Berta Sándor
Már 7 milliárd dollárt érhet a Twitter
Bár a mikroblog egyelőre nem megy tőzsdére, továbbra is az egyik legvonzóbb befektetési célpontnak számít az üzletemberek körében, ezért a cég értéke folyamatosan nő.
Bár a Twitter még nem követi a LinkedIn és a Pandora, vagy éppen a Zynga és a Groupon példáját, vagyis nem jelent meg a tőzsdén, de ennek ellenére, vagy talán éppen ezért nagyon vonzó a befektetők számára. A The Wall Street Journal cikkében rámutatott, hogy az üzletemberek és a különböző vállalatok már most komoly harcot folytatnak a Twitter tulajdonrészeinek megszerzéséért. Mindez azt eredményezte, hogy a társaság üzleti értéke egy az újságnak nyilatkozó bennfentes szerint 7 milliárd dollárra nőtt.
A Twitternél nemrég zárult le a legutóbbi befektetési kör, amelynek keretében a cég több százmillió dollár plusz tőkére tett szert. Elsősorban azért vontzó a cég, mert folyamatosan fejleszti a szolgáltatását, másrészt pedig abból a folyamatból profitál, amely gyakorlatilag az összes internetes vállalkozást pozitívan érinti: az online ágazat fellendülőben van.
A Yandex, a LinkedIn vagy éppen a Pandora tőzsdei megjelenése megmutatta, hogy mekkora érdeklődés övezi a sikeres IT-cégek tőzsdei megjelenését. Azonban jelentősen felülértékeltek bevételtermelési szempontból, sőt, például a Pandora veszteséges, ennek ellenére az üzleti értéküket több milliárd dollárra becsülik az elemzők. A szakemberek egy része újabb dotkomlufit emleget, s talán az sem véletlen, hogy a Twitter vezetői kivárnak és egyelőre nem akarnak a tőzsdére menni. A vállalat a tulajdonrész-vásárlásoknak köszönhetően plusz tőkéhez jut és ami a legfontosabb: időt nyert, így új bevételi forrásokat szerezhet. Továbbá felvásárlásokat hajthat végre, mint tette májusban a Tweetdeck esetében.
Az idén márciusban az ötéves születésnapját ünneplő Twitter értékét tavaly decemberben 3,7 milliárd dollárra becsülték, de 8, illetve 10 milliárd dollárt is felajánlottak a mikroblogért. A szolgáltatás üzemeltetői tavaly novemberben elutasították a Google 2,5, majd 4 milliárd dolláros ajánlatát, mondván: az összeg sértően alacsony.
Bár a Twitter még nem követi a LinkedIn és a Pandora, vagy éppen a Zynga és a Groupon példáját, vagyis nem jelent meg a tőzsdén, de ennek ellenére, vagy talán éppen ezért nagyon vonzó a befektetők számára. A The Wall Street Journal cikkében rámutatott, hogy az üzletemberek és a különböző vállalatok már most komoly harcot folytatnak a Twitter tulajdonrészeinek megszerzéséért. Mindez azt eredményezte, hogy a társaság üzleti értéke egy az újságnak nyilatkozó bennfentes szerint 7 milliárd dollárra nőtt.
A Twitternél nemrég zárult le a legutóbbi befektetési kör, amelynek keretében a cég több százmillió dollár plusz tőkére tett szert. Elsősorban azért vontzó a cég, mert folyamatosan fejleszti a szolgáltatását, másrészt pedig abból a folyamatból profitál, amely gyakorlatilag az összes internetes vállalkozást pozitívan érinti: az online ágazat fellendülőben van.
A Yandex, a LinkedIn vagy éppen a Pandora tőzsdei megjelenése megmutatta, hogy mekkora érdeklődés övezi a sikeres IT-cégek tőzsdei megjelenését. Azonban jelentősen felülértékeltek bevételtermelési szempontból, sőt, például a Pandora veszteséges, ennek ellenére az üzleti értéküket több milliárd dollárra becsülik az elemzők. A szakemberek egy része újabb dotkomlufit emleget, s talán az sem véletlen, hogy a Twitter vezetői kivárnak és egyelőre nem akarnak a tőzsdére menni. A vállalat a tulajdonrész-vásárlásoknak köszönhetően plusz tőkéhez jut és ami a legfontosabb: időt nyert, így új bevételi forrásokat szerezhet. Továbbá felvásárlásokat hajthat végre, mint tette májusban a Tweetdeck esetében.
Az idén márciusban az ötéves születésnapját ünneplő Twitter értékét tavaly decemberben 3,7 milliárd dollárra becsülték, de 8, illetve 10 milliárd dollárt is felajánlottak a mikroblogért. A szolgáltatás üzemeltetői tavaly novemberben elutasították a Google 2,5, majd 4 milliárd dolláros ajánlatát, mondván: az összeg sértően alacsony.