Ötvös Tibor
Nem meglepő: szörnyű lett a Bound by Flame
A Spiders csapata ismét elbukott: a Bound by Flame - röviden mondva - egy rossz játék lett.
Vannak csapatok, akiknek valamiért soha nem jön össze az a bizonyos nagy áttörés. Korábbi cikkünkben már foglalkoztunk ezen stúdiókkal ám akkor még kimaradt a Spiders csapata. Bár az Of Orcs and Men élvezhető lett, a Mars: War Logs és a Sherlock Holmes vs Jack the Ripper is maximum közepesnek volt nevezhető, ám a Bound by Flame érdekesnek tűnt. Mivel a címben már lelőttem a "poént", így talán senkit nem lep meg a dolog, hogy a végeredmény véleményem szerint igen harmatos lett.
Az alap történet nagyon hangulatosnak tűnt, bár nem állítanánk, hogy olyan nagyon egyedi. Hősünket (akit bárhogyan is nevezünk el a generálásnál, mindenki Vulcannak nevezi majd a játék során) megszállja egy tűzdémon és így a halottak elleni harc egyik éllovasa lesz belőle. Igazából ennyi. Természetesen próbálkoznak valami egyedivel is a fejlesztők, de nem igazán vesszük ezt észre (de a nyilatkozataikban mindig ezt olvashattuk).
Az egész Bound by Flame-ről érezni lehet, hogy a Spiders meg akarta alkotni a saját maga Mass Effect játékát és ezért próbáltak mindent leutánozni. Ez azonban cseppet sem sikerült. Az embernek az az érzése, hogy csak azért tettek bele több főellenséget, mert egyszerűen nem akarták kidobni a valamikor megalkotott karaktereiket. Igazából megyünk, csináljuk a küldetéseket, majd belefutunk egy keményebb teremtménybe és kisebb eltérésekkel ugyanazt a taktikát használjuk mindegyiknél.
A nagy ellenfeleket (azt az ötöt) azért kell kiemelni, mert a többiek semmilyen kihívást nem jelentenek. Az átlagos harcosok (legyen az ember vagy bármi más) csak azért vannak jelen, hogy hősünk gyűjtögethesse az XP-t, majd az egy idő után teljesen értelmetlen fejlődési rendszerben megnyissa az új képességeket. Azért értelmetlen, mert érdemi változást alig érezhetünk harcosunkban.
Mindezeket megkoronázza, hogy a Bound by Flame elég rövid, mindössze 10 órás kalandot kínál. Ehhez jön az, hogy négy helyszínt kapunk: egy jeges fennsíkot, egy csatornarendszert, egy mocsarat és egy várost. Nem csalás nem ámítás, ennyi az egész. És talán elég is volt a Bound by Flame boncolgatásából. Az ember próbálná támogatni a kisebb csapatokat, de a Spiders már sokadszor bizonyítja, hogy nem megy ez neki. Nem tudjuk mi lesz a következő próbálkozás (már ha lesz egyáltalán), de az eddigieknél csak jobb lehet.
Vannak csapatok, akiknek valamiért soha nem jön össze az a bizonyos nagy áttörés. Korábbi cikkünkben már foglalkoztunk ezen stúdiókkal ám akkor még kimaradt a Spiders csapata. Bár az Of Orcs and Men élvezhető lett, a Mars: War Logs és a Sherlock Holmes vs Jack the Ripper is maximum közepesnek volt nevezhető, ám a Bound by Flame érdekesnek tűnt. Mivel a címben már lelőttem a "poént", így talán senkit nem lep meg a dolog, hogy a végeredmény véleményem szerint igen harmatos lett.
Az alap történet nagyon hangulatosnak tűnt, bár nem állítanánk, hogy olyan nagyon egyedi. Hősünket (akit bárhogyan is nevezünk el a generálásnál, mindenki Vulcannak nevezi majd a játék során) megszállja egy tűzdémon és így a halottak elleni harc egyik éllovasa lesz belőle. Igazából ennyi. Természetesen próbálkoznak valami egyedivel is a fejlesztők, de nem igazán vesszük ezt észre (de a nyilatkozataikban mindig ezt olvashattuk).
Az egész Bound by Flame-ről érezni lehet, hogy a Spiders meg akarta alkotni a saját maga Mass Effect játékát és ezért próbáltak mindent leutánozni. Ez azonban cseppet sem sikerült. Az embernek az az érzése, hogy csak azért tettek bele több főellenséget, mert egyszerűen nem akarták kidobni a valamikor megalkotott karaktereiket. Igazából megyünk, csináljuk a küldetéseket, majd belefutunk egy keményebb teremtménybe és kisebb eltérésekkel ugyanazt a taktikát használjuk mindegyiknél.
A nagy ellenfeleket (azt az ötöt) azért kell kiemelni, mert a többiek semmilyen kihívást nem jelentenek. Az átlagos harcosok (legyen az ember vagy bármi más) csak azért vannak jelen, hogy hősünk gyűjtögethesse az XP-t, majd az egy idő után teljesen értelmetlen fejlődési rendszerben megnyissa az új képességeket. Azért értelmetlen, mert érdemi változást alig érezhetünk harcosunkban.
Mindezeket megkoronázza, hogy a Bound by Flame elég rövid, mindössze 10 órás kalandot kínál. Ehhez jön az, hogy négy helyszínt kapunk: egy jeges fennsíkot, egy csatornarendszert, egy mocsarat és egy várost. Nem csalás nem ámítás, ennyi az egész. És talán elég is volt a Bound by Flame boncolgatásából. Az ember próbálná támogatni a kisebb csapatokat, de a Spiders már sokadszor bizonyítja, hogy nem megy ez neki. Nem tudjuk mi lesz a következő próbálkozás (már ha lesz egyáltalán), de az eddigieknél csak jobb lehet.