Berta Sándor
Berlinben alapít tudományos intézetet a Google
A tengerentúli óriás erősíteni akarja jelenlétét Európában, ezért a német fővárosban tudományos intézetet hoznak létre. Eric Schmidt, a Google vezérigazgatója nyilatkozott a vállalat terveiről.
A Die Welt interjúvolta meg, a vezetőt, aki a világgazdaságot megnézve - a kihívásoktól függetlenül - két területtel kapcsolatban optimista. Az egyik az internet, amely a gazdasági válság ellenére virágzott, munkahelyeket hozott létre és sok cég számára létfontosságú dologgá vált. A másik pedig a német ipari szektor, amely tavaly figyelemre méltó fellendülést élt át. Véleménye szerint ez a két terület szoros összefüggésben áll egymással.
A német iparban sikereinek alapját az oktatási rendszerrel kapcsolatos hosszú távú befektetések jelentik, amelyek egyben a világszintű innovációt támogatják. Németország - a világ sok államával ellentétben - nem az olcsó gyártásra és a rövid távú profitra helyezte a hangsúlyt, hanem azt példázza, hogy az ötletek, a tehetség és az energia összhatása miként vezethet hihetetlen gazdasági erőhöz. Ez az egyik oka annak, hogy a Google miért fog továbbra is Németországban befektetni, ugyanis a konszern hiszi, hogy ez az állam a jövőben is az ötleteket, a találmányokat és a hosszú távú stratégiai gondolkodást támogatja majd. A cég éppen ezért akarja megerősíteni a németországi elkötelezettségét és ezért hoz létre Berlinben egy internetes és társadalmi kérdésekkel foglalkozó tudományos intézetet.
Ennek során a társaság együtt akar működni a vezető akadémiai intézetekkel azért, hogy a világháló jövőjét három területen kutassa: az első az internetalapú innováció, a második a politikai keretfeltételek, míg a harmadik az utóbbival kapcsolatos jogi szempontok. Schmidt kiemelte, hogy Johannes Gutenberg úttörő találmánya nem egy egyszeri siker volt, hanem sokkal inkább előkészítette az ötletek és a lehetőségek hálózatát, s egyúttal egy átfogó tudományos forradalmat valósított meg. A nyomtatott könyvtől a távírón át az internetig a történelem azt mutatja, hogy minden olyan helyen lehetővé válik az innováció, ahol az emberek és a cégek összekötik egymást azért, hogy információkat osszanak meg, valamint új koncepciókat és lehetőségeket kutassanak.
"Gyakran megkérdezik tőlem, hogy honnan fognak a következő nagy technikai fejlődések érkezni, vagy más szavakkal, hol látjuk a következő Google-t? Néhányan azt hiszik, hogy ez a hely a Szilícium-völgy és azok a társaságok, amelyek ott virágzanak, azok varázslat útján jöttek létre. De a sikerrecept - különösen az internet korszakában - ennél sokkal egyszerűbb. Amint a vállalatok és az emberek online vannak, azonnal létrejönnek úgynevezett mérleghatások. Az információk és az ötletek gyors csereberéje ideális körülményeket teremt az új felfedezések számára. Nem reménykedhetünk abban, hogy valakinek egy éjszaka alatt zseniális ötlete támad. Sem az innovációk, sem a cégnövekedés nem így valósulnak meg. Ezért bátorítunk mindenkit az internet használatára."
"A világ 90 millió kisvállalkozása közül csak 25 százaléknak van honlapja. Ezen a területen még kétségtelenül sok kiaknázatlan lehetőség van. Németország sok ágazatban vezető szerepet játszott. Néhány dolog amellett szól, hogy ezt a szerepet az interneten is betöltheti. Természetesen sok vita és beszélgetés lesz. Az innováció és az adatvédelem közötti egyensúly például az a terület, amelyet én nagyon a szívemen viselek. Egy dolog azonban biztos: a Google örömmel fog befektetni Németországban és ily módon egyre több német vállalatnak segít majd az előrejutásban" - zárta szavait Eric Schmidt.
