Napi Online
Milyen évet zártak a mobilszolgáltatók?
Mindhárom cég kiemelte a mobil szélessáv terjedését, és habár már 100% feletti a mobilpenetráció, bíznak a piac további bővülésében.
Ove Fredheim, a Pannon vezérigazgatója szerint az idei év egyik legfontosabb fejleménye a mobiladat-használat jelentős mértékű hazai fejlődése volt, elsősorban az internethasználat területén. "Elérhetővé tettük a mobil szélessávú internetet egyre több ember számára, és világossá vált, hogy van is erre igény. A Pannon mobil szélessávú hálózatát már a magyar lakosság 99 százaléka érheti el, az ezzel kapcsolatos fejlesztésekre 2008-2009 folyamán mintegy 20 milliárd forintot szánunk. Bár a SIM-kártyák száma már most meghaladja a hazai lakosság számát, van fejődési lehetőség, hisz mobilunkat korántsem csak beszélgetésre használjuk, a beépített garázsnyitóktól az ipari alkalmazásokig számos területen segíti az emberek mindennapjait.
A cég előrejelzése szerint az ország lélekszámára vetített mobiltelefon-elterjedtség körülbelül 125 százalékos lehet majd. Nyilatkozata szerint az ország nehéz gazdasági helyzete a Pannon valamennyi ügyfelére, így magára a Pannonra is hatással volt. Mindazonáltal úgy látja, hogy a kommunikációnak kulcsszerepe van és lesz az ország gazdasági fejlődésében, így mint kommunikációs szolgáltató optimistán néznek a jövőbe.
Winkler János, a Magyar Telekom vezérigazgató-helyettese, a T-Mobile márkáért felelős vezetője szerint a következő év a távközlésben a mobil szélessávról szól, e területen bontakozhat ki komoly konkurenciaharc 2008-ban a szolgáltatók között. "A mobilinternet területén a beszédforgalomhoz hasonló felfutásra lehet számítani. Ennek jelei már idén is mutatkoztak, az utóbbi időben az év elejéhez képest a szélessávú hálózaton hatszorosára növekedett az adatforgalom. Az ebből származó bevételek azonban nem nőttek ilyen ütemben, hisz az említett időszakban jelentősen estek az árak."
A T-csoport mobilüzletág-bevételeinek jelenleg körülbelül 15 százaléka származik nem beszédcélú forgalomból (például adat, tartalom), ami Winkler nyilatkozata szerint három-öt éven belül megkétszereződhet. "Az is az idei év eredménye, hogy immár Budapest teljes területén elérhető a T-Mobile 7,2 Mbit/s letöltési sebessége, míg a 118 lefedett vidéki városban ez 3,6 Mbit/s. Jelenleg a lakosság 50 százaléka használhatja a T-Mobile szélessávú hálózatát. Mindezek mellett azért is tartom sikeresnek az idei évet, mert sikerül 44 százalék körül tartani a társaság piaci részesedését, ez kevesebb mint 0,6 százalékos piacvesztést jelenthet, ami jelentős eredmény a korábbi évekhez képest. Mindezt a hatékonysággal sikerült elérni, hisz a cég adózás előtti eredménye is jóval felülmúlja a tavalyit."
Beck György, a Vodafone Magyarország vezérigazgatója már nehezebben tudott évértékelőt adni. "Mivel január óta ülök a Vodafone vezérigazgatói székében, elég nehéz az idei évet a korábbiakkal összehasonlítanom, hiszen akkor csak külső szemlélőként követhettem a vállalat eredményeit. A 2007-es évvel viszont elégedett vagyok. A legfontosabb területeken sikeresek voltunk. Idén emelkedett a Vodafone előfizetőinek száma, ezzel együtt a forgalom is, ugyanakkor az árak tovább csökkentek. Az egy főre jutó bevételünk nőtt, és ezen a területen piacvezetők lettünk. "
"Elégedett vagyok azért is, mert helyt álltunk a mobilinnováció területén is. Új partnerünkkel, a Huaweijel egyre gyorsabb ütemben építjük a szélessávú hálózatunkat, és mind a hangalapú, mind az adatroaming területén élen járunk. Véleményem szerint 2008-ban a mobil szélessáv felhasználása tovább erősödik. Az itt jelen lévő multik számára fontos, hogy az ország fejlődjön, hiszen ha a piac bővül vagy növekszik a gazdaság, az plusz vásárlóerőt jelent, és így jobb szolgáltatásokhoz vezethet. A kormánytól azt kérjük, hogy ezen a területen aktívan segítse a munkánkat."
