55
  • xyl
    #55
    Csak, hogy én is beleszóljak: Az, hogy van-e értelme, vagy sem, az nem igazán kérdés Hány olyan dolgot megcsináltak már, aminek nem sok értelme van?Innovatív ötletet találhat az ember akár az üdítősdoboz kupakján is, pl. ha alaposabban megnézi, hogy a kupak hogy vágja ki a dobozt. Sorozatban gyártani persze olcsó, de ki kell találni, el kell készíteni a szerszámokat, stb. El tudom képzelni, hogy valakinek megéri, hogy egy új termék bevezetésénél a csomagolás két percenként egyet integet (pl. egy játéknál), ettől a gyerekek nyaggatják a mamákat, akik meg eltelnek azzal, hogy milyen "édi", és rohannak megvenni.
  • Morden23
    #54
    "Miért, hang nélkül nem lehet végignézni egy tévéreklámot? A látvány a legfontosabb elem, és csak utána jön a hang."

    Ezt sajnos rosszul tudod. A TV-reklámok az audio- és képelemeket ugyanannyira használják, többek között ezért a legsikeresebb reklámhordozó médium.
    (A hang nélküli kép bár vonzza a tekintetet, de nem köti le, a kép nélküli hangról meg a lehető legkönnyebb elterelni a figyelmet).

    "Ha nem lenne megfelelően nagy hatása a tévéreklámoknak, nem csinálnák őket, és nem kerülne horribilis összegekbe a reklámidő..."

    A televízióban az a jó, hogy otthon ülve, kipihenve, relaxálva nézed (jó esetben), nincsenek külső ingerek, nincsen limit. Vásárlás közben erre jóval kisebb kapacitása van az embernek (ezért nem is erőltetik túl a boltban való reklámozást, illetve egy egészen más változatát használják).

    "Azt is tudjuk, hogy nagyon sok terméket nem az információ ad el, hanem a hangulat, amit a tévéreklám áraszt... A részlet meg erre emlékeztet."

    Erre konkrét vizsgálat kéne, több fókuszcsoporttal, különböző terméktípusokkal. Valószínűleg valóban nőne az eladás, a kérdés az, hogy mennyivel, illetve ez a növekedés megéri-e a csomagolás használatát.

    "Hát, sokszor a sok nyelv miatt olyan apró betűkkel van írva, hogy alig lehet kibogarászni... Nem lenne rossz, ha gombnyomásra jól olvashatóan ugrana elő a kívánt nyelv. Egy másik mezőben meg az összetevőkről lehetne olvasni bővebben."

    Most már nem egy videolejátszó csomagolásnál, hanem konkrét touchscreenről és terméktájékoztatóról beszélünk. Ennél egyszerűbb megoldás a bevásárlókocsira rakott LCD+valamilyen (pl. RFID) érzékelő, ami ha bedobod/közelviszed a kocsihoz a cuccot, kinyomja az LCD-re az ismertetőt, amit már akár lehet nyomkodni is, sőt akár kikalkulálhatja a kosárban lévő árukból az érdeklődési körödet, és az LCD-n dobhatja a személyre szabott reklámokat (pl. 5 fajta sör és 4 horror-dvd esetén sörakciókat, horror-dvd akciókat olvashatsz, illetve tágíthatja is a kört alkoholra, horror-regényre, vagy éppen színész/rendező általi keresésre).

    "Erről a témáról is bizonyára fognak majd egy sort szakérteni."

    Nyilván.







  • L3zl13
    #53
    Ha véletlenül annyira olcsóvá válna a dolog, hogy megérje az 1-2 ezer forintos termékkategóriában alkalmazni, akkor lehet, hogy az fogja eldönteni a dolgot, hogy elektronikai hulladékként kell-e kezeni egy ilyen csomagolást vagy sem. :D
  • ssdb
    #52
    nem rossz, csak így tovább és a végén a chocapic-es műzlin a kutya már ugatni fog amikor megveszem... hehe :) Vagy hetente vált6ok itthon tapétát, gombnyomásra... ollléééé!!!!
  • dez
    #51
    "Milyen reklámra gondolsz? TV-reklámrészletet nehezen implementálsz egy video-only hordozóra."
    Miért, hang nélkül nem lehet végignézni egy tévéreklámot? A látvány a legfontosabb elem, és csak utána jön a hang.

