Ötvös Tibor

Mi történt a THQ alkotásaival? - Második rész

Több, mint egy éve ment csődbe a THQ és most Danny Bilson elárulta, melyik projekt milyen sorsra jutott.

Tavaly januárban kezdték el "szétcincálni" a THQ maradványait a különböző aukciókon a vetélytársak és nagyjából minden projekt el is kelt. Danny Bilson, a kiadó egykori vezetője pedig a héten lerántotta a leplet arról, melyik projekt milyen állapotban volt, mikor átvette az irányítást és milyen stádiumban lett továbbítva mások számára.

1666: Amsterdam

A Ubisoft járt a legjobban a THQ felszámolásával, hiszen számos projektet is átvettek tőlük. "Az 1666: Amsterdam nem véletlenül került Patrice Désilets felügyelete alá" - árulta el Bilson. "Az ő profiljába sokkal jobban illik egy ilyen program, mely nagyban hasonlít az Assassin's Creed sorozatra. Nagyon örültem Désilets csatlakozásának. Mindig is próbáltam a legtehetségesebb embereket összegyűjteni és ez szerintem a Ubisoft számára is jó üzlet volt."

Az 1666: Amsterdam kapcsán nagyon kevés dolgot tudhattunk meg, hiszen igazából nem nagyon mutatta be a projektet a kiadó a közönségnek. Az biztos, hogy a pestit fontos szerepet kapott volna a játékban és a korszak kiemelkedő eseményei is benne voltak (például a Nagy londoni tűzvész). Désilets szerint ez az új Assassin's Creed, melynek jogaiért most küzd az úriember.

Bilson elmondása alapján a játék még nagyjából egy évig készült, miután elhagyta a THQ-t, majd a Ubisoft szerezte meg a jogokat és fél évvel később eltűnt a portfóliójából a projekt. Azóta sem hallani róla semmit és feltehetően nem is lesz kész soha a dolog.


South Park: The Stick of Truth

Miután megszerezte a játékot, a Ubisoft majdnem egy évvel elhalasztotta az eredetileg kitűzött megjelenési dátumot. Ennek azonban nem az volt az oka, hogy maga a program félkész állapotban lett átadva. "Biztosan sok részt átírtak. Trey Parker és Matt Stone végig azt akarták, hogy egy igazi South Park játék legyen a végeredmény. Az Obsidian is rendelkezett elképzelésekkel, a Parker-Stone duó is tervekkel érkezett és mindketten minden idők leghumorosabb alkotását akarták elkészíteni."

Evolve

"Lementem a Turtle Rock csapatához, ahol a srácok nagyon kedvesek voltak és hálásak is, amiért lehetőséget adtunk számukra. Nagyjából egy órát játszottam vele és remek volt. És még mindig annak tűnik. Három évvel ezelőtt láttam utoljára és nagyon jó volt és nagyon örülök a srácok sikerének. Szerintem a végeredmény is magáért beszél majd és remélhetőleg siker lesz a projekt."

Red Faction: Armageddon

"A Red Faction: Armageddon már készült, mikor beléptem a THQ-hoz. A Guerrilla megjelenés előtt állt, így már készült a folytatás is. Az volt a stratégia, hogy az Armageddon jobb minőséget képviseljen, mint a Guerrilla. Ezért esett a választás a zártabb belső terekre. Nem voltak hatalmas nyitott világok. Azonban a közelgő premier miatt egyre több összetevőt szedtek ki a már amúgy is kevés tartalmazó alkotásból."

"A végeredmény pedig egy szimpla lövöldözős program lett, mely semmi újat nem tartalmaz a vetélytársaikhoz képest. Elveszett minden móka, amit a nyitott világ nyújtott és végül egy Dead Space koppintás lett az eredmény vagy valami hasonló, ami azonban sosem volt a célunk. Szerintem ez teljes tévút volt és jobban járt volna mindenki, ha egy Saints Row-hoz hasonlító, a Guerrilla világában játszódó program készül el."

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • IllegalFreq #1
    Szerintem Bilson teljesen rosszul látja a dolgokat a Red Faction Armageddont illetően. És a mondó vagyok, hogy mindenki más is. Nem értem, hogy egy ilyen kiváló grafikával, és ilyen hangulatos zenével, környezettel, és IGAZI rombolhatósággal megáldott játékot hogy lehet szimpla shooternek, meg unalmas bőrlehúzásnak nevezni. Saints Row szerű nyitott világot akartak?? Minek??? Az lett volna a borzalmas szerintem, mert akkor semmiben sem különbözött volna egy GTA-tól vagy Prototype-tól. És mit akartak a nagy nyitott Marson csinálni? Mit rombolsz le? Mindent? Halál unalmas lett volna.

    És azt sem értem, hogy az újdonságokat miért hiányolta ez a fickó és a közvélemény? Láttatok már ilyen jól és VALÓBAN JÓL működő Magnet Gun-t más játékban? Egy lövés egy pontra, egy másik lövés a másik pontra, és a két végpont összeomlik! De tényleg! Egy darab sem marad ki, nem úgy mint a Battlefield 4 nagy rombolhatóságában, ahol mindig marad egy halom kő meg fal, alig robban szét valami. Az Armageddonban valóban minden szétszakadt. És nincs ez másképpen a többi fegyverrel sem. Volt benne fekete lyuk fegyver is, amely az ellenfél közelében detonált és beszippantotta, eltüntette őt. Mindezek nem újdonságok? Ezek jól működtek, valóban rombolható volt minden, igen, csak a föld alatt, de volt ott egy halom épület meg kő, meg a szörnyeket egymásnak is lehetett mágnesezni...egyszerűen fel nem foghatom, hogy miért nem jött be senkinek ez a játék.

    A járműves részek, lépegetők szintén mókásak voltak, a kiegészítőben pedig egy siklóféleséggel irthattuk a népet, amiből több féle is volt, azok a marsi bolondok, az a klán, az idegen lények és a társaink akik a sztori több pontján is lőttek ránk. Na mindegy, csak meg akartam osztani veletek az élményem, és azt, hogy teljesen igazságtalanok sokan ezzel a játékkal, amely az első rész után a legjobb Red Faction, ráadásul MINDEN rombolható benne. Hány játéknál halljátok ezt? Rombolható környezet, hiper szuper, nagy lóf...t. Az Armageddonban viszont az volt! Aki játszott vele az tudja...