Ötvös Tibor

Nem meglepő: szörnyű lett a Bound by Flame

A Spiders csapata ismét elbukott: a Bound by Flame - röviden mondva - egy rossz játék lett.

Vannak csapatok, akiknek valamiért soha nem jön össze az a bizonyos nagy áttörés. Korábbi cikkünkben már foglalkoztunk ezen stúdiókkal ám akkor még kimaradt a Spiders csapata. Bár az Of Orcs and Men élvezhető lett, a Mars: War Logs és a Sherlock Holmes vs Jack the Ripper is maximum közepesnek volt nevezhető, ám a Bound by Flame érdekesnek tűnt. Mivel a címben már lelőttem a "poént", így talán senkit nem lep meg a dolog, hogy a végeredmény véleményem szerint igen harmatos lett.

Az alap történet nagyon hangulatosnak tűnt, bár nem állítanánk, hogy olyan nagyon egyedi. Hősünket (akit bárhogyan is nevezünk el a generálásnál, mindenki Vulcannak nevezi majd a játék során) megszállja egy tűzdémon és így a halottak elleni harc egyik éllovasa lesz belőle. Igazából ennyi. Természetesen próbálkoznak valami egyedivel is a fejlesztők, de nem igazán vesszük ezt észre (de a nyilatkozataikban mindig ezt olvashattuk).



Az egész Bound by Flame-ről érezni lehet, hogy a Spiders meg akarta alkotni a saját maga Mass Effect játékát és ezért próbáltak mindent leutánozni. Ez azonban cseppet sem sikerült. Az embernek az az érzése, hogy csak azért tettek bele több főellenséget, mert egyszerűen nem akarták kidobni a valamikor megalkotott karaktereiket. Igazából megyünk, csináljuk a küldetéseket, majd belefutunk egy keményebb teremtménybe és kisebb eltérésekkel ugyanazt a taktikát használjuk mindegyiknél.

A nagy ellenfeleket (azt az ötöt) azért kell kiemelni, mert a többiek semmilyen kihívást nem jelentenek. Az átlagos harcosok (legyen az ember vagy bármi más) csak azért vannak jelen, hogy hősünk gyűjtögethesse az XP-t, majd az egy idő után teljesen értelmetlen fejlődési rendszerben megnyissa az új képességeket. Azért értelmetlen, mert érdemi változást alig érezhetünk harcosunkban.