    "Természetesen lehet külön advert-et készíteni csomipapírra, de a termékintro jóval nagyobb felismerési esélyt hordoz magában, mint a reklámrészletek felvillantása (egy-egy reklámot kevesebben ismernek, mint egy termék/termékcsoport/cég médiakampányát, ami akár dekádokra is visszamehet)."
    Bizonyára vannak arra is kimutatások, hogy a vásárlók mekkora hányada várásolt a reklám által motiválva, és nem csak úgy magától. Ha nem lenne megfelelően nagy hatása a tévéreklámoknak, nem csinálnák őket, és nem kerülne horribilis összegekbe a reklámidő... Azaz, épp elég ember látja őket. Ezt a tőkét lehet tovább kamatoztatni a csomagoláson futó, vagy le-le futó részlettel. Azt is tudjuk, hogy nagyon sok terméket nem az információ ad el, hanem a hangulat, amit a tévéreklám áraszt... A részlet meg erre emlékeztet.

    De ez termékre válogatja. Van, aminél egy termékintró a jobb megoldás.

    Vagy: készétel dobozán a frssen elkészült étel forogna lassan gőzölögve, vagy nyújtaná felénk egy kéz... Ki az, aki ennek ellen tudna állni? :)

    "A termékpropagáció bolti közegben már gyakorlatilag elérte a maximumát"
    Tegyük hozzá: az aktuális keretek között. A mozgókép úgy távlatokat nyit. :)

    "(Ha ismered pl. a hipermarketek árufeltöltési technikáit, akkor nem kell tovább magyarázni, de azért példák: kirakott, egyszerre látható áru mennyisége; magassági elhelyezés; pozicionálás konkurens és helyettesítő termékekhez képest stb.)."
    Hallottam már erről. Majd lesz olyan szempont is, hogy mozgóképesek ide, statikusok oda. :D Vagy milyen arányban jó keverni, stb.

    "Senki nem gátolja a folyamatot. Ha leveszel a polcról egy müzlisdobozt, akkor most is el tudod olvasni az összes lényeges információt/reklámszöveget. Ha ez videohoz lenne kötve, akkor még kiegészül a várakozással is a dolog, ami sokak kedvét elveheti. Ez inkább gátló tényező."
    Hát, sokszor a sok nyelv miatt olyan apró betűkkel van írva, hogy alig lehet kibogarászni... Nem lenne rossz, ha gombnyomásra jól olvashatóan ugrana elő a kívánt nyelv. Egy másik mezőben meg az összetevőkről lehetne olvasni bővebben.

    "A tudatosabb megfigyelés és a "leveszem vagy visszateszem"-féle impulzusvásárlásnak állati kevés köze van ám egymáshoz. Egészen pontosan egymás gyökeres ellentétei."
    Ez lehet, bár személyre válogatja. Van, aki öntudatlanul pakol mindent a kosarába. Én speciel általában mindent inkább visszateszek a polcra 1-2mp nézelődés után, ha nincs rá különösebben szükségem, csak kíváncsiságból nézem meg. De ha közben rávesznek, hogy elgondolkozzam, hogy talán mégis jó lesz az, akkor nagyobb valószínűséggel teszem a kosaramba.
    Az "impulzívabb vásárlók" számára nem a tudatosság felélénkítése lehet a cél, hanem az impulzus növelése. :)

    "Az utca nem fog szívrohamot kapni, ha egy új reklámozástechnika miatt csökken a bevétele. Sőt, az utca nem alkalmaz csillió szakértőt, hogy meghatározza minden egyes áru minden egyes tulajdonságát a boltokon belül."
    Erről a témáról is bizonyára fognak majd egy sort szakérteni.

    "a reklám nem önmagáért létezik - márpedig a legtöbb termék esetén teljes mértékben öncélú lenne egy ilyen csomagolás (persze az innovatív érték miatt biztos sikeres lenne ideig-óráig egy videocsomagolású müzlisdoboz, de tartós fogyasztásemelkedést nem érne el)."
    Látod, ez is egy "ténymegállapítás" módjára közölt véleménnyilvánítás - amivel én nem értek ebben a formában egyet. :)
  • dez
    #50
    Hát ja, lesznek itt érdekes dolgok, nemsokára majd úgy nézünk egy áruházban, mint nagyapáink (tisztelet a kivételnek). :D
  • dez
    #49
    No hát azért a 200Ft-os csoki és a mosógép között van még pár tízezer féle termék... :)
  • Morden23
    #48
    "Nem erre gondoltam, hanem - mint írtam - a reklám egy jellegzetes részletére, ami felidézi az egész reklám által indukált értéseket.
    De a termékintró is egy lehetőség, az lehet több mp is."

