Gyurkity Péter
Kutatásokhoz ajánlja a PS3-at a Sony
A Sony a játékok mellett egyéb területeken is saját megoldását ajánlja: a Stanford Egyetemmel karöltve fontos gyógyászati kutatásokhoz használnák fel a konzolt, főként annak nagy teljesítményére alapozva.
A japán óriás a debütálást követően egyre jobban kihangsúlyozza, hogy a PlayStation 3 nemcsak hagyományos szórakoztatói szerepkörben, hanem egyéb területeken is jól jöhet, az otthoni felhasználás mellett a vállalatok, intézmények számára. Példaként a Stanford Egyetemmel közösen indított folding@home projektet hozzák fel, amelyben fontos fehérjekutatásokat gyorsítanak fel az otthonokban használt konzolok bekapcsolásával, a népszerű SETI megoldásához hasonlóan.
Az ötlet egyáltalán nem új, hiszen a kutatások gondolatát már augusztusban megpendítették, szintén a Stanford projektjére hivatkozva. A különálló szoftvert igénylő hálózatba bekapcsolódva a felhasználók konzoljaik ki nem használt teljesítményével segíthetik a kutatást, felgyorsítva az ahhoz szükséges számítások elvégzését. Konzolok ezreire támaszkodva ez már komoly előnyökkel járhat: a Sony számításai szerint ily módon akár a huszadára csökkenthetik a szükséges időt, és a PS3 könnyedén kiválthatja a jelenleg erre a célra alkalmazott hagyományos asztali számítógépeket.
A nagyszabású program azután indul majd be, hogy a konzol világszerte elérhetővé válik. A PS3 eddig az Egyesült Államokban, Japánban, Hong Kongban és Tajvanon rajtolt el, míg az európai megjelenést márciusra halasztották. A tengerentúlon nem kis bonyodalmat okozott a szűkös utánpótlás, illetve a hatalmas vásárlói roham, ám a vállalatnál azt remélik, hogy máris túl vannak a nehezén. A legújabb kijelentések szerint már a megfelelő ütemben gyártják a készülékeket, és elérhetőnek tartják az egymilliós példányszámot az év vége előtt. Az amerikai igényeket kielégítendő, légi úton folyamatosan szállítják az utánpótlást az USA-ba, ahol rövid időn belül ismét elapadnak a készletek.
A Sony több újítással is igyekszik még vonzóbbá varázsolni a sokat késlekedett zászlóshajót. Ilyen a már említett kutatási célú felhasználás, az Xbox Live-ra hajazó PlayStation Network szolgáltatás, valamint a Blu-ray és a nagy felbontású tartalmak támogatása, amely egyelőre szép lassan, döcögve terjed a felhasználók körében.
A japán óriás a debütálást követően egyre jobban kihangsúlyozza, hogy a PlayStation 3 nemcsak hagyományos szórakoztatói szerepkörben, hanem egyéb területeken is jól jöhet, az otthoni felhasználás mellett a vállalatok, intézmények számára. Példaként a Stanford Egyetemmel közösen indított folding@home projektet hozzák fel, amelyben fontos fehérjekutatásokat gyorsítanak fel az otthonokban használt konzolok bekapcsolásával, a népszerű SETI megoldásához hasonlóan.
Az ötlet egyáltalán nem új, hiszen a kutatások gondolatát már augusztusban megpendítették, szintén a Stanford projektjére hivatkozva. A különálló szoftvert igénylő hálózatba bekapcsolódva a felhasználók konzoljaik ki nem használt teljesítményével segíthetik a kutatást, felgyorsítva az ahhoz szükséges számítások elvégzését. Konzolok ezreire támaszkodva ez már komoly előnyökkel járhat: a Sony számításai szerint ily módon akár a huszadára csökkenthetik a szükséges időt, és a PS3 könnyedén kiválthatja a jelenleg erre a célra alkalmazott hagyományos asztali számítógépeket.
A nagyszabású program azután indul majd be, hogy a konzol világszerte elérhetővé válik. A PS3 eddig az Egyesült Államokban, Japánban, Hong Kongban és Tajvanon rajtolt el, míg az európai megjelenést márciusra halasztották. A tengerentúlon nem kis bonyodalmat okozott a szűkös utánpótlás, illetve a hatalmas vásárlói roham, ám a vállalatnál azt remélik, hogy máris túl vannak a nehezén. A legújabb kijelentések szerint már a megfelelő ütemben gyártják a készülékeket, és elérhetőnek tartják az egymilliós példányszámot az év vége előtt. Az amerikai igényeket kielégítendő, légi úton folyamatosan szállítják az utánpótlást az USA-ba, ahol rövid időn belül ismét elapadnak a készletek.
A Sony több újítással is igyekszik még vonzóbbá varázsolni a sokat késlekedett zászlóshajót. Ilyen a már említett kutatási célú felhasználás, az Xbox Live-ra hajazó PlayStation Network szolgáltatás, valamint a Blu-ray és a nagy felbontású tartalmak támogatása, amely egyelőre szép lassan, döcögve terjed a felhasználók körében.