Ötvös Tibor

The Bard's Tale 4 előzetes

Az inXile Entertainment bemutatta, milyen tervekkel bír a The Bard's Tale negyedik része kapcsán.

A kaliforniai csapat, az inXile Entertainment eddig már két alkalommal használta sikerrel a Kickstarter lehetőségét (Wasteland 2 és Torment: Tides of Numenera) és június 2-án elindítják a harmadikat is. A The Bard's Tale franchise azon a napon lesz 30 éves ezért döntöttek eme időpont mellett. A munkálatokhoz 1.25 millió dollárt kérnek és ehhez rakják hozzá a saját 1.25 milliójukat és ez a két összeg bőven lefedi majd a szükséges költségeket.

A The Bard's Tale 4 a népszerű franchise alapjaihoz szeretne visszatérni és a fejlesztést vezető Brian Fargo szerint átemelnek mindent, ami az első részt sikeressé tette. Belső nézetben fedezhetjük majd fel a hatalmas barlangrendszereket és mivel az összes joggal rendelkeznek, így biztosan visszatérnek majd az ismert teleportálós zónák is. A grafikus motort ezúttal nem a Unity hanem az Unreal Engine 4 adja. Ennek oka, hogy a The Vanishing of Ethan Carterben látott technikát szeretnék itt is alkalmazni (Photogrammetry).


Ez pedig sikeres is lehet, hiszen a cím alatt látható fotó az eddigi egyetlen kép, mely napvilágot látott a The Bard's Tale 4-ből. Ezen jól látható a részletesség és a remek fény-árnyék hatások és Fargo szerint minden ponton ilyen megoldásokra számíthatunk a programban. A játék egyébként az eredeti trilógia folytatása, ám a 2004-es, kimondottan a humorra építő fejezetet teljesen kiveszik a vonalból... mintha az soha nem létezett volna.

A The Bard's Tale nem rendelkezik majd olyan nyitott világgal, mint a The Elder Scrolls széria darabjai vagy akár a The Witcher sorozat. Helyette inkább a Legend of Grimrock kínálta terület tűnik jobb összehasonlításnak. A játékmenet sem a megszokott metódus szerint zajlik majd. "Döntéseket kell majd hozni, de a játéktér dinamikusan változik" - árulta el Fargo. "Ha mondjuk megtámadok egy fickót, de már közben meghal akkor nem akarom újra megtámadni!"

"Ez elég nagy hülyeség. Szóval meg kellett oldani, hogy minden lehetőségünk megmaradjon a mozgásokra, ugyanakkor a környezet változzon is közben. Ezt a megoldást neveztük mi el dinamikus szakasz-alapú rendszernek." Ennél többet pedig nem tudhattunk meg a projektről, melynek megjelenése még nagyon messze. A csapat ugyanis most épp a Wasteland 2 konzolos portjaival van elfoglalva, mellette a Torment: Tides of Numenera befejezésén ügyködnek, szóval a The Bard's Tale 4 a jövő zenéje.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • paby88 #2
    de szar ez a felülnézet, ez csak hack'n slashnél jó mert ott meg csak úgy lehet darálni
  • sárkánylovag #1
    Igen ez jó hogy itt el van magyarázva grafikai motor váltás oka.
    Ha a Legend of Grimrock ot elképzelem Unreal Engine 4 -el az elég kellemesen hangzik.
    Csak könyörgöm ne felülnézetes legyen mint a videó hanem olyan mint a képen az jó lenne. Sokan úgyse szerették a kocka lépegetést a grimlockba meg a Might&Magic 10 ben, most lehet teljesül a vágyuk.