    Milyen reklámra gondolsz? TV-reklámrészletet nehezen implementálsz egy video-only hordozóra. Rádióreklám alapban voice-only, a legtöbb egyéb offline forma pedig statikus. Természetesen lehet külön advert-et készíteni csomipapírra, de a termékintro jóval nagyobb felismerési esélyt hordoz magában, mint a reklámrészletek felvillantása (egy-egy reklámot kevesebben ismernek, mint egy termék/termékcsoport/cég médiakampányát, ami akár dekádokra is visszamehet).

    "Én ezzel nem értek egyet. Azt már leírtam, hogy szerintem miért lenne vásárlásra ösztönző hatása. És hol maradt a te indokod? :)"

    A termékpropagáció bolti közegben már gyakorlatilag elérte a maximumát - nem is meglepően jóideje egészen más módszerekkel kívánják a hatékonyágot növelni (Ha ismered pl. a hipermarketek árufeltöltési technikáit, akkor nem kell tovább magyarázni, de azért példák: kirakott, egyszerre látható áru mennyisége; magassági elhelyezés; pozicionálás konkurens és helyettesítő termékekhez képest stb.).

    "Egyre többen alaposabban is megnézik, mit vesznek, és ezt a folyamatot segíteni kell, nem gátolni."

    Senki nem gátolja a folyamatot. Ha leveszel a polcról egy müzlisdobozt, akkor most is el tudod olvasni az összes lényeges információt/reklámszöveget. Ha ez videohoz lenne kötve, akkor még kiegészül a várakozással is a dolog, ami sokak kedvét elveheti. Ez inkább gátló tényező.

    "Ezzel sem értek egyet. Az intró, reklámrészlet, vagy más efféle kedvet csinálhat a megvásárlásra. Már csak azzal is, hogy jobban felkelti a figyelmet, és kevésbé teszi vissza az ember automatikusan, mert már beindult a tudatosabb odafigyelés."

    A tudatosabb megfigyelés és a "leveszem vagy visszateszem"-féle impulzusvásárlásnak állati kevés köze van ám egymáshoz. Egészen pontosan egymás gyökeres ellentétei.

    "Amúgy amikor te még nem is éltél :), sokkal kevesebb reklám volt idehaza a belvárosi utcákon. Megnézett az ember egy nyugati filmet, és már attól káprázott a szeme, ha egy ilyen utcát mutattak. "Ki tud ezen úgy végigmenni, hogy nem kap idegbajt?" Most meg már fel sem tűnik."

    A hipermarket nem egy utca. Az utca nem fog szívrohamot kapni, ha egy új reklámozástechnika miatt csökken a bevétele. Sőt, az utca nem alkalmaz csillió szakértőt, hogy meghatározza minden egyes áru minden egyes tulajdonságát a boltokon belül.
    Szóval értem, mire gondolsz, de a kettő között nagy különbség van.

    P.S.: Nem azt mondom, hogy nem lehet a dologgal mit kezdeni. Azt mondtam, hogy a széleskörű, esetleg általános felhasználása nonszensz. Az alapvető probléma, amit már talán az egyik legelső kommentemben leírtam, hogy a reklám nem önmagáért létezik - márpedig a legtöbb termék esetén teljes mértékben öncélú lenne egy ilyen csomagolás (persze az innovatív érték miatt biztos sikeres lenne ideig-óráig egy videocsomagolású müzlisdoboz, de tartós fogyasztásemelkedést nem érne el).





