• Morden23
    #48
    "Nem erre gondoltam, hanem - mint írtam - a reklám egy jellegzetes részletére, ami felidézi az egész reklám által indukált értéseket.
    De a termékintró is egy lehetőség, az lehet több mp is."

    Milyen reklámra gondolsz? TV-reklámrészletet nehezen implementálsz egy video-only hordozóra. Rádióreklám alapban voice-only, a legtöbb egyéb offline forma pedig statikus. Természetesen lehet külön advert-et készíteni csomipapírra, de a termékintro jóval nagyobb felismerési esélyt hordoz magában, mint a reklámrészletek felvillantása (egy-egy reklámot kevesebben ismernek, mint egy termék/termékcsoport/cég médiakampányát, ami akár dekádokra is visszamehet).

    "Én ezzel nem értek egyet. Azt már leírtam, hogy szerintem miért lenne vásárlásra ösztönző hatása. És hol maradt a te indokod? :)"

    A termékpropagáció bolti közegben már gyakorlatilag elérte a maximumát - nem is meglepően jóideje egészen más módszerekkel kívánják a hatékonyágot növelni (Ha ismered pl. a hipermarketek árufeltöltési technikáit, akkor nem kell tovább magyarázni, de azért példák: kirakott, egyszerre látható áru mennyisége; magassági elhelyezés; pozicionálás konkurens és helyettesítő termékekhez képest stb.).

    "Egyre többen alaposabban is megnézik, mit vesznek, és ezt a folyamatot segíteni kell, nem gátolni."

    Senki nem gátolja a folyamatot. Ha leveszel a polcról egy müzlisdobozt, akkor most is el tudod olvasni az összes lényeges információt/reklámszöveget. Ha ez videohoz lenne kötve, akkor még kiegészül a várakozással is a dolog, ami sokak kedvét elveheti. Ez inkább gátló tényező.

    "Ezzel sem értek egyet. Az intró, reklámrészlet, vagy más efféle kedvet csinálhat a megvásárlásra. Már csak azzal is, hogy jobban felkelti a figyelmet, és kevésbé teszi vissza az ember automatikusan, mert már beindult a tudatosabb odafigyelés."

    A tudatosabb megfigyelés és a "leveszem vagy visszateszem"-féle impulzusvásárlásnak állati kevés köze van ám egymáshoz. Egészen pontosan egymás gyökeres ellentétei.

    "Amúgy amikor te még nem is éltél :), sokkal kevesebb reklám volt idehaza a belvárosi utcákon. Megnézett az ember egy nyugati filmet, és már attól káprázott a szeme, ha egy ilyen utcát mutattak. "Ki tud ezen úgy végigmenni, hogy nem kap idegbajt?" Most meg már fel sem tűnik."

    A hipermarket nem egy utca. Az utca nem fog szívrohamot kapni, ha egy új reklámozástechnika miatt csökken a bevétele. Sőt, az utca nem alkalmaz csillió szakértőt, hogy meghatározza minden egyes áru minden egyes tulajdonságát a boltokon belül.
    Szóval értem, mire gondolsz, de a kettő között nagy különbség van.

    P.S.: Nem azt mondom, hogy nem lehet a dologgal mit kezdeni. Azt mondtam, hogy a széleskörű, esetleg általános felhasználása nonszensz. Az alapvető probléma, amit már talán az egyik legelső kommentemben leírtam, hogy a reklám nem önmagáért létezik - márpedig a legtöbb termék esetén teljes mértékben öncélú lenne egy ilyen csomagolás (persze az innovatív érték miatt biztos sikeres lenne ideig-óráig egy videocsomagolású müzlisdoboz, de tartós fogyasztásemelkedést nem érne el).