Ötvös Tibor

Demons Age előzetes - egy klasszikus RPG


Klasszikus RPG-vel készül a Bigmoon Entertainment berkeiben. A Demons Age egy pazar, a klasszikusok előtt fejet hajtó játék lesz.

Őszintén megmondva bármennyire is szeretem az RPG műfaját, bizonyos játékok egyszerűen nem tudtak megfogni. Éppen ezért például az én életemből szinte teljesen kimaradt a Diablo franchise, melynek első részével pár órát elszórakoztam, de ez a klikkelős bajnokság nem nekem való. Ugyanakkor az Icewind Dale, a Baldur's Gate vagy a Dragon Age első és harmadik része magába szippantott és hosszú napokat/heteket töltöttem az általuk nyújtott világban. Éppen ezért örültem a lehetőségnek, hogy a Bigmoon Entertainment elérhetővé tette számomra legújabb RPG-je, a Demons Age közel végleges változatát.

Moragon világában évszázadokon át a béke uralkodott és a tündék, törpék és félszerzetek békésen élnek egymás mellett - míg egy napon felbukkan az ember és a különböző kolóniái között kiépült kereskedelmi útvonalakkal felborítja ezt az egyensúlyt. Ennek köszönhetően az addig békésen élő teremtmények elszakadnak egymástól és önkéntelenül is feszültségeket okoz az új helyzet. Főleg úgy, hogy a sötétség ura, Vazuhr csak a lehetőségre vár, hogy visszatérjen. Segítségére siet a hatalmas erejű mágus, Zogalon is aki képes egy portált megnyitni, amin orkok özönlenek át a békés világba. Szerencsére a veszélyt időben felismeri Moragon népe és összefogva a sötétségbe taszítja őt.



Ezután ismét egy évtizedes béke következik, ám miután eltűnik az emberek uralkodója, Konrad Lijak eltűnik, ismét felmerül a gyanú, hogy a portál ki fog nyílni és visszatér a sötétség. Itt kapcsolódunk be a játékba és bár szabadon választhatunk a különböző karakter-típusok között, de mégis bizonyos szinten meg van kötve a kezünk. A jópofa induláskor ugyanis egy rabszolgaszállító hajón választhatjuk ki a számunkra legmegfelelőbb összeállítást, tehát van ott férfi ember-harcos, női tünde-mágus és még számtalan "összetétel". Miután kiválasztottuk, megadjuk a nevünket és máris megszabadultunk a rabságból.

Ezután indul az igazi kaland. A grafika természetesen nem a legmagasabb színvonalat képviseli, de számomra mégis kellemes emlékeket idézett. Ne értsen félre senki, a Demons Age cseppet sem csúnya, de nem veheti fel látványban a versenyt mondjuk egy Dragon Age: Inquisitiorral. Az izometrikus megvalósítás ennek ellenére nagyon jó és szerencsére a játék során viszonylag kevés alkalommal találkozunk hibákkal (például nem tudunk felmászni egy létrán mert beakad karakterünk vagy nem igazán látjuk, merre is kell tovább haladni). Az igazi élmény azonban a harcoknál jön el, ilyenkor ugyanis átvált a program egy körökre osztott megoldásra.



Az egyedi vonalat az adja, hogy a sorsolás alapján cseppet sem biztos, hogy a karaktereink egymás után lépnek majd. Tehát például ha úgy jön ki a sorrend, akkor a kör így néz ki: saját karakterünk - ellenfél - ellenfél - másik karakterünk - ellenfél. Ennek köszönhetően valódi stratégiát kell kidolgoznunk, hiszen például ha mondjuk a második karakterünkkel dobunk egy védő mágiát az első hősre, mely csak egy körig tart, akkor bizony egy lépéssel később már ismét védelem nélkül vagyunk, hiszen véget ért az aktuális menet.

A Demons Age sztorija is érdekes és izgalmas és bár még nem sikerült végigvinni, de folyamatosan tartja fent az érdeklődését a játékosnak. Ráadásul a megszokott mellékküldetések mellett (hozz egy gyökeret, vidd el a levelet stb) kapunk izgalmas, a sztorihoz is kapcsolható feladatokat is. A dialógusok fontosak, nem mindegy mikor mit válaszolunk a kérdező félnek. Lehetne sokat írni még a szeptemberben megjelenő Demons Age-ről, de inkább arra bíztatok mindenkit, hogy tegyenek egy próbát a programmal. És ha minden igaz, akkor ebben majd segíteni is tudunk, hiszen a fejlesztőktől ígéretet kaptunk arra, hogy a premier előtt adnak pár Steam-kulcsot, amit persze majd elosztunk az olvasóink között.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Tibbbor #11
    Tegnap fejeztem be, úgyhogy mindenkit megnyugtathatok: a játéknak annyi köze van az RPG-khez, mint a Tetris-nek.
    Vérbeli akció, kellemes egy hetes elfoglaltság, de semmiképp sem RPG. Először is: semmi beleszólásunk a szintlépésbe, ugyanis nincs pont osztogatás. Másodszor: nincs interaktív dialógus, mi csupán passzív szemlélői vagyunk a párbeszédeknek. Úgyhogy akár van tolvajunk, akár nincs, semmi jelentősége, mert úgyse tudna kidumálni minket a zűrös szituból.
    A dungeonok grafikája kellemes, a hangulat szerintem hozza a kötelezőt, a harcrendszer viszont elég fapados. A közeli és távolsági fegyvereinknél miondössze kétféle támadás lehetséges. A wizzard és a cleric viszont tobzódik a képességekben, főleg 10-es szint felett. Itt azonban egy idióta megoldás zavar be, mégpedig az, hogy hiába visszük a varázslatok ikonja fölé a kurzort, harc közben nem tudunk meg róluk semmit! KIZÁRÓLAG HARCON KÍVŰL, az inventory-n keresztül férhetünk hozzá a varázslatlistához és ahhoz, melyik mit tud? Nagyon amatőr hiba.
    Az inventory egyébként nem rendszerezhető és hamar betelik, főleg, hogy az egész csapatnak csak egyetlen, közös batyuja van.
    A sztori sablonos, nem is nagyon törekedtek egyedi történetre.

