Berta Sándor
A televíziós reklámpiacon is megvetné a lábát a Google
Nikesh Arora, a Google globális értékesítési vezetője úgy becsüli, hogy a jövőben egyre több személyre szabott hirdetés lesz látható a tévékben. Minden készülék egyedi IP-címet kapna.
"Az a klasszikus modell, miszerint több millió nézőnek ugyanazt a reklámblokkot mutatják be, egyre inkább veszíteni fog a jelentőségéből. A hirdetésekért pénzt kiadók szempontjából ugyanis ez a megoldás nem különösen hatékony" - jelentette ki a szakember. A webes konszern a következő öt esztendőben a televíziós reklámszektor átfogó átalakulására számít és ezt a folyamatot arra akarja felhasználni, hogy erőteljesen kiépítse a pozícióját és növelje a piaci részesedését.
A televíziós hirdetések globális piaca még mindig kereken 180 milliárd dollárt tesz ki, ami háromszor nagyobb az online reklámokból befolyó összegeknél. Mivel a Google már uralja a keresési eredményekkel összefüggő célzott reklámok és más tartalmak online piacát, ezért a cég azt reméli, hogy a televíziós hirdetési piacon megvalósuló hasonló folyamatból versenyelőnyei származhatnak.
Nikesh Arora
A Google globális értékesítési vezetője biztos abban, hogy - többek között az DoubleClick Ad Exchange platform segítségével - fontos szerepet fognak játszani ebben a folyamatban. Emellett a társaság a YouTube üzemeltetésének köszönhetően is sok tapasztalatra tett szert. A YouTube esetében megtanulták, hogy miként néznek videókat az embereket és hol helyezhetők el a reklámok. A célzott hirdetésekhez ugyanakkor szükség van arra, hogy a televíziók, éppúgy, mint a számítógépek és az okostelefonok egyedi IP-címet kapjanak, amelyekkel a világhálón keresztül azonosíthatóvá válnak.
Arora leszögezte: a televíziós programok összeállítása során a nézők a jelenleginél aktívabb szerepet fognak játszani és a tartalmak olyan formában lesznek elérhetők, ahogy azt az emberek maguknak, vagy mások nekik összeállították. Éppen ezért a televízióadókra továbbra is fontos szerep hárulhat majd, de a jelentőségük csökkenni fog. A programok összeállításhoz szükséges eszközök ugyanis a jövőben bárki számára elérhetők lesznek az interneten.
Természetesen a többi online cég szintén meg akar majd jelenni a televíziós piacon, hiszen az új bevételi lehetőségekből más is részesedni szeretne. A Google azonban igyekszik bebiztosítani a helyét és megelőzni lehetséges későbbi vetélytársait. Ebben pedig az sem vetheti vissza, hogy a vállalat televíziós szolgáltatásának elindítása - többek között a televízióadók bojkottja miatt - jelentős mértékben csúszik.
"Az a klasszikus modell, miszerint több millió nézőnek ugyanazt a reklámblokkot mutatják be, egyre inkább veszíteni fog a jelentőségéből. A hirdetésekért pénzt kiadók szempontjából ugyanis ez a megoldás nem különösen hatékony" - jelentette ki a szakember. A webes konszern a következő öt esztendőben a televíziós reklámszektor átfogó átalakulására számít és ezt a folyamatot arra akarja felhasználni, hogy erőteljesen kiépítse a pozícióját és növelje a piaci részesedését.
A televíziós hirdetések globális piaca még mindig kereken 180 milliárd dollárt tesz ki, ami háromszor nagyobb az online reklámokból befolyó összegeknél. Mivel a Google már uralja a keresési eredményekkel összefüggő célzott reklámok és más tartalmak online piacát, ezért a cég azt reméli, hogy a televíziós hirdetési piacon megvalósuló hasonló folyamatból versenyelőnyei származhatnak.
Nikesh Arora
A Google globális értékesítési vezetője biztos abban, hogy - többek között az DoubleClick Ad Exchange platform segítségével - fontos szerepet fognak játszani ebben a folyamatban. Emellett a társaság a YouTube üzemeltetésének köszönhetően is sok tapasztalatra tett szert. A YouTube esetében megtanulták, hogy miként néznek videókat az embereket és hol helyezhetők el a reklámok. A célzott hirdetésekhez ugyanakkor szükség van arra, hogy a televíziók, éppúgy, mint a számítógépek és az okostelefonok egyedi IP-címet kapjanak, amelyekkel a világhálón keresztül azonosíthatóvá válnak.
Arora leszögezte: a televíziós programok összeállítása során a nézők a jelenleginél aktívabb szerepet fognak játszani és a tartalmak olyan formában lesznek elérhetők, ahogy azt az emberek maguknak, vagy mások nekik összeállították. Éppen ezért a televízióadókra továbbra is fontos szerep hárulhat majd, de a jelentőségük csökkenni fog. A programok összeállításhoz szükséges eszközök ugyanis a jövőben bárki számára elérhetők lesznek az interneten.
Természetesen a többi online cég szintén meg akar majd jelenni a televíziós piacon, hiszen az új bevételi lehetőségekből más is részesedni szeretne. A Google azonban igyekszik bebiztosítani a helyét és megelőzni lehetséges későbbi vetélytársait. Ebben pedig az sem vetheti vissza, hogy a vállalat televíziós szolgáltatásának elindítása - többek között a televízióadók bojkottja miatt - jelentős mértékben csúszik.