  • cateran
    #47
    Szvsz mindkettőtöknek igaza van:) Én úgy látom,hogy kis méretü termékeknél (ragadjunk le mondjuk a szelet csokinál)nem sok értelme lenne mozgóképes reklámnak,hangnak sem nagyon. Jobban mutat ott egy bazi nagy név vagy logo. De pl. tábla csokinál vagy nagyobb méretü termékeknél-ahol mondjuk van reklámfigura is,pl. milka tehén vagy ilyesmi- már elöny lehetne ha pl. mozogna vagy hangot adna ki (lásd integető figura vagy ha pl. vmi mozifilmmel van termékkapcsolat,akkor bejátszás a filmből...ez duplán hasznos lenne a cégeknek)
    És ha összekapcsoljuk a szokásgyüjtögetös rfidvel (megjegyzi mit szeretsz,mit szoktál venni) akkor csak azok a termékek "kiabálnának" rád, amik igy veszik az "adást" töled:) Éppenséggel látok benne fantázát:)
  • L3zl13
    #46
    Valahogy kétlem, hogy bármely mozgókép megjelnítésére alkalmas technológia valaha olyan olcsóvá válna, hogy megérje olcsó (100-200Ft) termékek esetében csomagolásként alkalmazni.

    Mint dez írta, már most is a csomagolás teszi ki a termékek árának jelentős részét, és az olcsó termékek már nehezen viselnek el ennél több költséget. Vagy ha el is viselnék, akkor sem fogja a gyártó beáldozni az elveszített hasznot.

    A rikító csomagolás pedig leginkább ezeknél a termékeknél jellemző jelenleg is.
    (Tehát a csoki nem is volt olyan rossz példa szerintem. Másik esélyes az üdítő.)
    Ahogy megyünk a drágább termékek felé vagy egyre kevésbé számít a csomagolás milyensége, sokkal inkább funkcionális, mintsem figyelemfelkeltő. Vagy esetleg az elegancia felé megy el, ami viszont nem biztos, hogy jól megfér a mozgóképes reklámmal.
  • dez
    #45
    értéseket = érzéseket
  • dez
    #44
    Na jó, akkor inkább ütköztessünk még egy kicsit. :)

    "1-2 másodpercbe besűríthetsz egy termékintro-t. Vásárlás közben teljességgel felesleges."
    Nem erre gondoltam, hanem - mint írtam - a reklám egy jellegzetes részletére, ami felidézi az egész reklám által indukált értéseket.
    De a termékintró is egy lehetőség, az lehet több mp is.

    "Megoldhatónak megoldható, csak kezdünk elég messzire oldalazni a dologtól. Tehát tulajdonképpen folyamatosan úgy néz ki, mint egy átlagos csomagolópapír, csak néha lefut egy 1-2 mp-s videócska. Innovatív értéke van, reklámértéke a nullához közelít. Maximum akkor érné meg megcsinálni, ha a videolejátszó csomagolópapír olcsóbb lenne, mint a normál - ez meg nincs így."
    Én ezzel nem értek egyet. Azt már leírtam, hogy szerintem miért lenne vásárlásra ösztönző hatása. És hol maradt a te indokod? :)

    "Ennek adott esetben lenne értelme, de semmi köze nincsen az 1-2 másodperces felvillanásokhoz."
    Igen, ez meg egy másik lehetőség.

    "Esetleg kiírhatná a termék tulajdonságait, élelmiszernél a tápanyagok + gyártási/'szavatosság lejár' dátumokat, feture-öket. A probléma csak azzal van, hogy az emberek vásrlási szokásain ez szignifikánsan nem változtatna, ergo videokijelzős csomipapírral is ott vagy, mint a simával."
    Egyre többen alaposabban is megnézik, mit vesznek, és ezt a folyamatot segíteni kell, nem gátolni.

    "Video nélkül is megnézed. Ez még nem jelenti azt, hogy a video hatására kevesebben tennék vissza, illetve többen a kosárba. Azért még a kommersz konzummer sem ennyire bandzsa."
    Ezzel sem értek egyet. Az intró, reklámrészlet, vagy más efféle kedvet csinálhat a megvásárlásra. Már csak azzal is, hogy jobban felkelti a figyelmet, és kevésbé teszi vissza az ember automatikusan, mert már beindult a tudatosabb odafigyelés.

