Berta Sándor
Táblák terén tévúton jár a Microsoft
A táblagépek területén eddig nem koronázta siker a Microsoft erőfeszítéseit. Elemzők most megpróbáltak rávilágítani arra, hogy mi lehet a probléma a társaság stratégiájával.
Nick Bilton, a The New York Times munkatársa úgy vélte: az Apple sikeresen felkavarta a piacot az iPad készülékével, ugyanezt a hatást viszont a Microsoft a Surface nevű tábláival nem tudta elérni. Ennek az volt az alapvető oka, hogy az Apple az intuitív használatra helyezte a hangsúlyt a hardverspecifikációkkal szemben. Csak súlyosbította a helyzetet, hogy a Microsoft nem tudta elmagyarázni a felhasználóknak a különbséget a Surface Pro és a Surface RT között.
A probléma nem új. Már 2006-ban megjelent egy videó, amiben az volt a kérdés, hogy vajon milyen néven reklámozta volna a szoftveróriás az iPodot. A válasz ez volt: "iPod Pro 2005 XP Human Ear Professional Edition With Subscription".
J. P. Gownder, a Forrester Research alelnöke és vezető elemzője hozzátette: a Microsoftnál "alapvető félreértések" vannak azzal kapcsolatban, hogy mit akarnak a mai vásárlók. A korábbi évekkel ellentétben ugyanis a felhasználóknak már nem az a döntő, hogy egy eszközben gyorsabb processzor vagy több memória legyen, hanem az, hogy intuitív módon lehessen kezelni. Ennek ellenére a vállalat még mindig azokat az üzleti ügyfeleket igyekszik megszólítani a termékeivel, akiknek fontosabb az erősebb hardver.
A Microsoft átfogó átszervezést hajt végre ezekben a hetekben, azzal a céllal, hogy egységes jövőképet és stratégiát formáljanak az elkövetkező időszakra vonatkozóan. A különálló vállalati egységek helyett csoportokat alakítanak ki, a hangsúly pedig egyértelműen a mobil szférára helyeződik át, bár ez természetesen nem jelenti a hagyományos, tőlük megszokott termékek visszaszorulását. Változásra azonban szükség van, mert az asztali szegmens gyorsuló ütemben szűkül.
Rég nem a hardver a fontos |
A probléma nem új. Már 2006-ban megjelent egy videó, amiben az volt a kérdés, hogy vajon milyen néven reklámozta volna a szoftveróriás az iPodot. A válasz ez volt: "iPod Pro 2005 XP Human Ear Professional Edition With Subscription".
J. P. Gownder, a Forrester Research alelnöke és vezető elemzője hozzátette: a Microsoftnál "alapvető félreértések" vannak azzal kapcsolatban, hogy mit akarnak a mai vásárlók. A korábbi évekkel ellentétben ugyanis a felhasználóknak már nem az a döntő, hogy egy eszközben gyorsabb processzor vagy több memória legyen, hanem az, hogy intuitív módon lehessen kezelni. Ennek ellenére a vállalat még mindig azokat az üzleti ügyfeleket igyekszik megszólítani a termékeivel, akiknek fontosabb az erősebb hardver.
A Microsoft átfogó átszervezést hajt végre ezekben a hetekben, azzal a céllal, hogy egységes jövőképet és stratégiát formáljanak az elkövetkező időszakra vonatkozóan. A különálló vállalati egységek helyett csoportokat alakítanak ki, a hangsúly pedig egyértelműen a mobil szférára helyeződik át, bár ez természetesen nem jelenti a hagyományos, tőlük megszokott termékek visszaszorulását. Változásra azonban szükség van, mert az asztali szegmens gyorsuló ütemben szűkül.