Berta Sándor
Az iPadet érezni kell!
Az Egyesült Államokban a szombati iPad-rajt előtt néhány kiválasztott újságíró és blogger tesztelhette az Apple legújabb készülékét. Bár a beszámolók többsége elismerő, az eszköz hibái mellett egyik szerző sem mehetett el szó nélkül.
Edward C. Baig, a USA Today munkatársa tömören úgy foglalta össze véleményét: "Az iPad egy nyerő modell!". Walt Mossberg, az egyik legismertebb amerikai IT-újságíró teljesen új jellegű számítógépnek nevezte az Apple termékét, majd hozzátette: "Egyszerűen érezned kell, hogy teljesen megérthesd."
Abban Baig, Mossberg és a többi exkluzív tesztelő is egyetértett, hogy a készülék az Apple modelljeitől megszokott módon elegáns és nagyon egyszerűen, gyorsan és intuitív módon kezelhető. A képernyő minősége és mérete egyaránt kiváló, így igazán élmény az iPaden a böngészés és a szöveges tartalmak elolvasása. A tudósítók nem csak az eszközt tesztelték, hanem az elérhető alkalmazásokat is. Az iPhone-ra jelenleg letölthető több mint 150 000 program jelentős része további funkciókkal bővíthető ki az iPaden.
A legtöbb riporter emellett a kiemelkedően hosszú üzemidőt emelte ki, amely még a vállalat által beharangozott tíz óránál is több. Xeni Jardin, a Boing Boing munkatársa például azt írta, hogy a komoly internethasználat, videónézés és játékok futtatása mellett is 12 órás üzemidőt ért el a WLAN-os modell. Baig szerint az iPad sokkal jobb az Amazon Kindlenél mind a képernyő minőségét, mind a lapozás sebességét és a kezelését tekintve. Az újságok és magazinok digitális változatai sokkal jobban néznek ki az iPaden. Mossberg közölte, hogy az Apple terméke igazi notebookgyilkos termék lehet, mivel majdnem minden notebook-funkció jóval egyszerűbben elérhető az új készüléken.
Andy Ihnatko, a Chicago Sun Times szerkesztője ezzel szemben inkább azon a véleményen volt, hogy az iPad az okostelefonok és a kis méretű PC-k közötti űrt töltheti majd be. Szavai alapján az iPad egy olyan számítógép, amire sokan már évek óta vártak, viszont nem képes minden funkció elvégzésére. Ennek ellenére elegáns és azonnal meggyőzi a felhasználót. A megalkotásakor a fejlesztők a sebességre, a mobilitásra és az interakciókra helyezték a hangsúlyt. Nem tud mindent, de amit tud, az komoly hatással van az emberre.
David Pogue, a The New York Times munkatársa ugyanakkor óvatosabban fogalmazott. Úgy vélte, az iPad sikere elsősorban attól függ, hogy milyen eladási eredményeket érhet el hosszú távon. Tim Gideon, a PC Magazine elemzője részletesen taglalta az iPad technikai jellemzőit, előnyeit és hiányosságait.
A tesztelést végzők mindegyike kiemelte az iPad negatívumait is. A hosszabb szövegek beírásakor vagy a táblázatok készítésekor az érintőképernyő használata kényelmetlen és zavaró lehet. A legtöbb újságíró - komoly negatívumként - kitért az USB-port, a beépített kamera, valamint a flashvideók támogatásának és a multitasking képességnek a hiányára. S végül, de egyáltalán nem utolsósorban megjegyezték, hogy az integrált memória nem bővíthető és az akkumulátor sem vehető ki, így ha elromlik, akkor az egész készüléket ki kell cserélni.
Hátránya, hogy nehezebb versenytársainál: 70 dekát nyom, szemben az Amazon.com Kindle e-könyvolvasójának harmadekkora súlyával. A tesztelők összességében úgy vélik, hogy a táblakomputer főként a technikamániások, illetve a könnyű használatot díjazó idősek és fiatalok kedvence lehet. Az Apple a Mac News becslése szerint 240 ezer ilyen eszközt biztosított az előrendelések teljesítésére, ám ezt két hét alatt előjegyezték. A Stanford C. Berstein piackutató cég arra számít, hogy most szombat-vasárnap 300-400 ezer darabot adnak el az újdonságból, amivel az iPad felülmúlhatja az iPhone okos telefon szintén óriási, 270 ezres első hétvégi értékesítését. A Fortune 2010 egészére 8-10 milliós eladással számol, szemben korábbi ötmilliós becslésével.
