Gyurkity Péter

Hajlítható kijelzőt készített a Sony

A Sony bemutatta legújabb fejlesztését, egy szupervékony, hajlítható kijelzőt, amely minden korábbi megoldást háttérbe szoríthat, amint kiküszöbölik a megmaradt problémákat.

A 2,5 hüvelyk képátmérőjű kijelző igazi előnye a vastagsága, amely mindössze 0,01 hüvelyk, vagyis 0,3 milliméter. A speciális összetétel révén ráadásul a kisméretű képernyő bármilyen irányban hajlítható, miközben a mutatott kép változatlan minőségben látható. Ezzel a gyártó idővel minden más fejlesztést háttérbe szoríthat, igaz a termék még korai stádiumban van, így a kereskedelmi bevezetésre várni kell.



Az első felhasználási lehetőségek mindenesetre már felmerültek. A Sony szóvivője szerint a tökéletesítés után ilyen kijelzők kerülhetnek majd az utcai hirdetőtáblákra és -oszlopokra, a kisebb példányokat kézfejünk köré tekerhetjük, ruhaként viselhetjük, illetve akár tapétaként is alkalmazhatjuk otthonunkban. A cég arról még nem döntött, hogy pontosan milyen termékek részeként dobná piacra a fejlesztést, de az előbbi felsorolásból is látható, hogy számos terület szóba kerülhet. A videóval mindenesetre cáfolták azon véleményeket, miszerint a PS3 készítője alaposan lemaradt a vetélytársaktól a vékony kijelzők terén.

A megoldás egyedülálló módon hajlított állapotban is pontosan ugyanazt a képet mutatja, vagyis ez nincs befolyással a minőségre. A szakemberek a kijelző vékonysága mellett ezt tartják a legfontosabb előrelépésnek, a fejlesztést akár nyugodtan el is ejthetjük, nem kell attól tartanunk, hogy megsérül. Néhány hátrányt azonban eddig nem sikerült kiküszöbölni: továbbra is problémát jelent a kijelző méretének megnövelése, a külső behatásokkal szembeni védelem, a tartósság javítása, valamint a költségek, amelyeket mindenképpen csökkenteni kell majd.

Az organikus vékonyfilm tranzisztor és az OELD (Organic Electroluminescent Display) technológiát kombináló megoldás megjelenéséről egyelőre nincs hír, a fejlesztés azonban folytatódik.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • xyl #55
    Csak, hogy én is beleszóljak: Az, hogy van-e értelme, vagy sem, az nem igazán kérdés Hány olyan dolgot megcsináltak már, aminek nem sok értelme van?Innovatív ötletet találhat az ember akár az üdítősdoboz kupakján is, pl. ha alaposabban megnézi, hogy a kupak hogy vágja ki a dobozt. Sorozatban gyártani persze olcsó, de ki kell találni, el kell készíteni a szerszámokat, stb. El tudom képzelni, hogy valakinek megéri, hogy egy új termék bevezetésénél a csomagolás két percenként egyet integet (pl. egy játéknál), ettől a gyerekek nyaggatják a mamákat, akik meg eltelnek azzal, hogy milyen "édi", és rohannak megvenni.
  • Morden23 #54
    "Miért, hang nélkül nem lehet végignézni egy tévéreklámot? A látvány a legfontosabb elem, és csak utána jön a hang."

    Ezt sajnos rosszul tudod. A TV-reklámok az audio- és képelemeket ugyanannyira használják, többek között ezért a legsikeresebb reklámhordozó médium.
    (A hang nélküli kép bár vonzza a tekintetet, de nem köti le, a kép nélküli hangról meg a lehető legkönnyebb elterelni a figyelmet).

    "Ha nem lenne megfelelően nagy hatása a tévéreklámoknak, nem csinálnák őket, és nem kerülne horribilis összegekbe a reklámidő..."

    A televízióban az a jó, hogy otthon ülve, kipihenve, relaxálva nézed (jó esetben), nincsenek külső ingerek, nincsen limit. Vásárlás közben erre jóval kisebb kapacitása van az embernek (ezért nem is erőltetik túl a boltban való reklámozást, illetve egy egészen más változatát használják).

