Ötvös Tibor
Darkwood előzetes
Bemutatkozott a Darkwood, mely egy igen hangulatos, a szovjet blokkban játszódó akció-RPG.
"Elsőre sokaknak biztosan nem tetszik majd, ám pár órás játék után a Darkwood megmutatja erejét." Ezt a szöveget olvastam az Acid Wizard Studio alkotásának hivatalos oldalán található fórumban. Ez eléggé felkeltette az érdeklődésemet, hiszen elsőre a projekt nem egy nagy durranás. Egy sima, az Alien Breed grafikai megvalósítását alkalmazó akció-RPG, melyben a STALKER-univerzumban is bemutatott világot járhatjuk be.
Persze a két alkotásnak nincs köze egymáshoz, maximum annyi hogy mindkettő az egykori szovjet-blokkban játszódik. A sztori szerint hősünk egy tipikus guberáló, aki eltéved egy elhagyatott erdőben. Míg nappal kénytelen folyamatos ellátást és utánpótlást keresni, addig éjjel már az életéért kell, hogy megküzdjön.
Tehát ez a tipikus felállás. Miközben nappal nem teszünk mást, mint a különböző épületeket kutatjuk át remélvén, hogy találunk valami használhatót, addig ahogy lemegy a nap előkerülnek a fegyverek és kiderül, mennyire volt sikeres a fényben való kutatás. Mivel ez a játékmenet már rengeteg más játékban is felbukkant, így sokan le is írhatnák itt a Darkwoodot, ám érdemes kicsit jobban is belemélyedni a programba.
Ebben a világban ugyanis nappal is félnünk kell. Grasszáló farkashordák, mérgező gombák és természetesen maga az erdő. Bár kapunk egy kézzel rajzolt térképet, mely folyamatosan "frissül", ahogy haladunk előre a területeken de ez csak akkor történik meg, ha valami érdekes dologra bukkanunk. Tehát az erdőben mászkálva, ha csak a fák között sétálgatunk nem jelenik meg semmi új. Ám ha találunk egy gyárat vagy épületet, akkor máris megjelenik és így nagyjából ki tudjuk számolni, hol is vagyunk.
A Darkwood első nekifutásra kimondottan nehéznek tűnik, de ebben a mai játékvilágban, ahol valóban kevés a valódi kihívás néha jó egy ilyen program is. Elsőre biztosan mindenki eltéved vagy a nem megfelelő anyagokat gyűjti be és hal meg éjszaka. De utána újra nekifog és egyszer csak elkapja a Darkwood ritmusa. Bár még csak alfa-változatban érhető el a játék, de már így is izgalmas és ha javítják a hibákat (a karakter mozgása például nem szép, darabos) akkor egy remek kaland vár ránk a premier után.
"Elsőre sokaknak biztosan nem tetszik majd, ám pár órás játék után a Darkwood megmutatja erejét." Ezt a szöveget olvastam az Acid Wizard Studio alkotásának hivatalos oldalán található fórumban. Ez eléggé felkeltette az érdeklődésemet, hiszen elsőre a projekt nem egy nagy durranás. Egy sima, az Alien Breed grafikai megvalósítását alkalmazó akció-RPG, melyben a STALKER-univerzumban is bemutatott világot járhatjuk be.
Persze a két alkotásnak nincs köze egymáshoz, maximum annyi hogy mindkettő az egykori szovjet-blokkban játszódik. A sztori szerint hősünk egy tipikus guberáló, aki eltéved egy elhagyatott erdőben. Míg nappal kénytelen folyamatos ellátást és utánpótlást keresni, addig éjjel már az életéért kell, hogy megküzdjön.
Tehát ez a tipikus felállás. Miközben nappal nem teszünk mást, mint a különböző épületeket kutatjuk át remélvén, hogy találunk valami használhatót, addig ahogy lemegy a nap előkerülnek a fegyverek és kiderül, mennyire volt sikeres a fényben való kutatás. Mivel ez a játékmenet már rengeteg más játékban is felbukkant, így sokan le is írhatnák itt a Darkwoodot, ám érdemes kicsit jobban is belemélyedni a programba.
Ebben a világban ugyanis nappal is félnünk kell. Grasszáló farkashordák, mérgező gombák és természetesen maga az erdő. Bár kapunk egy kézzel rajzolt térképet, mely folyamatosan "frissül", ahogy haladunk előre a területeken de ez csak akkor történik meg, ha valami érdekes dologra bukkanunk. Tehát az erdőben mászkálva, ha csak a fák között sétálgatunk nem jelenik meg semmi új. Ám ha találunk egy gyárat vagy épületet, akkor máris megjelenik és így nagyjából ki tudjuk számolni, hol is vagyunk.
A Darkwood első nekifutásra kimondottan nehéznek tűnik, de ebben a mai játékvilágban, ahol valóban kevés a valódi kihívás néha jó egy ilyen program is. Elsőre biztosan mindenki eltéved vagy a nem megfelelő anyagokat gyűjti be és hal meg éjszaka. De utána újra nekifog és egyszer csak elkapja a Darkwood ritmusa. Bár még csak alfa-változatban érhető el a játék, de már így is izgalmas és ha javítják a hibákat (a karakter mozgása például nem szép, darabos) akkor egy remek kaland vár ránk a premier után.