    "Más kérdés, hogy a jobbrabalra mozgó termékcsomagolások kukkolása közben az egyszeri vásárló sokkal gyorsabban telne meg nemkívánt információkkal, könnyebben jön zavarba, fárad az agya és a szeme - egyik sem pozitív az impulzusvásárlás esetén, amiről pl. a hipermarketek szólnak."
    Hát, ugyanezt az érvet (agyzsongítás) valószínűleg ellentétes előjellel is fel lehetne hozni. :)
    Amúgy amikor te még nem is éltél :), sokkal kevesebb reklám volt idehaza a belvárosi utcákon. Megnézett az ember egy nyugati filmet, és már attól káprázott a szeme, ha egy ilyen utcát mutattak. "Ki tud ezen úgy végigmenni, hogy nem kap idegbajt?" Most meg már fel sem tűnik.
  • dez
    #43
    (Mivel nem tudhatjuk előre, csak feltételezésekkel élhetünk, az eddigi történések, a marketing minden eszközt megragadása, és más effélék alapján.)
  • dez
    #42
    Hát, ellentétben veled én nem vitathatatlan ténymegállapításokként közöltem a dolgokat, amit a másiknak ellenvetés nélkül el kell fogadnia, mert egyszerűen úgy van. :)
  • Morden23
    #41
    "Mindegy, látom, egyszerűen nem bírod elviselni, ha valakinek valamiről más a véleménye, mint neked. Már leírtam, hogy amit gondolok, miért gondolom úgy, ennyi."

    Bagoly mondja, dez. Én meg leírtam, hogy hol látok hibákat az állításaidban, valamint meg is indokoltam, hogy miért is gondolom úgy. El nem tudom képzelni, hogy akkor nálad mit jelent a "véleményütköztetés"... nem azért kontráztam, mert b*szogatni akartalak, hanem mert én is kifejtettem a véleményem.
  • dez
    #40
    Oké, azt hittem, te hoztad fel a csokit - mint lehető legrosszabb példa.

    Mindegy, látom, egyszerűen nem bírod elviselni, ha valakinek valamiről más a véleménye, mint neked. Már leírtam, hogy amit gondolok, miért gondolom úgy, ennyi.
  • Morden23
    #39
    "Ja, és vonatkoztass már el a csokitól, vagy te csak csokit veszel az áruházakban, a többit anyuci hordja haza, vagy mi? :P"

    Ez a vitamódszer nálam nem fog beválni. Próbálkozz azoknál, akik vevők erre az ócska dumára. Azért írtam a csokit, mert aki elkezdte ezt a marhaságot, az csokival példálózott.

    "1-2mp-ről van szó, csak egy kis emlékeztetőről, hogy a reklám hatását átvigyék a vásárlás idejére is."

    1-2 másodpercbe besűríthetsz egy termékintro-t. Vásárlás közben teljességgel felesleges.

    "Úgy is megoldható, hogy alaphelyzetben a sima feliratok jelennek meg, de pár mp-enként lefut a 2mp-es video."

    Megoldhatónak megoldható, csak kezdünk elég messzire oldalazni a dologtól. Tehát tulajdonképpen folyamatosan úgy néz ki, mint egy átlagos csomagolópapír, csak néha lefut egy 1-2 mp-s videócska. Innovatív értéke van, reklámértéke a nullához közelít. Maximum akkor érné meg megcsinálni, ha a videolejátszó csomagolópapír olcsóbb lenne, mint a normál - ez meg nincs így.

    "Vagy akár úgy, hogy csak akkor fut le, ha a vásárló a kezébe veszi a terméket, így megerősítve a vételi szándékot"

    Ennek adott esetben lenne értelme, de semmi köze nincsen az 1-2 másodperces felvillanásokhoz. Esetleg kiírhatná a termék tulajdonságait, élelmiszernél a tápanyagok + gyártási/'szavatosság lejár' dátumokat, feture-öket. A probléma csak azzal van, hogy az emberek vásrlási szokásain ez szignifikánsan nem változtatna, ergo videokijelzős csomipapírral is ott vagy, mint a simával.

    "Ugyebár sokszor előfordul, hogy az ember a kezébe vesz dolgokat, hogy jobban megnézze."

    Video nélkül is megnézed. Ez még nem jelenti azt, hogy a video hatására kevesebben tennék vissza, illetve többen a kosárba. Azért még a kommersz konzummer sem ennyire bandzsa. Más kérdés, hogy a jobbrabalra mozgó termékcsomagolások kukkolása közben az egyszeri vásárló sokkal gyorsabban telne meg nemkívánt információkkal, könnyebben jön zavarba, fárad az agya és a szeme - egyik sem pozitív az impulzusvásárlás esetén, amiről pl. a hipermarketek szólnak.


