotó, de az utolsó - azaz a harmadik - felvonás mégis megdobogtatta több ezer életmentő szívét. A program létjogosultságát mi sem jelzi jobban, hogy a Sixteen Tons Entertainment emberei belefogtak a negyedik rész kovácsolásába.
A játék során húsz, történetileg valamilyen formában összefüggő küldetésen keresztül kell bizonyítanunk rátermettségünket. Nincs idő tétovázásra, minden egyes másodperc egy-egy ember életét követelheti. Cselekedni kell, de azonnal. Ezt a már megszokott trióval - rendőrség, mentők, tűzoltók -, valamint emelődaruk, autóvontatók segítségével tehetjük meg, amelyek ugyancsak alapvető kellékei a sikeres mentésnek. Az elődhöz képest a grafikán történő változásokat inkább csak csiszolgatásnak nevezném, de - a képeket elnézegetvén - mindenképp szebb lett a program. Az igazi újdonságok a belső tartalomban bújnak meg.
A legnagyobb változást az irányítás éli meg. A három sikerét szinte teljesen beárnyékolta a szinte kezelhetetlen kameramozgás, a nehézkes koordináció, ami miatt nem egyszer újra be kellett tölteni az egész küldetést. És hogy miben lesz jobb most? Továbbfejlesztett interfész, játék közbeni segítség valamint egy minden apró részletre kiterjedő tutorial segíti munkánkat. Feladatunk nem lesz egyszerű, ám végre nem kell attól tartanunk, hogy unalomba fulladnak az ismétlődő küldetések, mert az új részben egy véletlengenerátor mindig máshol és más módon okoz galibát, azaz állandóan újabb és újabb impulzusokban részesülünk.
Érdemes még megemlíteni, hogy az újabb részben már pl. az Antarktiszon is végezhetünk életmentő hadműveleteket. A grafikáról már ejtettem néhány szót, íme álljon itt pár sor a fizikai motorról is. Összeomló épületek, összeroppanó hidak, egymásra kölcsönösen ható objektumok teszik igazán reálissá a játék világát, amely az ígéretek szerint a szó legszorosabb értelmében élni, lélegezni fog. A programból természetesen nem hiányozhat a többjátékos mód, illetve a pályaszerkesztő sem.
A játék hivatalos oldala
A harmadik epizód nagyon sok vitát váltott ki. Van, aki szerint nagyon jó lett, van, aki szerint csak újabb bőrt húztak le az életszimulátor fogalmáról. Mind az egyik, mind a másik félnek részben igaza van. Valóban az első rész volt az igazi, a korszakalkotó, de az utolsó - azaz a harmadik - felvonás mégis megdobogtatta több ezer életmentő szívét. A program létjogosultságát mi sem jelzi jobban, hogy a Sixteen Tons Entertainment emberei belefogtak a negyedik rész kovácsolásába.
A játék során húsz, történetileg valamilyen formában összefüggő küldetésen keresztül kell bizonyítanunk rátermettségünket. Nincs idő tétovázásra, minden egyes másodperc egy-egy ember életét követelheti. Cselekedni kell, de azonnal. Ezt a már megszokott trióval - rendőrség, mentők, tűzoltók -, valamint emelődaruk, autóvontatók segítségével tehetjük meg, amelyek ugyancsak alapvető kellékei a sikeres mentésnek. Az elődhöz képest a grafikán történő változásokat inkább csak csiszolgatásnak nevezném, de - a képeket elnézegetvén - mindenképp szebb lett a program. Az igazi újdonságok a belső tartalomban bújnak meg.
A legnagyobb változást az irányítás éli meg. A három sikerét szinte teljesen beárnyékolta a szinte kezelhetetlen kameramozgás, a nehézkes koordináció, ami miatt nem egyszer újra be kellett tölteni az egész küldetést. És hogy miben lesz jobb most? Továbbfejlesztett interfész, játék közbeni segítség valamint egy minden apró részletre kiterjedő tutorial segíti munkánkat. Feladatunk nem lesz egyszerű, ám végre nem kell attól tartanunk, hogy unalomba fulladnak az ismétlődő küldetések, mert az új részben egy véletlengenerátor mindig máshol és más módon okoz galibát, azaz állandóan újabb és újabb impulzusokban részesülünk.
Érdemes még megemlíteni, hogy az újabb részben már pl. az Antarktiszon is végezhetünk életmentő hadműveleteket. A grafikáról már ejtettem néhány szót, íme álljon itt pár sor a fizikai motorról is. Összeomló épületek, összeroppanó hidak, egymásra kölcsönösen ható objektumok teszik igazán reálissá a játék világát, amely az ígéretek szerint a szó legszorosabb értelmében élni, lélegezni fog. A programból természetesen nem hiányozhat a többjátékos mód, illetve a pályaszerkesztő sem.
A játék hivatalos oldala