Az iPadet január végén mutatta be Steve Jobs és azonnal a bírálatok kereszttüzébe került, mivel sokan egy jóval nagyobb tudású készülékre számítottak.
Edward C. Baig, a USA Today munkatársa tömören úgy foglalta össze véleményét: "Az iPad egy nyerő modell!". Walt Mossberg, az egyik legismertebb amerikai IT-újságíró teljesen új jellegű számítógépnek nevezte az Apple termékét, majd hozzátette: "Egyszerűen érezned kell, hogy teljesen megérthesd."
Abban Baig, Mossberg és a többi exkluzív tesztelő is egyetértett, hogy a készülék az Apple modelljeitől megszokott módon elegáns és nagyon egyszerűen, gyorsan és intuitív módon kezelhető. A képernyő minősége és mérete egyaránt kiváló, így igazán élmény az iPaden a böngészés és a szöveges tartalmak elolvasása. A tudósítók nem csak az eszközt tesztelték, hanem az elérhető alkalmazásokat is. Az iPhone-ra jelenleg letölthető több mint 150 000 program jelentős része további funkciókkal bővíthető ki az iPaden.
A legtöbb riporter emellett a kiemelkedően hosszú üzemidőt emelte ki, amely még a vállalat által beharangozott tíz óránál is több. Xeni Jardin, a Boing Boing munkatársa például azt írta, hogy a komoly internethasználat, videónézés és játékok futtatása mellett is 12 órás üzemidőt ért el a WLAN-os modell. Baig szerint az iPad sokkal jobb az Amazon Kindlenél mind a képernyő minőségét, mind a lapozás sebességét és a kezelését tekintve. Az újságok és magazinok digitális változatai sokkal jobban néznek ki az iPaden. Mossberg közölte, hogy az Apple terméke igazi notebookgyilkos termék lehet, mivel majdnem minden notebook-funkció jóval egyszerűbben elérhető az új készüléken.
Andy Ihnatko, a Chicago Sun Times szerkesztője ezzel szemben inkább azon a véleményen volt, hogy az iPad az okostelefonok és a kis méretű PC-k közötti űrt töltheti majd be. Szavai alapján az iPad egy olyan számítógép, amire sokan már évek óta vártak, viszont nem képes minden funkció elvégzésére. Ennek ellenére elegáns és azonnal meggyőzi a felhasználót. A megalkotásakor a fejlesztők a sebességre, a mobilitásra és az interakciókra helyezték a hangsúlyt. Nem tud mindent, de amit tud, az komoly hatással van az emberre.
David Pogue, a The New York Times munkatársa ugyanakkor óvatosabban fogalmazott. Úgy vélte, az iPad sikere elsősorban attól függ, hogy milyen eladási eredményeket érhet el hosszú távon. Tim Gideon, a PC Magazine elemzője részletesen taglalta az iPad technikai jellemzőit, előnyeit és hiányosságait.
A tesztelést végzők mindegyike kiemelte az iPad negatívumait is. A hosszabb szövegek beírásakor vagy a táblázatok készítésekor az érintőképernyő használata kényelmetlen és zavaró lehet. A legtöbb újságíró - komoly negatívumként - kitért az USB-port, a beépített kamera, valamint a flashvideók támogatásának és a multitasking képességnek a hiányára. S végül, de egyáltalán nem utolsósorban megjegyezték, hogy az integrált memória nem bővíthető és az akkumulátor sem vehető ki, így ha elromlik, akkor az egész készüléket ki kell cserélni.
Hátránya, hogy nehezebb versenytársainál: 70 dekát nyom, szemben az Amazon.com Kindle e-könyvolvasójának harmadekkora súlyával. A tesztelők összességében úgy vélik, hogy a táblakomputer főként a technikamániások, illetve a könnyű használatot díjazó idősek és fiatalok kedvence lehet. Az Apple a Mac News becslése szerint 240 ezer ilyen eszközt biztosított az előrendelések teljesítésére, ám ezt két hét alatt előjegyezték. A Stanford C. Berstein piackutató cég arra számít, hogy most szombat-vasárnap 300-400 ezer darabot adnak el az újdonságból, amivel az iPad felülmúlhatja az iPhone okos telefon szintén óriási, 270 ezres első hétvégi értékesítését. A Fortune 2010 egészére 8-10 milliós eladással számol, szemben korábbi ötmilliós becslésével.
Az iPadet január végén mutatta be Steve Jobs és azonnal a bírálatok kereszttüzébe került, mivel sokan egy jóval nagyobb tudású készülékre számítottak.