  • dez
    #38
    20mp? Az alatt lemegy akár 5 egész reklám. :) 1-2mp-ről van szó, csak egy kis emlékeztetőről, hogy a reklám hatását átvigyék a vásárlás idejére is.

    Úgy is megoldható, hogy alaphelyzetben a sima feliratok jelennek meg, de pár mp-enként lefut a 2mp-es video. Vagy akár úgy, hogy csak akkor fut le, ha a vásárló a kezébe veszi a terméket, így megerősítve a vételi szándékot (de akár némi hasznos infót is adhat). Ugyebár sokszor előfordul, hogy az ember a kezébe vesz dolgokat, hogy jobban megnézze.

    Ja, és vonatkoztass már el a csokitól, vagy te csak csokit veszel az áruházakban, a többit anyuci hordja haza, vagy mi? :P

    Az is nyugodtan lehet, hogy a kisebb közértek egyszerűbb csomagolást kapnak.
  • Emmegki
    #37
    Csak az a baj, hogy nem 180 fokos látószöggel megy a cod2. De 2 perc alatt írnának patchet hozzá, az biztos.
  • Morden23
    #36
    "Felismerés? Nem egy 2 órás filmet kell lejátszania, vagy tévéműsort közvetítenie. :)
    Nézd így: megy egy "hatásos" reklám a tévében, a csomagoláson meg ebből megy egy részlet, vagy akár az egész, ami felidézi a reklámot, és annak hatását."

    Dez, a boltban a terméket felismerni kell. Semmi értelme a mozgóképes csomagolópapírnak, mert (ha esetleg észrevetted már) a termék csomagolásának szignifikáns részét a TERMÉK NEVE, illetve a gyártó foglalja le. Ez a terméknév egy másodpercre sem tűnhet el, mert akkor már kapásból elkerülheti a fogyasztó figyelmét, aki NEM fog leállni sem 2 órás, sem 20 másodperces filmeket megtekinteni azért, hogy megvegye a kedvenc csokiját. Akkor meg mit akarsz? Windózos képernyővédő-szerűen scrollozó sportszelet-feliratot? Arról nem is beszélve persze, hogy a videólejátszó-csomagolás lényegesebben sérülékenyebb, érzékenyebb lenne.

    "Akár úgy, hogy maga a mozgásérzékelő a polcba van építve, és az árunak valami egyszerűen vehető jellel jelez (lásd pl. RFID). "

    Ez állati jól hangzik, és nem is vitatkozom azzal, hogy meg lehet csinálni. Csak éppen totál felesleges.

    "Esetleg nem is elem lenne a csomagolásban, hanem a polcban elhelyezett adó indukálna benne áramot."

    És minden bolt a TESCO-tól kezdve a CBA-n át a Mari néni sarki közértjéig építsen áramadót a polcaiba, máskülönben az amúgy klasszikusan felismerhető Mars-csoki csomagolása logo helyett feketét mutat, illetve használhatatlan, és a csomagolásra fordított összeg értelmetlenül elvész. Érdemes ezeket azért átgondolni, könyörgöm.

    "Amit egy átmeneti ideig tárolhatna, hogy addig is mozogjon az a kép, amíg a kedves vásárló hazaér. És amikor leáll, a vásárló bánatában gyorsan felfalja az árut, és megy a következőért. :D "

    Ja, aztán ami már nem mozog, arra a vásárló azt hiszi, hogy biztos lejárt a szavatossága... :) (csak én érzek itt némi iróniát? ami nem mozog, az már nem ehető)
  • Gerygrey
    #35
    Mekkora jó lenne ez nagyban, úgy másfél-két méter méretben, extra széles képaránnyal panorámamonitornak, ami körülveszi a fejet és jobra-balra 90-90 fokban körülnézhetsz. Nekem az sem lenne baj ha nem hajlítható, csak gyárilag meghajlították flight simulatorhoz meg cod2-höz jól jönne.
  • dez
    #34
    Megelőztél. :)
  • dez
    #33
    Felismerés? Nem egy 2 órás filmet kell lejátszania, vagy tévéműsort közvetítenie. :)
    Nézd így: megy egy "hatásos" reklám a tévében, a csomagoláson meg ebből megy egy részlet, vagy akár az egész, ami felidézi a reklámot, és annak hatását.

