Ötvös Tibor
Előfizetéses lesz a The Elder Scrolls Online
Manapság már egyre több, korábban havi előfizetéssel operáló MMO tér át az ingyenes piacra. Persze ezek sem teljesen ingyenesek, de nem kell havonta fizetni azért, hogy szórakozhassunk velük.
Ez a rendszer elég sok címnél bevált és épp ezért meglepő kissé, hogy a The Elder Scrolls Online visszatér a hagyományos előfizetési rendszerhez. A Bethesda ezt Kölnben árulta el, a GamesComon. Szóval a megjelenés után meg kell vásárolnunk a dobozos változatot, amivel 30 napos próbajátékot is kapunk. Ezután havi fix összegért szabadon kalandozhatunk a világban.
Abban a világban, ami legalább akkora lesz már a megjelenésekor, mint amekkora a Skyrimben várt ránk. Ráadásul pontosan akkor szabadságot kapunk, amit a rajongók várnak. Bármelyik házba bejuthatunk (vagy nyitott ajtót használva, vagy feltörve a zárat, esetleg bemászva az ablakon), bárkivel beszélhetünk és szabadon mászkálhatunk az egész területen.
Az NPC-k jelentik majd természetesen a játékmenet alapját, hiszen tőlük kapjuk majd a különböző küldetéseket. Ám egy-egy ilyen karakter minden játékosnak más és más instrukciót ad majd, vagyis nem kizárt, hogy mindenki más küldetést kap majd ugyanattól az NPC-től. A fejlesztők szerint ez adja a változatosságot, ez ad úgymond személyiséget az egész világnak, hiszen nem ugyanazokat éljük meg, mint a többiek és így másképp fedezzük fel a világot is.
Ráadásként sokszor maguk az NPC-k jönnek hozzánk és kérnek meg minket valamire. Ezek is igen változatosnak bizonyulnak. A havas Blackrock Isles-ben például egy nő arra kért, hogy a mutánsokká változott barátait változtassuk vissza emberré. Máskor egy kutyát kellett keresgélnünk vagy egy banditákkal teli tábort felszámolni.
A legmegdöbbentőbb, hogy a The Elder Scrolls Online jóval szebb, mint a Skyrim volt anno. Az irányításokon is változtattak. Ezúttal 5 hotkey áll majd rendelkezésünkre és az interface is átesett egy kis átalakításon. Ennek oka valószínű a konzolos változatok irányítása miatt történt, de nem kell aggódni: akár egérrel akár kontrollerrel játszunk, mindkét tábor hibátlanul tudja majd kezelni a programot.
A The Elder Scrolls Online egy igen bátor vállalkozás - már az előfizetős megoldás miatt. Bár nagyon is megéri minden rajongónak megvásárolni majd a játékot és 90 százalékuk biztosan visszatér majd rendszeresen a világba, hiszen a program a sorozat minden pozitívumát magában hordozza. A The Elder Scrolls Online tavasszal jelenik meg.
Ez a rendszer elég sok címnél bevált és épp ezért meglepő kissé, hogy a The Elder Scrolls Online visszatér a hagyományos előfizetési rendszerhez. A Bethesda ezt Kölnben árulta el, a GamesComon. Szóval a megjelenés után meg kell vásárolnunk a dobozos változatot, amivel 30 napos próbajátékot is kapunk. Ezután havi fix összegért szabadon kalandozhatunk a világban.
Abban a világban, ami legalább akkora lesz már a megjelenésekor, mint amekkora a Skyrimben várt ránk. Ráadásul pontosan akkor szabadságot kapunk, amit a rajongók várnak. Bármelyik házba bejuthatunk (vagy nyitott ajtót használva, vagy feltörve a zárat, esetleg bemászva az ablakon), bárkivel beszélhetünk és szabadon mászkálhatunk az egész területen.
Az NPC-k jelentik majd természetesen a játékmenet alapját, hiszen tőlük kapjuk majd a különböző küldetéseket. Ám egy-egy ilyen karakter minden játékosnak más és más instrukciót ad majd, vagyis nem kizárt, hogy mindenki más küldetést kap majd ugyanattól az NPC-től. A fejlesztők szerint ez adja a változatosságot, ez ad úgymond személyiséget az egész világnak, hiszen nem ugyanazokat éljük meg, mint a többiek és így másképp fedezzük fel a világot is.
Ráadásként sokszor maguk az NPC-k jönnek hozzánk és kérnek meg minket valamire. Ezek is igen változatosnak bizonyulnak. A havas Blackrock Isles-ben például egy nő arra kért, hogy a mutánsokká változott barátait változtassuk vissza emberré. Máskor egy kutyát kellett keresgélnünk vagy egy banditákkal teli tábort felszámolni.
A legmegdöbbentőbb, hogy a The Elder Scrolls Online jóval szebb, mint a Skyrim volt anno. Az irányításokon is változtattak. Ezúttal 5 hotkey áll majd rendelkezésünkre és az interface is átesett egy kis átalakításon. Ennek oka valószínű a konzolos változatok irányítása miatt történt, de nem kell aggódni: akár egérrel akár kontrollerrel játszunk, mindkét tábor hibátlanul tudja majd kezelni a programot.
A The Elder Scrolls Online egy igen bátor vállalkozás - már az előfizetős megoldás miatt. Bár nagyon is megéri minden rajongónak megvásárolni majd a játékot és 90 százalékuk biztosan visszatér majd rendszeresen a világba, hiszen a program a sorozat minden pozitívumát magában hordozza. A The Elder Scrolls Online tavasszal jelenik meg.