    "Azt is tudjuk, hogy nagyon sok terméket nem az információ ad el, hanem a hangulat, amit a tévéreklám áraszt... A részlet meg erre emlékeztet."

    Erre konkrét vizsgálat kéne, több fókuszcsoporttal, különböző terméktípusokkal. Valószínűleg valóban nőne az eladás, a kérdés az, hogy mennyivel, illetve ez a növekedés megéri-e a csomagolás használatát.

    "Hát, sokszor a sok nyelv miatt olyan apró betűkkel van írva, hogy alig lehet kibogarászni... Nem lenne rossz, ha gombnyomásra jól olvashatóan ugrana elő a kívánt nyelv. Egy másik mezőben meg az összetevőkről lehetne olvasni bővebben."

    Most már nem egy videolejátszó csomagolásnál, hanem konkrét touchscreenről és terméktájékoztatóról beszélünk. Ennél egyszerűbb megoldás a bevásárlókocsira rakott LCD+valamilyen (pl. RFID) érzékelő, ami ha bedobod/közelviszed a kocsihoz a cuccot, kinyomja az LCD-re az ismertetőt, amit már akár lehet nyomkodni is, sőt akár kikalkulálhatja a kosárban lévő árukból az érdeklődési körödet, és az LCD-n dobhatja a személyre szabott reklámokat (pl. 5 fajta sör és 4 horror-dvd esetén sörakciókat, horror-dvd akciókat olvashatsz, illetve tágíthatja is a kört alkoholra, horror-regényre, vagy éppen színész/rendező általi keresésre).

    "Erről a témáról is bizonyára fognak majd egy sort szakérteni."

    Nyilván.







  • L3zl13 #53
    Ha véletlenül annyira olcsóvá válna a dolog, hogy megérje az 1-2 ezer forintos termékkategóriában alkalmazni, akkor lehet, hogy az fogja eldönteni a dolgot, hogy elektronikai hulladékként kell-e kezeni egy ilyen csomagolást vagy sem. :D
  • ssdb #52
    nem rossz, csak így tovább és a végén a chocapic-es műzlin a kutya már ugatni fog amikor megveszem... hehe :) Vagy hetente vált6ok itthon tapétát, gombnyomásra... ollléééé!!!!
  • dez #51
    "Milyen reklámra gondolsz? TV-reklámrészletet nehezen implementálsz egy video-only hordozóra."
    Miért, hang nélkül nem lehet végignézni egy tévéreklámot? A látvány a legfontosabb elem, és csak utána jön a hang.

    "Természetesen lehet külön advert-et készíteni csomipapírra, de a termékintro jóval nagyobb felismerési esélyt hordoz magában, mint a reklámrészletek felvillantása (egy-egy reklámot kevesebben ismernek, mint egy termék/termékcsoport/cég médiakampányát, ami akár dekádokra is visszamehet)."
    Bizonyára vannak arra is kimutatások, hogy a vásárlók mekkora hányada várásolt a reklám által motiválva, és nem csak úgy magától. Ha nem lenne megfelelően nagy hatása a tévéreklámoknak, nem csinálnák őket, és nem kerülne horribilis összegekbe a reklámidő... Azaz, épp elég ember látja őket. Ezt a tőkét lehet tovább kamatoztatni a csomagoláson futó, vagy le-le futó részlettel. Azt is tudjuk, hogy nagyon sok terméket nem az információ ad el, hanem a hangulat, amit a tévéreklám áraszt... A részlet meg erre emlékeztet.

    De ez termékre válogatja. Van, aminél egy termékintró a jobb megoldás.

    Vagy: készétel dobozán a frssen elkészült étel forogna lassan gőzölögve, vagy nyújtaná felénk egy kéz... Ki az, aki ennek ellen tudna állni? :)

    "A termékpropagáció bolti közegben már gyakorlatilag elérte a maximumát"
    Tegyük hozzá: az aktuális keretek között. A mozgókép úgy távlatokat nyit. :)

    "(Ha ismered pl. a hipermarketek árufeltöltési technikáit, akkor nem kell tovább magyarázni, de azért példák: kirakott, egyszerre látható áru mennyisége; magassági elhelyezés; pozicionálás konkurens és helyettesítő termékekhez képest stb.)."
    Hallottam már erről. Majd lesz olyan szempont is, hogy mozgóképesek ide, statikusok oda. :D Vagy milyen arányban jó keverni, stb.