Ove Fredheim, a Pannon vezérigazgatója szerint az idei év egyik legfontosabb fejleménye a mobiladat-használat jelentős mértékű hazai fejlődése volt, elsősorban az internethasználat területén. "Elérhetővé tettük a mobil szélessávú internetet egyre több ember számára, és világossá vált, hogy van is erre igény. A Pannon mobil szélessávú hálózatát már a magyar lakosság 99 százaléka érheti el, az ezzel kapcsolatos fejlesztésekre 2008-2009 folyamán mintegy 20 milliárd forintot szánunk. Bár a SIM-kártyák száma már most meghaladja a hazai lakosság számát, van fejődési lehetőség, hisz mobilunkat korántsem csak beszélgetésre használjuk, a beépített garázsnyitóktól az ipari alkalmazásokig számos területen segíti az emberek mindennapjait.
A cég előrejelzése szerint az ország lélekszámára vetített mobiltelefon-elterjedtség körülbelül 125 százalékos lehet majd. Nyilatkozata szerint az ország nehéz gazdasági helyzete a Pannon valamennyi ügyfelére, így magára a Pannonra is hatással volt. Mindazonáltal úgy látja, hogy a kommunikációnak kulcsszerepe van és lesz az ország gazdasági fejlődésében, így mint kommunikációs szolgáltató optimistán néznek a jövőbe.
Winkler János, a Magyar Telekom vezérigazgató-helyettese, a T-Mobile márkáért felelős vezetője szerint a következő év a távközlésben a mobil szélessávról szól, e területen bontakozhat ki komoly konkurenciaharc 2008-ban a szolgáltatók között. "A mobilinternet területén a beszédforgalomhoz hasonló felfutásra lehet számítani. Ennek jelei már idén is mutatkoztak, az utóbbi időben az év elejéhez képest a szélessávú hálózaton hatszorosára növekedett az adatforgalom. Az ebből származó bevételek azonban nem nőttek ilyen ütemben, hisz az említett időszakban jelentősen estek az árak."
A T-csoport mobilüzletág-bevételeinek jelenleg körülbelül 15 százaléka származik nem beszédcélú forgalomból (például adat, tartalom), ami Winkler nyilatkozata szerint három-öt éven belül megkétszereződhet. "Az is az idei év eredménye, hogy immár Budapest teljes területén elérhető a T-Mobile 7,2 Mbit/s letöltési sebessége, míg a 118 lefedett vidéki városban ez 3,6 Mbit/s. Jelenleg a lakosság 50 százaléka használhatja a T-Mobile szélessávú hálózatát. Mindezek mellett azért is tartom sikeresnek az idei évet, mert sikerül 44 százalék körül tartani a társaság piaci részesedését, ez kevesebb mint 0,6 százalékos piacvesztést jelenthet, ami jelentős eredmény a korábbi évekhez képest. Mindezt a hatékonysággal sikerült elérni, hisz a cég adózás előtti eredménye is jóval felülmúlja a tavalyit."
Beck György, a Vodafone Magyarország vezérigazgatója már nehezebben tudott évértékelőt adni. "Mivel január óta ülök a Vodafone vezérigazgatói székében, elég nehéz az idei évet a korábbiakkal összehasonlítanom, hiszen akkor csak külső szemlélőként követhettem a vállalat eredményeit. A 2007-es évvel viszont elégedett vagyok. A legfontosabb területeken sikeresek voltunk. Idén emelkedett a Vodafone előfizetőinek száma, ezzel együtt a forgalom is, ugyanakkor az árak tovább csökkentek. Az egy főre jutó bevételünk nőtt, és ezen a területen piacvezetők lettünk. "
"Elégedett vagyok azért is, mert helyt álltunk a mobilinnováció területén is. Új partnerünkkel, a Huaweijel egyre gyorsabb ütemben építjük a szélessávú hálózatunkat, és mind a hangalapú, mind az adatroaming területén élen járunk. Véleményem szerint 2008-ban a mobil szélessáv felhasználása tovább erősödik. Az itt jelen lévő multik számára fontos, hogy az ország fejlődjön, hiszen ha a piac bővül vagy növekszik a gazdaság, az plusz vásárlóerőt jelent, és így jobb szolgáltatásokhoz vezethet. A kormánytól azt kérjük, hogy ezen a területen aktívan segítse a munkánkat."