    Mozgásérzékelő? Tuti megcsinálják! :D Akár úgy, hogy maga a mozgásérzékelő a polcba van építve, és az árunak valami egyszerűen vehető jellel jelez (lásd pl. RFID). Esetleg nem is elem lenne a csomagolásban, hanem a polcban elhelyezett adó indukálna benne áramot. Amit egy átmeneti ideig tárolhatna, hogy addig is mozogjon az a kép, amíg a kedves vásárló hazaér. És amikor leáll, a vásárló bánatában gyorsan felfalja az árut, és megy a következőért. :D
  • windoki
    #32
    Miért kellene bele elem?
    Van már elem és vezeték nélküli egér is. Az indukcióban sok lehetőség van...
  • Macc
    #31
    ""a fejlesztést akár nyugodtan el is ejthetjük, nem kell attól tartanunk, hogy megsérül."
    "továbbra is problémát jelent a kijelző méretének megnövelése, a külső behatásokkal szembeni védelem"
    Nem ellentmondás ez kicsit? "

    Hat sztem nem. Az hogy leejtheted mert nem lesz semmi baja, az nem egyenlo azzal, hogy plakatkent megkarcolhatjak, belevaghatnak, amitol viszont tonkre megy.
  • Griphons
    #30
    A cikk nem nagyon érdekel, de ez a dolog elég tuti volt :D kétszer is szétvertem a gépet :DDD
  • Morden23
    #29
    "Aztán jöttek a színes fényképek is.
    Miért? Mert így egyre figyelemfelkeltőbb, és csalogatóbb.
    Miért állna meg itt a folyamat?"

    A mozgókép a fényképnek a legkevésbé sem szinonímája.
    A másik fele meg az, hogy a csomagolás célja (ma már) a legtöbb esetben nem a figyelemfelkeltésre, hanem a felismerésre irányul, ahol a statikusság nem hátrány, hanem előny.

    "Áramforrással együtt: már fejlesztik az "elég lapos elem"-et is, ez is néhány speciális réteg."

    Ja, és még mozgásérzékelőt is tehetnek bele, hogy csak akkor éledjen fel, ha vevő van a közelében, mert máskülönben gyorsan lemerül az "elég lapos elem" a 24/7 igénybevételtől.

    (Azt meg már meg sem említem, hogy a boltok [hipermarketek] termékpropagációjának relatíve kevés köze van a terméket gyártó cég reklámaihoz - a bolton belüli reklámozás/elhelyezés pedig előbbi dolga. Minimális esetben valóban "jópofa" lehetne egy mozgóképes csomagolás, de ezek éppen nem a csokoládé/mosópor/kiló kenyér/tej kategóriába esnek. Ha valaki mozgóképes bolti reklámot akar, kirak az áru fölé egy bazinagy LCD-t, amit a bolt másik feléből is látnak, nem 20 centiről ugrálnak a gyerekek a csokipapíron.)

  • dez
    #28
    "nyomott" = szitált, stb.
  • dez
    #27
    A hangot most tegyük félre.
    100 éve még egyszerű kartondobozban volt minden (már ha be volt csomagolva), kézzel írt vignyettával. :)
    Aztán jöttek a fekete-fehér képek. Én még vásároltam ilyesmit, neked talán "elképzelhetetlen".
    Jó darabig a színes nyomtatás luxus volt. Aztán először egy szín jelent meg a csomagoláson, majd kettő, és így tovább.
    Aztán jöttek a színes fényképek is.
    Miért? Mert így egyre figyelemfelkeltőbb, és csalogatóbb.
    Miért állna meg itt a folyamat?
    Ha egy mozgóképes csomagolás ki fog jönni kb. annyiból, mint most a színes, be fogják vetni.
    És miért ne jöhetne ki annyiból, ha az egész pár egymásra nyomott réteg lesz?
    Áramforrással együtt: már fejlesztik az "elég lapos elem"-et is, ez is néhány speciális réteg.
  • Morden23
    #26
    "létezett egy-két ilyen elképzelés/megvalósítás"

    Mármint létezik.
  • Morden23
    #25
    Értelmetlen.