    "Senki nem gátolja a folyamatot. Ha leveszel a polcról egy müzlisdobozt, akkor most is el tudod olvasni az összes lényeges információt/reklámszöveget. Ha ez videohoz lenne kötve, akkor még kiegészül a várakozással is a dolog, ami sokak kedvét elveheti. Ez inkább gátló tényező."
    Hát, sokszor a sok nyelv miatt olyan apró betűkkel van írva, hogy alig lehet kibogarászni... Nem lenne rossz, ha gombnyomásra jól olvashatóan ugrana elő a kívánt nyelv. Egy másik mezőben meg az összetevőkről lehetne olvasni bővebben.

    "A tudatosabb megfigyelés és a "leveszem vagy visszateszem"-féle impulzusvásárlásnak állati kevés köze van ám egymáshoz. Egészen pontosan egymás gyökeres ellentétei."
    Ez lehet, bár személyre válogatja. Van, aki öntudatlanul pakol mindent a kosarába. Én speciel általában mindent inkább visszateszek a polcra 1-2mp nézelődés után, ha nincs rá különösebben szükségem, csak kíváncsiságból nézem meg. De ha közben rávesznek, hogy elgondolkozzam, hogy talán mégis jó lesz az, akkor nagyobb valószínűséggel teszem a kosaramba.
    Az "impulzívabb vásárlók" számára nem a tudatosság felélénkítése lehet a cél, hanem az impulzus növelése. :)

    "Az utca nem fog szívrohamot kapni, ha egy új reklámozástechnika miatt csökken a bevétele. Sőt, az utca nem alkalmaz csillió szakértőt, hogy meghatározza minden egyes áru minden egyes tulajdonságát a boltokon belül."
    Erről a témáról is bizonyára fognak majd egy sort szakérteni.

    "a reklám nem önmagáért létezik - márpedig a legtöbb termék esetén teljes mértékben öncélú lenne egy ilyen csomagolás (persze az innovatív érték miatt biztos sikeres lenne ideig-óráig egy videocsomagolású müzlisdoboz, de tartós fogyasztásemelkedést nem érne el)."
    Látod, ez is egy "ténymegállapítás" módjára közölt véleménnyilvánítás - amivel én nem értek ebben a formában egyet. :)
  • dez #50
    Hát ja, lesznek itt érdekes dolgok, nemsokára majd úgy nézünk egy áruházban, mint nagyapáink (tisztelet a kivételnek). :D
  • dez #49
    No hát azért a 200Ft-os csoki és a mosógép között van még pár tízezer féle termék... :)
  • Morden23 #48
    "Nem erre gondoltam, hanem - mint írtam - a reklám egy jellegzetes részletére, ami felidézi az egész reklám által indukált értéseket.
    De a termékintró is egy lehetőség, az lehet több mp is."

    Milyen reklámra gondolsz? TV-reklámrészletet nehezen implementálsz egy video-only hordozóra. Rádióreklám alapban voice-only, a legtöbb egyéb offline forma pedig statikus. Természetesen lehet külön advert-et készíteni csomipapírra, de a termékintro jóval nagyobb felismerési esélyt hordoz magában, mint a reklámrészletek felvillantása (egy-egy reklámot kevesebben ismernek, mint egy termék/termékcsoport/cég médiakampányát, ami akár dekádokra is visszamehet).

    "Én ezzel nem értek egyet. Azt már leírtam, hogy szerintem miért lenne vásárlásra ösztönző hatása. És hol maradt a te indokod? :)"

    A termékpropagáció bolti közegben már gyakorlatilag elérte a maximumát - nem is meglepően jóideje egészen más módszerekkel kívánják a hatékonyágot növelni (Ha ismered pl. a hipermarketek árufeltöltési technikáit, akkor nem kell tovább magyarázni, de azért példák: kirakott, egyszerre látható áru mennyisége; magassági elhelyezés; pozicionálás konkurens és helyettesítő termékekhez képest stb.).

    "Egyre többen alaposabban is megnézik, mit vesznek, és ezt a folyamatot segíteni kell, nem gátolni."