    Fentiek ellenére aki egy jó kis körökre osztott taktikai RPG-utánzatra vágyik, kellemesen eltöltheti vele az időt, csak ne számítson Baldur's Gate-i mélységekre.
    Utoljára szerkesztette: Tibbbor, 2018.07.04. 15:19:47
  • Celebrau #10
    "Lássunk példát..."
    Ha jobban belegondolunk, akkor ez még mindig csak egy akciójáték, ahol lehetőségünk van választani kasztok közül, amik meghatározzák az eszközkészletünket. A varázslónál említed a jellemet és valahol ott bújik a lényeg.
    Csavarjuk tovább...
    Mert a tolvajom lehet a sunnyogós-mérgezős, de lehet pszichopata is, aki szeret könyékig vérben ázni és inkább mindenkit leszúr.
    A harcosom lehet mindenkit-levágok típus, de olyan is aki csak azért lett harcos, mert kényszerből katonaként szolgált, de valójában pacifista.
    A lovagom lehet a mesebeli tettre kész jó lovag, de lehet nemes ficsúr is, aki tornán nagyon nagy arccal feszít, de az éles harcot mindenáron kerüli, mert félti a bőrét.
    Nekem ez hiányzik a cRPG-kből, hogy a karakteralkotásnak nem része a személyiség kialakítása, amihez aztán játék során tartani kéne magunkat (pl. párbeszédekben, harcmodorban), különben jön az Xp bünti, vagy valami.
  • sárkánylovag #9
    Olyan mint 3d RPG teljesen kihallt a mai játékiparban. Risen3 meg Arkánia emlékeztet rá leginább Elder scroll következő részéről meg nem is álmodozhatunk mert megy az online bohóckodás...
    Van akciójáték RPG elemekkel, meg 2ds retró RPG. Nem értem az ingyenes 3D motrok korában miért ekkora érvágás ez. Egyszerűen csak programozási tudás kérdése lenne.
    De mindegy tegyük ezt félre én már bárminek örülnék amiben lehetnék varázsló tűzlabdákkal vagy Summoner és van egy kis fejlődés rendszer. (jaj nem vajákos, és démon vagy boszorkányhunter jajj neee :) ) Klasszikus kasztok klasszikus játékban.
    Kíváncsian várom ezt az alkotást...
    Utoljára szerkesztette: sárkánylovag, 2016.08.15. 11:54:37
  • KisEmir #8
    Mario játékok is.
  • Lokker #7
    Akkor a Dragon Age ezeknek amennyire egy pc-s közegben lehetséges eleget is tesz.
  • Szefmester #6
    A szerepjáték nem az amikor a varázsló tűzgolyóval, a tolvaj tőrrel, a harcos karddal, a lovag meg pallossal öli ugyanazokat az ellenfelek ugyanazokban a küldetésekben ugyanazért!

    Lássunk példát: Egy bandita banda elrabolta a polgármester lányát.. te mint híró szabadítsd ki.
    Tolvaj: besunnyog a táborba megmérgezi a kaját, megmondja a lánynak ne egyen, majd vár..., netán éjjel az őröket kijátszva feltöri a zárakat és megszöknek kussban.
    Harcos: Odamegy és lemészárol mindenkit, bízva abban hogy le is tud mészárolni mindenkit.
    Lovag: Odamegy és megpróbálja kidumálni kidiplomáciázni a szitut, ha nem sikerül jön a harcos módszere.
    Bárd: Odamegy kidumálni a szitut, ha nem sikerül jön a tolvaj módszere, kis mágikus támogatással.
    Varázsló: Mágikus trükkökkel megmenti a lányt.. az hogy öl e vagy csak ment az jellemétől függ.

    Ha ezek alapján sem sejted mi a szerepjáték akkor vegyél egy alap szabálykönyvet és olvasd el többször, alaposan...

    Ennek az egyszerű szabálynak évek óta nem tudnak megfelelni a nagy címek. Ezért azokat inkább rpg-sített akció kalandjátéknak kellene nevezni. Vagy hekkenszlesnek. Nem attól lesz valami rpg hogy xp-t kapsz az ölésért..
  • Nos #5
    Tehat Divinity Original Sin, Dragon Age Origin, Pillars of Ethernity vagy epp a Baldurs Gate nem igazi RPG?
  • BrockSamson #4
    Szerintem meg grafika sem kell az RPG-hez, evtizedeken at jatszottunk szerepjatekot egy konyvvel, papirral, ceruzaval, kockakkal es kepzelettel.
  • Katalizátor #3
    Tehát kicsi vagy még és nem játszottál a NAGYOKKAL! :)
  • thomyboynk #1
    Nem Dragon's Age, hanem Dragon Age. Minden esetre érdekesnek tűnik elsőre.