Ötvös Tibor

Igen egyedi lesz a Tyranny


Az Obsidian Entertainment múlt héten mutatta be új RPG-jét, mely igen egyedi alapötlettel bír és melyet ma bővebben is megmutatott a sajtónak a csapat.

A Tyranny alaptörténete nagyon is eltér majd attól, amit a különböző akció-RPG-től megszokhattunk. Ezúttal nem egy hétköznapi férfi/nő indul el a Gonosz ellen, hogy aztán szépen lassan megtanulva mindent legyőzhetetlen harcossá váljon. "Hősünk" keményen kivette részét abból, hogy végül a Jókat leverték és jelen pillanatban a vezetőt úgy hívják, hogy Kyros hadúr. "Nem elég, hogy a gonosz oldalán harcoltunk" - árulta el a vezető producer, Matthew Singh. "Mi egyike voltunk a vezetőknek. Nem egy átlagos parasztként kezdjük meg a kalandot és nem első alkalommal fogunk fegyvert a kezünkben, nem kell patkányokat gyilkolnunk a csatornában a gyakorláshoz. A játékot a megfelelő felhatalmazással és tekintéllyel kezdjük el."

Mindez pedig egy nagyon érdekes ötletet és a bemutatott demó alapján a megvalósítással sem lesz gond. A Tyranny a Pillars of Eternity grafikus megoldásait alkalmazza és ez minden akció-RPG rajongó számára jó hír. A bemutatott pálya feltehetően a játék elejéről származik és egy faluba küld minket Kyros hadúr, ahol aztán valóban csak rajtunk múlik, hogyan oldjuk meg a kitűzött feladatot. Jelen esetben egy, a háború végéig a Jók mellett harcoló területre jutottunk, ahol a lakosok képtelenek bármilyen hagyományos és hétköznapi dolgokat tenni (például bevetni a földeket terméssel), mivel folyamatosan egy mágia veszi körbe őket, hogy megelőzze az ellenállás feltámasztását.



Jelen falut a Scarlet Chorus nevet viselő csoport vezeti és nagyban befolyásolja a világot és jelen esetben a területet is, hogy hogyan döntünk bizonyos helyzetekben. Ha mondjuk az itt elfogott foglyot erőszakkal szabadítjuk ki, akkor a sok áldozat miatt tovább romlik a megítélésünk és a növekvő lázadási kedv miatt erősebb mágiát kapnak maguk köré Ha azonban a tekintélyünket latba vetve harc nélkül adjuk át a foglyot a szövetségeseinek, akkor bizonyos tekintetben pozitív képet alakítanak ki rólunk az emberek.

"A karakterünk képességei attól fejlődnek, ha használjuk őket" - tette hozzá a bemutatóhoz Singh. "Mind a harcokban mind pedig a párbeszédekben. Számos RPG-rendszerben azt érezheti a játékos, hogy ha nem harcolunk akkor nem is fejlődik a játékosunk és ez igen érdekes és néha brutális döntésekre is kényszerítheti a játékosokat. A Tyranny világában nem szerettünk volna ilyen megoldásokat bevezetni."



A Tyranny világában nem lesz megkötve a kezünk, ha fejleszteni akarjuk karakterünket. Azaz teljesen mindegy, hogy milyen karakterosztállyal indulunk el, harcosból is kellő kitartással faraghatunk mesteri tolvajt vagy mágust. Mivel társakat is kapunk a kalandban, így az Obsidian bevezetett egy remek kis harc közbeni megoldást, mely a companion combos elnevezést kapta. Ennek keretében azon szereplők, akikkel már a kaland során kialakítottunk bizonyos kapcsolatot becsatlakoznak egy-egy támadásunkba és így igen eredeti és hatásos kombókat hozhatunk létre.

Ilyen volt például az a támadás, amit a demóban láthattunk. Karakterünk fogta társát és feldobta a magasba és míg a levegőben lévő íjával sorozta meg az ellenfelet, addig a mi harcosunk a földön lepte meg őt. A Tyranny már csak az alapötletével is képes lenne elvinni a hátán egy, a játékmenetben nem sok újdonságot nyújtó RPG-t is, hiszen igen izgalmas lesz megtapasztalni a Gonosz oldalán jelenleg is harcoló karakter vívódásait. De szerencsére az Obsidian új elemeket is beemel és éppen ezért várjuk a premiert is.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!