    Senki nem gátolja a folyamatot. Ha leveszel a polcról egy müzlisdobozt, akkor most is el tudod olvasni az összes lényeges információt/reklámszöveget. Ha ez videohoz lenne kötve, akkor még kiegészül a várakozással is a dolog, ami sokak kedvét elveheti. Ez inkább gátló tényező.

    "Ezzel sem értek egyet. Az intró, reklámrészlet, vagy más efféle kedvet csinálhat a megvásárlásra. Már csak azzal is, hogy jobban felkelti a figyelmet, és kevésbé teszi vissza az ember automatikusan, mert már beindult a tudatosabb odafigyelés."

    A tudatosabb megfigyelés és a "leveszem vagy visszateszem"-féle impulzusvásárlásnak állati kevés köze van ám egymáshoz. Egészen pontosan egymás gyökeres ellentétei.

    "Amúgy amikor te még nem is éltél :), sokkal kevesebb reklám volt idehaza a belvárosi utcákon. Megnézett az ember egy nyugati filmet, és már attól káprázott a szeme, ha egy ilyen utcát mutattak. "Ki tud ezen úgy végigmenni, hogy nem kap idegbajt?" Most meg már fel sem tűnik."

    A hipermarket nem egy utca. Az utca nem fog szívrohamot kapni, ha egy új reklámozástechnika miatt csökken a bevétele. Sőt, az utca nem alkalmaz csillió szakértőt, hogy meghatározza minden egyes áru minden egyes tulajdonságát a boltokon belül.
    Szóval értem, mire gondolsz, de a kettő között nagy különbség van.

    P.S.: Nem azt mondom, hogy nem lehet a dologgal mit kezdeni. Azt mondtam, hogy a széleskörű, esetleg általános felhasználása nonszensz. Az alapvető probléma, amit már talán az egyik legelső kommentemben leírtam, hogy a reklám nem önmagáért létezik - márpedig a legtöbb termék esetén teljes mértékben öncélú lenne egy ilyen csomagolás (persze az innovatív érték miatt biztos sikeres lenne ideig-óráig egy videocsomagolású müzlisdoboz, de tartós fogyasztásemelkedést nem érne el).





  • cateran #47
    Szvsz mindkettőtöknek igaza van:) Én úgy látom,hogy kis méretü termékeknél (ragadjunk le mondjuk a szelet csokinál)nem sok értelme lenne mozgóképes reklámnak,hangnak sem nagyon. Jobban mutat ott egy bazi nagy név vagy logo. De pl. tábla csokinál vagy nagyobb méretü termékeknél-ahol mondjuk van reklámfigura is,pl. milka tehén vagy ilyesmi- már elöny lehetne ha pl. mozogna vagy hangot adna ki (lásd integető figura vagy ha pl. vmi mozifilmmel van termékkapcsolat,akkor bejátszás a filmből...ez duplán hasznos lenne a cégeknek)
    És ha összekapcsoljuk a szokásgyüjtögetös rfidvel (megjegyzi mit szeretsz,mit szoktál venni) akkor csak azok a termékek "kiabálnának" rád, amik igy veszik az "adást" töled:) Éppenséggel látok benne fantázát:)
  • L3zl13 #46
    Valahogy kétlem, hogy bármely mozgókép megjelnítésére alkalmas technológia valaha olyan olcsóvá válna, hogy megérje olcsó (100-200Ft) termékek esetében csomagolásként alkalmazni.

    Mint dez írta, már most is a csomagolás teszi ki a termékek árának jelentős részét, és az olcsó termékek már nehezen viselnek el ennél több költséget. Vagy ha el is viselnék, akkor sem fogja a gyártó beáldozni az elveszített hasznot.

    A rikító csomagolás pedig leginkább ezeknél a termékeknél jellemző jelenleg is.
    (Tehát a csoki nem is volt olyan rossz példa szerintem. Másik esélyes az üdítő.)
    Ahogy megyünk a drágább termékek felé vagy egyre kevésbé számít a csomagolás milyensége, sokkal inkább funkcionális, mintsem figyelemfelkeltő. Vagy esetleg az elegancia felé megy el, ami viszont nem biztos, hogy jól megfér a mozgóképes reklámmal.