    Ellentétben a sci-fi filmek látványos jeleneteivel, a valóságban a reklám nem önmagát szolgálja.
    Szerinted mennyi értelme van egy audio/videolejátszásra képes csokipapírnak, amit azonnal szétszakítasz, ergo megszűnteted? Egy csokipapírral nem mászkálsz az utcán, szóval termékpropagáció kilőve. A boltok polcain hangoskodó 500 csoki abszurditásához meg nemhogy diploma, de még józan paraszti ész is alig kell.

    Mellesleg "hangos" csomagolás nem újdonság, létezett egy-két ilyen elképzelés/megvalósítás, de még véletlenül sem ebben a verzióban.
  • L3zl13
    #24
    Azt várhatod. A hajlékonyság, meg a gyűrhetőség két külön kategória.
    A maximum amire számítok az OLED-től, hogy feltekerhető legyen.
  • ScarY MAN
    #23
    kicsit másabb...de sztem is jah...
    mondjuk az nem az a fojekony aksis?
  • Sylvester
    #22
    Nokia 888 as modelje is hasonló lesz aszem
  • RedRiot
    #21
    Várom a napot amikor leveszem a monitort az asztalról, és mint egy papírzsebkendőt összegyűröm és zsebre vágom. :)
  • kvp
    #20
    "Világszenzáció. Majd minden nagyobb kijelzőpanel gyártó mutatott már be hasonlót. Sikerült már megoldani a fénykibocsátó szerves anyagok kellő stabilitását?"

    Nem, viszont aktiv matrixos kijelzot keszitettek. A legtobb kijelzo eddig passziv volt, tehat villogott. Ez aktiv, minden pixelhez tartozik tobb tranzisztor es kondenzator. Gyakorlatilag egy oled panelre ratettek egy tft hatlapot. A mechanikai stabilitassal az a gond, hogy a meghajto elektronika meg mindig kemeny es torik, a videon is latszik, hogy a ket also vezerlo chip-et nem mertek behajtani. Bar a sony nemreg jelentette be, hogy mar azokat is filmre nyomtatjak, de a chip-ek meg mindig kemeny muanyagtokosak (a ket teglalap a kijelzo alatt). Ha sikerulne atlallni teljesen tft-s driverekre, akkor mar eleg stabil lenne a dolog. A kijelzo pedig eleg olcso ahhoz, hogy ha tonkremegy olcson lehessen cserelni. Ha valaki csak meghajtja, de nem csinal neki elet akkor nem serul, ha viszont egy bizonyos szognel jobban meghajlitjak, akkor torik a kapcsolat es hibas sorok/oszlopok keletkeznek. Nem tokeletes de ha tomegtermek lesz akkor nagyon olcsova valhat. (gyakorlatilag az oled panel tintasugarasan nyomtathato, a tft reteg pedig marathato, mindketto muanyag filmre dolgozik) Alternativa lenne a gallium arzenid led techonologia uvegre felgozolve, ami dragabb es torekenyebb, viszont gyakorlatilag soha nem megy tonkre. Valoszinuleg a gyartok az oled-et fogjak valasztani.
  • Penge4
    #19
    Ha csak erre a célra kell, akkor ez olcsóbb és egyszerűbb.
  • Su0my
    #18
    Milyen szép is lesz, hogy amikor CSben valaki felidegesít, nyugodtan öszegyűrhetem és széttaposhatom a kijelzőt, megkímélve ezzel a gépet, majd amikor lenyugodtan, kitomboltam magam, visszaülhetek játszani, mintha mi sem történt volna... A kijelző meg mosolyogva szolgáltatja tovább a képet xD
  • dez
    #17
    Amúgy mik azok a függőleges és vízszintes csíkok a képen? Talán egyelőre mégsem bírja annyira a hajtogatást a kicsike, ki-kialszik egy-egy sor/oszlop.
  • dez
    #16
    A cikkben így szerepel: "The display combines Sony's organic thin film transistor, or TFT, technology, which is required to make flexible displays, with another kind of technology called organic electroluminescent display, it said."

    Viszont ez gyakorlatilag maga az OLED, mivel a LED-ek elektrolimineszcencia alapon működnek (azaz elektromos áram hatására világítanak :) ): "OLED technology was also called Organic Electro-Luminescence (OEL), before the term "OLED" became standard." OLED

    Egyébként az OLED-et néhány gyártó úgy veszi, hogy ennek a rövidítése: "Organic Light-emitting (diode) Display".