A Die Welt interjúvolta meg, a vezetőt, aki a világgazdaságot megnézve - a kihívásoktól függetlenül - két területtel kapcsolatban optimista. Az egyik az internet, amely a gazdasági válság ellenére virágzott, munkahelyeket hozott létre és sok cég számára létfontosságú dologgá vált. A másik pedig a német ipari szektor, amely tavaly figyelemre méltó fellendülést élt át. Véleménye szerint ez a két terület szoros összefüggésben áll egymással.
A német iparban sikereinek alapját az oktatási rendszerrel kapcsolatos hosszú távú befektetések jelentik, amelyek egyben a világszintű innovációt támogatják. Németország - a világ sok államával ellentétben - nem az olcsó gyártásra és a rövid távú profitra helyezte a hangsúlyt, hanem azt példázza, hogy az ötletek, a tehetség és az energia összhatása miként vezethet hihetetlen gazdasági erőhöz. Ez az egyik oka annak, hogy a Google miért fog továbbra is Németországban befektetni, ugyanis a konszern hiszi, hogy ez az állam a jövőben is az ötleteket, a találmányokat és a hosszú távú stratégiai gondolkodást támogatja majd. A cég éppen ezért akarja megerősíteni a németországi elkötelezettségét és ezért hoz létre Berlinben egy internetes és társadalmi kérdésekkel foglalkozó tudományos intézetet.
Ennek során a társaság együtt akar működni a vezető akadémiai intézetekkel azért, hogy a világháló jövőjét három területen kutassa: az első az internetalapú innováció, a második a politikai keretfeltételek, míg a harmadik az utóbbival kapcsolatos jogi szempontok. Schmidt kiemelte, hogy Johannes Gutenberg úttörő találmánya nem egy egyszeri siker volt, hanem sokkal inkább előkészítette az ötletek és a lehetőségek hálózatát, s egyúttal egy átfogó tudományos forradalmat valósított meg. A nyomtatott könyvtől a távírón át az internetig a történelem azt mutatja, hogy minden olyan helyen lehetővé válik az innováció, ahol az emberek és a cégek összekötik egymást azért, hogy információkat osszanak meg, valamint új koncepciókat és lehetőségeket kutassanak.
"Gyakran megkérdezik tőlem, hogy honnan fognak a következő nagy technikai fejlődések érkezni, vagy más szavakkal, hol látjuk a következő Google-t? Néhányan azt hiszik, hogy ez a hely a Szilícium-völgy és azok a társaságok, amelyek ott virágzanak, azok varázslat útján jöttek létre. De a sikerrecept - különösen az internet korszakában - ennél sokkal egyszerűbb. Amint a vállalatok és az emberek online vannak, azonnal létrejönnek úgynevezett mérleghatások. Az információk és az ötletek gyors csereberéje ideális körülményeket teremt az új felfedezések számára. Nem reménykedhetünk abban, hogy valakinek egy éjszaka alatt zseniális ötlete támad. Sem az innovációk, sem a cégnövekedés nem így valósulnak meg. Ezért bátorítunk mindenkit az internet használatára."
"A világ 90 millió kisvállalkozása közül csak 25 százaléknak van honlapja. Ezen a területen még kétségtelenül sok kiaknázatlan lehetőség van. Németország sok ágazatban vezető szerepet játszott. Néhány dolog amellett szól, hogy ezt a szerepet az interneten is betöltheti. Természetesen sok vita és beszélgetés lesz. Az innováció és az adatvédelem közötti egyensúly például az a terület, amelyet én nagyon a szívemen viselek. Egy dolog azonban biztos: a Google örömmel fog befektetni Németországban és ily módon egyre több német vállalatnak segít majd az előrejutásban" - zárta szavait Eric Schmidt.