Berta Sándor

A televíziós reklámpiacon is megvetné a lábát a Google

Nikesh Arora, a Google globális értékesítési vezetője úgy becsüli, hogy a jövőben egyre több személyre szabott hirdetés lesz látható a tévékben. Minden készülék egyedi IP-címet kapna.

"Az a klasszikus modell, miszerint több millió nézőnek ugyanazt a reklámblokkot mutatják be, egyre inkább veszíteni fog a jelentőségéből. A hirdetésekért pénzt kiadók szempontjából ugyanis ez a megoldás nem különösen hatékony" - jelentette ki a szakember. A webes konszern a következő öt esztendőben a televíziós reklámszektor átfogó átalakulására számít és ezt a folyamatot arra akarja felhasználni, hogy erőteljesen kiépítse a pozícióját és növelje a piaci részesedését.

A televíziós hirdetések globális piaca még mindig kereken 180 milliárd dollárt tesz ki, ami háromszor nagyobb az online reklámokból befolyó összegeknél. Mivel a Google már uralja a keresési eredményekkel összefüggő célzott reklámok és más tartalmak online piacát, ezért a cég azt reméli, hogy a televíziós hirdetési piacon megvalósuló hasonló folyamatból versenyelőnyei származhatnak.


Nikesh Arora

A Google globális értékesítési vezetője biztos abban, hogy - többek között az DoubleClick Ad Exchange platform segítségével - fontos szerepet fognak játszani ebben a folyamatban. Emellett a társaság a YouTube üzemeltetésének köszönhetően is sok tapasztalatra tett szert. A YouTube esetében megtanulták, hogy miként néznek videókat az embereket és hol helyezhetők el a reklámok. A célzott hirdetésekhez ugyanakkor szükség van arra, hogy a televíziók, éppúgy, mint a számítógépek és az okostelefonok egyedi IP-címet kapjanak, amelyekkel a világhálón keresztül azonosíthatóvá válnak.

Arora leszögezte: a televíziós programok összeállítása során a nézők a jelenleginél aktívabb szerepet fognak játszani és a tartalmak olyan formában lesznek elérhetők, ahogy azt az emberek maguknak, vagy mások nekik összeállították. Éppen ezért a televízióadókra továbbra is fontos szerep hárulhat majd, de a jelentőségük csökkenni fog. A programok összeállításhoz szükséges eszközök ugyanis a jövőben bárki számára elérhetők lesznek az interneten.

Természetesen a többi online cég szintén meg akar majd jelenni a televíziós piacon, hiszen az új bevételi lehetőségekből más is részesedni szeretne. A Google azonban igyekszik bebiztosítani a helyét és megelőzni lehetséges későbbi vetélytársait. Ebben pedig az sem vetheti vissza, hogy a vállalat televíziós szolgáltatásának elindítása - többek között a televízióadók bojkottja miatt - jelentős mértékben csúszik.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Julius Caesar #18
    Akkor jó, mert a mobilomat kb kéthetente ha használom, és a tévét kb kéthetente, ha bekapcsolom. Evvan :D
  • willcox #17
    Bankkártyám nincs és nem is lesz.
    A térfigyelő kamerák képe egy rettenet, az nem sok vizet zavar.
    A vadászkalandokat meg nem kell elhinni, amit vicclapokban firkálnak. Bulvárszemét.
  • pixx #16
    Sajnos ez igaz, én a 3. évezred című újságban olvastam...amíg benne van az aksi addig be is tudják távolról kapcsolni, egy 2004-es maffia perben ez volt az egyik fő bizonyíték, az FBI bekapcsoltatta a telefonokat, és úgy hallgatták le őket.
    De nem kell mobil telefon, használod a bankkártyádat, és bekapcsolják valamelyik térfigyelő kamerát a közelben, máris tudják hol vagy, merre mész.
  • willcox #15
    Egyre több lesz a konzumidióta.
  • willcox #14
    A helyzet az, hogy csak a levegőbe beszélsz.
  • armageddon666 #13
    Reklámok nélkül elég sok most ingyenes szolgáltatás fizetős lenne... Személyre szabott reklámmal pedig nem tudom mi a probléma. Első eset: tiltom a reklámokat, szóval tök mindegy mit nem látok. Második eset, valamiért csak néznem kell a reklámokat, akkor meg inkább nézek kb. bármilyen reklámot, mint az új hüvelygomba elleni krémről vagy a szuper nedvességelnyelő pelenkáról.
  • Mcsiv #12
    A helyzet az hogy amit említett, az nem fikció.
  • Palinko #11
    a reklám nem kötelez semmire, én elfogadnám a következőt:
    youtube rendszerébe jönnek az új most még jogvédés miatt törölt cuccok, olyan minőségbe amit netem megenged vagy kijelzőmnek kell. akkor amikor én akarom iptv stílus. "premier" tartalomnál lenne ár persze ez a premierség elévülne max fél év alatt (most is kábé ennyi a mozivetítés és dvd közti megjelenési különbség). aztán megnézünk néha pár diszkréten felugró reklámot amik maguktól elmennek a picsába, és olyan vállalkozásokért 1 emígy is vásárolunk 2 valóban szükségünk van a termékükre 3 vagy ugyanazt a szart megkapjuk mint most és totál nem izgat minket

    ki járna jól? szerintem korrekt ez így, ki járna rosszul? torrent oldalaknak valószínű vége lenne, bár az egész multimédiás dolgot még helyezhetik p2p alapokra.
    és azokat meg valóban sajnálnátok akik nyerészkednek a mostani állapotokon? jogvédők meg gagyi warez helyek? én nem, persze biztos lesz akinek nem tetszik majd, meg így vagy úgy, de végülis szerintem így jobb lenne.
  • fergusonpapa #10
    istenem megint 1 google hir és megint a sok marha reklamál.

    5000éve létezik reklám mikor az egyik kovács kijelentette h jobb az ö eszköze mint a város végi másik mühelyben lévöé...eltelt pár év miden változik.mit kel rinyákolni?!

    csak megkérdezem,nyitsz 1 üzletet,teszem azt nincs annyi pénzed h elökelöhelyen legyen a városban.mit csinálsz h népszerüsisd?? igen...reklám...
    Ha van valamid amit elakarsz adni mert már nem kel pl egy bringa..akkor mit csinálsz ??szolsz ismerösöknek vagyis reklámzod..söt akár hirdetésbe is feladod..vagyis HIRDETSZ.
    menjünk tovább...Ha neten belekezdesz egy oldalba mit csinálsz h embre tudtára jöjön h létezik?? hát hirdetsz.

    az meg h erre épitve mi és saját érdeküket is nézve cégek jönnek létre akár olnline akár offline még nem ördögök..

    Ugye milyen rossz világban élünk?!
  • willcox #9
    Az én tévém ki tud menni internetre, de routeren keresztül megy ki. A routeren meg úgy szűrök, ahogy csak akarok :)
    A gépemen meg a gugliból csak a keresőt használom, az összes aljas scriptje és egyebe le van tiltva.