Berta Sándor

Nem válaszolnak a bankok az e-mailekre

A tapasztalatok azt mutatják, hogy az interneten is jelenlévő pénzintézetek elhanyagolják az ügyfeleiket. A buw német cég felmérése meglehetősen rossz összképet fest a bankokról.

A legtöbb vállalat ugyanis nemes egyszerűséggel egyáltalán nem válaszol az emberektől érkező e-mailekre. Ez a gyakorlat pedig semmi esetre sem nevezhető példás kapcsolattartásnak. Amennyiben valaki kérdezni szeretne valamit a bankjától, azt a legjobb, ha személyesen vagy telefonon és nem elektronikus úton teszi. Utóbbi esetben ugyanis arra számíthat, hogy a kérdéseire soha nem kap választ. A buw adatai alapján a megkérdezett tíz pénzintézet egyike sem sem reagált azonnal a számukra elküldött összesen 20 e-mailre. Ha jött is válasz, az többnyire 3 nap múlva érkezett meg.

A csúcstartó a Frankfurter Sparkasse volt, amely összesen 14 teszt e-mailt hagyott figyelmen kívül. A buw munkatársai minden vállalat esetében egy hétig próbálkoztak és ha addig nem jött válasz, abbahagyták a kísérletet. Érdekesség, hogy az elektronikus levelekkel szemben telefonon minden bank munkatársaival kapcsolatba lehetett lépni néhány másodperc alatt.

A legtöbbet, egy percet a Deutsche Banknál kellett várni az ügyintézőre, a Citibank, a Frankfurter Sparkasse és a Commerzbank esetében ez az idő több mint fél perc volt. Komoly problémát jelentett minden cég esetében az is, hogy a panaszokra nem szívesen figyeltek, elnézést vagy bocsánatot pedig szinte alig kértek az ügyfelektől.

A jelenségek előtt a szakemberek is értetlenül álltak. Ugyan érthető, hogy a bankok óvatosak és az adathalászat miatt nem szívesen leveleznek az emberekkel, azonban a jelenleginél akkor is jobban kellene odafigyelniük az online érdeklődő ügyfeleikre.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Kagemusha #14
    E-mail? A snail-mail-re sem valaszolnak!
  • B0nFire #13
    Igen... némettisztaságitörvény... No, persze! Ismerjük. Árja faj.
  • B0nFire #12
    A Reichführer bank dettó ilyen gané egy rablóbanda! Mindenkit óva intek tőlük.
  • SRobert #11
    van egy bank, aminek a nevében van egy M betű, meg egy K betű és egy B is.
    na, nekem ők mindig gyorsan válaszolnak.
    munkaidőben küldöttre általában munkaidő végéig, a munkaidő után küldöttekre másnap reggel.
    és korrekt, informatív, nem lerázós mailben...
  • teddybear #10
    Nem tudom ebben mi a hír. Én sem válaszolok bankos emailra. Ha valamit el akarok intézni, akkor ott az internetes bank. Reklamációt szigorúan személyesen, úgy sem biztos az eredmény.
  • Molnibalage #9
    Egy bomba be az ajtón az igazgató irodájába. Akkor talán figyelnek. Magyarország viccország.
  • Molnibalage #8
    Pedig ezt kéne tenni.

    1. Az írás érhetőbb, mint amikor szóban leadarál valamit a kedves banki alkalmazott valamit.

    2. Akkor olvasom el amikor akarom.

    3. Nem töltök el perceket, a "kérjük várjon míg a telefonos felveszi a kagylót" dumát hallgatva. Vagy éppen nem foglalt az illetékes, vagy szabadságon van. Ja, és be sem kell menni a bankba. Adott kérdésekre még sablon válasz is mehet és, ha az nem elég akkor csak ki kell egészíteni.
  • Vorpal #7
    Most álltam 2 órát a UPC ügyfélszolgálaton - szal hagyjuk ezt az email dolgot - távol van ez még.

    Néha azt hiszem minden céget idióták vezetnek. Hogy nevel ki társadalom ilyen alakokat?
  • qwas #6
    Megerositem, hogy Mo-n leszarjak az embert. Az alattam levo hozzaszoloval ellentetben en volt, hogy kerdest inteztem a C*B bank valamely fiokjahoz es miutan egy hetig nem valaszoltak megint elkuldtem majd egy het mulva megint. Asszem 5 het utan untam meg. Kocsog egy tarsasag. Sunyi allatok tovabba mert bizonyos koltsegeket elhalgatnak es csak neztem hogy egy deviza utalas utan hova lett 60 eurom. Irtam egy irasbeli kervenyt bennt a bankfiokban hogy mondjak meg hova lett a penz. Ez harom honapja volt. Azt hiszitek valaszoltak.
  • Kovász #5
    Hm, akkor legalább ilyen tekintetben elöttük járunk:) Én több banknak is írtam már, mert épp volt vmi kérdésem, és még aznap válaszoltak:)