11
  • Tibbbor #11
    Tegnap fejeztem be, úgyhogy mindenkit megnyugtathatok: a játéknak annyi köze van az RPG-khez, mint a Tetris-nek.
    Vérbeli akció, kellemes egy hetes elfoglaltság, de semmiképp sem RPG. Először is: semmi beleszólásunk a szintlépésbe, ugyanis nincs pont osztogatás. Másodszor: nincs interaktív dialógus, mi csupán passzív szemlélői vagyunk a párbeszédeknek. Úgyhogy akár van tolvajunk, akár nincs, semmi jelentősége, mert úgyse tudna kidumálni minket a zűrös szituból.
    A dungeonok grafikája kellemes, a hangulat szerintem hozza a kötelezőt, a harcrendszer viszont elég fapados. A közeli és távolsági fegyvereinknél miondössze kétféle támadás lehetséges. A wizzard és a cleric viszont tobzódik a képességekben, főleg 10-es szint felett. Itt azonban egy idióta megoldás zavar be, mégpedig az, hogy hiába visszük a varázslatok ikonja fölé a kurzort, harc közben nem tudunk meg róluk semmit! KIZÁRÓLAG HARCON KÍVŰL, az inventory-n keresztül férhetünk hozzá a varázslatlistához és ahhoz, melyik mit tud? Nagyon amatőr hiba.
    Az inventory egyébként nem rendszerezhető és hamar betelik, főleg, hogy az egész csapatnak csak egyetlen, közös batyuja van.
    A sztori sablonos, nem is nagyon törekedtek egyedi történetre.

    Fentiek ellenére aki egy jó kis körökre osztott taktikai RPG-utánzatra vágyik, kellemesen eltöltheti vele az időt, csak ne számítson Baldur's Gate-i mélységekre.
    Utoljára szerkesztette: Tibbbor, 2018.07.04. 15:19:47
  • Celebrau #10
    "Lássunk példát..."
    Ha jobban belegondolunk, akkor ez még mindig csak egy akciójáték, ahol lehetőségünk van választani kasztok közül, amik meghatározzák az eszközkészletünket. A varázslónál említed a jellemet és valahol ott bújik a lényeg.
    Csavarjuk tovább...
    Mert a tolvajom lehet a sunnyogós-mérgezős, de lehet pszichopata is, aki szeret könyékig vérben ázni és inkább mindenkit leszúr.
    A harcosom lehet mindenkit-levágok típus, de olyan is aki csak azért lett harcos, mert kényszerből katonaként szolgált, de valójában pacifista.
    A lovagom lehet a mesebeli tettre kész jó lovag, de lehet nemes ficsúr is, aki tornán nagyon nagy arccal feszít, de az éles harcot mindenáron kerüli, mert félti a bőrét.
    Nekem ez hiányzik a cRPG-kből, hogy a karakteralkotásnak nem része a személyiség kialakítása, amihez aztán játék során tartani kéne magunkat (pl. párbeszédekben, harcmodorban), különben jön az Xp bünti, vagy valami.
  • sárkánylovag #9
    Olyan mint 3d RPG teljesen kihallt a mai játékiparban. Risen3 meg Arkánia emlékeztet rá leginább Elder scroll következő részéről meg nem is álmodozhatunk mert megy az online bohóckodás...
    Van akciójáték RPG elemekkel, meg 2ds retró RPG. Nem értem az ingyenes 3D motrok korában miért ekkora érvágás ez. Egyszerűen csak programozási tudás kérdése lenne.
    De mindegy tegyük ezt félre én már bárminek örülnék amiben lehetnék varázsló tűzlabdákkal vagy Summoner és van egy kis fejlődés rendszer. (jaj nem vajákos, és démon vagy boszorkányhunter jajj neee :) ) Klasszikus kasztok klasszikus játékban.
    Kíváncsian várom ezt az alkotást...
    Utoljára szerkesztette: sárkánylovag, 2016.08.15. 11:54:37
  • KisEmir #8
    Mario játékok is.
  • Lokker #7
    Akkor a Dragon Age ezeknek amennyire egy pc-s közegben lehetséges eleget is tesz.
  • Szefmester #6
    A szerepjáték nem az amikor a varázsló tűzgolyóval, a tolvaj tőrrel, a harcos karddal, a lovag meg pallossal öli ugyanazokat az ellenfelek ugyanazokban a küldetésekben ugyanazért!

    Lássunk példát: Egy bandita banda elrabolta a polgármester lányát.. te mint híró szabadítsd ki.
    Tolvaj: besunnyog a táborba megmérgezi a kaját, megmondja a lánynak ne egyen, majd vár..., netán éjjel az őröket kijátszva feltöri a zárakat és megszöknek kussban.
    Harcos: Odamegy és lemészárol mindenkit, bízva abban hogy le is tud mészárolni mindenkit.
    Lovag: Odamegy és megpróbálja kidumálni kidiplomáciázni a szitut, ha nem sikerül jön a harcos módszere.
    Bárd: Odamegy kidumálni a szitut, ha nem sikerül jön a tolvaj módszere, kis mágikus támogatással.
    Varázsló: Mágikus trükkökkel megmenti a lányt.. az hogy öl e vagy csak ment az jellemétől függ.

    Ha ezek alapján sem sejted mi a szerepjáték akkor vegyél egy alap szabálykönyvet és olvasd el többször, alaposan...

    Ennek az egyszerű szabálynak évek óta nem tudnak megfelelni a nagy címek. Ezért azokat inkább rpg-sített akció kalandjátéknak kellene nevezni. Vagy hekkenszlesnek. Nem attól lesz valami rpg hogy xp-t kapsz az ölésért..
  • Nos #5
    Tehat Divinity Original Sin, Dragon Age Origin, Pillars of Ethernity vagy epp a Baldurs Gate nem igazi RPG?
  • BrockSamson #4
    Szerintem meg grafika sem kell az RPG-hez, evtizedeken at jatszottunk szerepjatekot egy konyvvel, papirral, ceruzaval, kockakkal es kepzelettel.
  • Katalizátor #3
    Tehát kicsi vagy még és nem játszottál a NAGYOKKAL! :)
  • thomyboynk #1
    Nem Dragon's Age, hanem Dragon Age. Minden esetre érdekesnek tűnik elsőre.