Mindezeket megkoronázza, hogy a Bound by Flame elég rövid, mindössze 10 órás kalandot kínál. Ehhez jön az, hogy négy helyszínt kapunk: egy jeges fennsíkot, egy csatornarendszert, egy mocsarat és egy várost. Nem csalás nem ámítás, ennyi az egész. És talán elég is volt a Bound by Flame boncolgatásából. Az ember próbálná támogatni a kisebb csapatokat, de a Spiders már sokadszor bizonyítja, hogy nem megy ez neki. Nem tudjuk mi lesz a következő próbálkozás (már ha lesz egyáltalán), de az eddigieknél csak jobb lehet.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • totya4 #20
    Ez egy kifejezetten és nagyon jó játék, egy igazi rpg, kemény történetvonallal. A grafika is nagyon jó, látszik hogy igazi művész csinálta. Aki a cikket írta biztos nem játszott vele, csak fantáziált. A harcok igenis nehezek, főleg az elején, de később sem lesz sokkal könnyebb.Nagyon sok benne a szöveg, valószínű aki nem tud angolul, emiatt abbahagyja, aztán nekiáll ész nélkül szidni a játékot. De már van magyarítás.
  • Jacky #19
    Ez a játék nagyon gyenge. Feleslegesen túlbonyolították a harcrendszert, nálam ezen bukott el.
    Életszerű teljesen, hogy mész és belebotlasz egy pici kőhalomba, ott rejtőznek alapanyagok.
  • Ulrich von #18
    Az AAA megjelölés eleve minőségi kategóriát akar jelölni, illetve a #6-os hozzászólásodban eléggé úgy tűnik, hogy hasonló jelentéssel is használod.
  • MoRT2195 #17
    De milyen minőségről beszélsz? Hol írtam én olyat, vagy csak egy kicsit is hasonlót ahhoz, hogy a minőségi játékok a drágábbak? Azt írtam, hogy a drága költségvetésű játékokat drágán adják. Valamint azt, hogy az AAA játékokat. De igazából az AAA játék majdnem biztos, hogy drága költségvetésű. És az AAA NEM egyenlő azzal, hogy minőségi/jó játék.
  • Ulrich von #16
    Hogy is mondják? Kevered a szezont a fazonnal. Egy játék ára sohasem tükrözi a minőségét. Legfeljebb véletlenül. Az "előállítani" kifejezéstől meg a gyomrom felfordul egy szellemi termék kapcsán.
  • MoRT2195 #15
    Drágán adják, mert azok AAA kategóriás játékok, míg a független fejlesztőké 98%-ban nem az. Pl az EA is a most nemrég kiadott PvZ: Garden Warfare játékot 6-7 ezer forintért árulja Xbox 360-ra, mert az nem AAA kategóriás játék, jóval olcsóbba került az előállítása, mint mondjuk egy BF4-nek. Igen, a kiadó dönt az árról, ha akarja 5000 ezer forint, ha akarja 20.000ft lesz a játék. De nyilván úgy lövik be az árat, hogy abból bevételt tudjanak szerezni, így egy drága költségvetésű játéknál nem 5000ft lesz a kezdőár, mert abból veszteséget szenvednének el, mivel többet fordítottak rá, mint amennyi bejönne nekik. A játékkiadók nem szeretetszolgálat, nekik is pénzből kell előállítani mindent, a mi pénzünkből. És ha egy AAA játékért 5000ft-ot kérnének, akkor bizony nem lenne hosszú életű a cég.
  • Józsibácsi #14
    Olyannyira igazad van, hogy én pl a Gothic 2 hatására lettem RPG kedvelő. Amit amikor már több éve "lejárt" volt a game, a Tesco-ban akciósan 900 ft-ért vettem meg anno. Addig nem RPG-ztem, nem akció RPG-ztem, nem MMO-ztam, egyáltalán semmi fantasy játékot nem toltam, mert ki nem álhattam ezt a varázsolgatós, pepecselős, főzet főzögetős, fegyver fejlesztgetős gyártogatós és fejlődgetős stílis. Okostojás hülyegyerekek játékának gondoltam az ilyet. Én kemény shooteres, fps gamer voltam - gondoltam.
    A Gothic 2-őt azért vettem meg, mert olcsó volt és azt írták, szabad mozgás , fps mód (az egyik fő bajom az RPG-kkel az is volt, hogy mütyür emberkét nézek hátulról nincs semmi látvány és valósághű élmény). Elkezdtem játszani vele. Le is raktam hamar, mert mi ez a hülyeség hogy erőt meg ügyességet kell tanulni, különben nem tudom használni a cuccokat, meg hasonlók. Aztán elővettem x hónap mulva és rá is kattantam olyannyira. Hogy onnan kezdve RPG-s lettem, letoltam többször az Elder Scrolls részeit, Neverwinter Nights, Diablo, Dacred, Dungeon Siege, és a főbb akció RPG-ket (Witcher, Risen. Gothic, Drakensang, Dragon Age, Two Worlds é smég sok más, már nem is sorolom tovább inkább), aztán még az MMO-ra is rákttantam és évekig Lineage 2-őztem is.. mindezt egy olcsó kifutott régi játék spontán beszerzése katalizálta. Szóval sem az ár sem a kiadó sem semmi nem garancia arra hogy egy játék tetszeni fog. Van egy csomó vadiúj drága menő top game és 5 perc után abba is hagyom, mert pocsék...
  • MerlinW #13
    "Nyilván egy 10 eurós játéktól nem kell annyit várni, mint egy 60 euróstól."
    Ezt a gondolatmenetet nem értem. Egy játék árát nem a minősége határozza meg, hanem a mögötte álló kiadó. A független cégek olcsóbban adják a termékeiket, a bálna multik drágábban, hiszen kellenek a számok a tőzsdére, valamint 100x annyi szájat kell etetni.
  • MerlinW #12
    Nem vitatkozom, de hozzátenném, hogy az időt mindig a főszálhoz kötik. Tehát az a 10 óra nem, a minden bokor mögé benézünk játékmenet.
  • Józsibácsi #11
    Felraktam tegnap. Borzalmasan primitív első blikkre valóban ez a játék, de azért úgy szépecske valamennyire. A 4 évvel ezelőtt megjelent Witcher 2 grafikai szintjét sem éri el... bár arra kicsit hasonít. Aki szereti az RPG elemekkel spékelt fantasy kaland játékokat, azért biztos hogy letolja ezt is... Ilyenek mellett hogy Dark Souls vagy Gothic 4, nem kell nagyon szégyenkezzen a Bound by Flame sem....