Berta Sándor
Sokat bukhat a Nokia felvásárlásán a Microsoft
A néhány nappal ezelőtt bejelentett üzletkötés nem csupán az okostelefonok piacára lehet hatással, a hardvergyártók ugyanis egyértelmű jelzésnek fogják fel azt, hogy az amerikai társaság megvásárolta a Nokia mobil-üzletágát.
A DigiTimes tajvani IT-portál a beszállítóktól származó információkra hivatkozva a tudósítása szerint számos hardvergyártó mostanra egyértelmű konkurenst lát a redmondi óriáscégben és emiatt elfordulnak a Windows 8 operációs rendszertől, helyette a Chrome OS-t választják. A lépéssel a Microsofthoz fűződő viszonyuk megváltozhat, az eddigi partnerekből könnyen vetélytársak lehetnek. Mint arról beszámoltunk, a Microsoft 7,2 milliárd dollárért vette meg a Nokia mobil-üzletágát. A 7,2 milliárd dollárból 5 milliárdot fizetnek a finn társaság mobiltelefon üzletágáért és 2,2 milliárd dollárt érnek a Nokia tulajdonában lévő szabadalmi jogok. A tranzakció értéke a második valaha volt legnagyobb felvásárlás a Microsoft történetében, ezt csak a Skype 2011 májusi 9,3 milliárd dolláros üzlete előzi meg.
A Nokia részlegének megvásárlásával a tengerentúli vállalat az Apple példáját követi, vagyis integrált hardver- és szoftvergyártó akar lenni. Ezzel a lépéssel nyomást gyakorolnak az Acerre és az Asusra, melyeknek kizárólag a PC-piacról származnak bevételeik, a Lenovo helyzete ugyanakkor jelenleg stabilnak mondható, mivel a kínai cég az okostelefon és táblagép ágazatban is érdekelt. A HP és a Dell pozicíóit veszélyezteti a legkevésbé az új piaci szereplő, mivel azok igazi profittermelő részlege a nagyvállalati és a szerver üzletág.
A hardvergyártók egyébként is rossz helyzetben vannak, mivel hiába pörög nagyon mostanában a táblagépek eladása, a haszon jórésze a Google felhőszolgáltatásainál csapódik le. Hiába gyártja az ASUS a Nexus 7 táblát, a tajvaniaknál csak csekély nyereség marad, viszont a Google hosszútávon keres az eszközökön keresztül nyújtott tartalmak és szolgáltatások eladásán. A jövőbeli remények sem rózsásak, hiszen a hardverek kialakítása egyszerűsödik, illetve egységesedik. Erre a piacra lép be a Microsoft, más kooperációk felé taszítva eddigi partnereit. A gyártók Chrome OS felé fordulása nem nevezhető meglepőnek, hiszen eddig az Acer, a Samsung, a Hewlett-Packard és a Lenovo is jelentetett meg Chromebookot, míg az Asus az év végéig akar jelentkezni saját modellekkel. Az Intel szeretné elérni, hogy a processzorai kompatibilisek legyenek az operációs rendszerrel és az AMD is ilyen jellegű kutatásokba kezdett.
A Microsoft már a Surface piacra dobásakor vitába keveredett a partnereivel. Akkor úgy tűnt, hogy a társaság azt kockáztatja, hogy a Surface miatt kiábrándulnak belőle az OEM-partnerei és végül velük kell majd versengenie, de végül a cég jelezte: minimalizálnák a gyártók a Surface miatti esetleges veszteségeit.
A DigiTimes tajvani IT-portál a beszállítóktól származó információkra hivatkozva a tudósítása szerint számos hardvergyártó mostanra egyértelmű konkurenst lát a redmondi óriáscégben és emiatt elfordulnak a Windows 8 operációs rendszertől, helyette a Chrome OS-t választják. A lépéssel a Microsofthoz fűződő viszonyuk megváltozhat, az eddigi partnerekből könnyen vetélytársak lehetnek. Mint arról beszámoltunk, a Microsoft 7,2 milliárd dollárért vette meg a Nokia mobil-üzletágát. A 7,2 milliárd dollárból 5 milliárdot fizetnek a finn társaság mobiltelefon üzletágáért és 2,2 milliárd dollárt érnek a Nokia tulajdonában lévő szabadalmi jogok. A tranzakció értéke a második valaha volt legnagyobb felvásárlás a Microsoft történetében, ezt csak a Skype 2011 májusi 9,3 milliárd dolláros üzlete előzi meg.
A Nokia részlegének megvásárlásával a tengerentúli vállalat az Apple példáját követi, vagyis integrált hardver- és szoftvergyártó akar lenni. Ezzel a lépéssel nyomást gyakorolnak az Acerre és az Asusra, melyeknek kizárólag a PC-piacról származnak bevételeik, a Lenovo helyzete ugyanakkor jelenleg stabilnak mondható, mivel a kínai cég az okostelefon és táblagép ágazatban is érdekelt. A HP és a Dell pozicíóit veszélyezteti a legkevésbé az új piaci szereplő, mivel azok igazi profittermelő részlege a nagyvállalati és a szerver üzletág.
A hardvergyártók egyébként is rossz helyzetben vannak, mivel hiába pörög nagyon mostanában a táblagépek eladása, a haszon jórésze a Google felhőszolgáltatásainál csapódik le. Hiába gyártja az ASUS a Nexus 7 táblát, a tajvaniaknál csak csekély nyereség marad, viszont a Google hosszútávon keres az eszközökön keresztül nyújtott tartalmak és szolgáltatások eladásán. A jövőbeli remények sem rózsásak, hiszen a hardverek kialakítása egyszerűsödik, illetve egységesedik. Erre a piacra lép be a Microsoft, más kooperációk felé taszítva eddigi partnereit. A gyártók Chrome OS felé fordulása nem nevezhető meglepőnek, hiszen eddig az Acer, a Samsung, a Hewlett-Packard és a Lenovo is jelentetett meg Chromebookot, míg az Asus az év végéig akar jelentkezni saját modellekkel. Az Intel szeretné elérni, hogy a processzorai kompatibilisek legyenek az operációs rendszerrel és az AMD is ilyen jellegű kutatásokba kezdett.
A Microsoft már a Surface piacra dobásakor vitába keveredett a partnereivel. Akkor úgy tűnt, hogy a társaság azt kockáztatja, hogy a Surface miatt kiábrándulnak belőle az OEM-partnerei és végül velük kell majd versengenie, de végül a cég jelezte: minimalizálnák a gyártók a Surface miatti esetleges veszteségeit.