• dez
    #65
    "Ez annyit jelent, hogy a nodenetbe (screamerNet) be lehet iktatni Linuxos gépeket is, ergo nem maga a LightWave üzemel Linux OP alatt, csak a MAC-kel vagy Win-nel meghajtott központi masina felismeri ezeket is."

    Igen, magam is írtam, hogy csak a rendererből van Linuxos.

    "Tehát LW még mindig nincsen LINUX-ra."

    Mondjuk úgy, félig van... A modellező, object-szerkesztő, stb. nincs, de a renderelés mehet Linuxon is. (Persze egyelőre csak x86.)

    Viszont, talán idővel ráhackolják PS3-ra is az OS-X-et... Mondjuk sok értelme nem lenne így sem LW-t futtatni PS3-on, mert az SPE-k kihasználatlanok maradnak, és ugye az lenne a lényeg. És persze 256MB-ba sem valami sok renderelési adat fér. Mondjuk egyszerűbb scene-k, de sok számításigényes effekttel igen. (Meg nem tudom, az LW mennyire vonja be a GPU-t a renderelésbe.)

    Egyébként várhatóan jönnek majd Cell alapú munkaállomások is. Ha így lesz, nagyon valószínű, hogy a NewTek kihozza rá az LW-t. Már amúgy is van tapasztalatuk a PowerPC családdal.

    "Ezt a lépést valszeg azért követte el a NewTEK, mert mind a Win, mind az OSX fizetős oprendszer, és a renderfarmok nem arról híresek, hogy 1 gépből állnak. Feltételezem, hogy ez inkább piaci nyomás, gazdasági megfontolás vagy marketingfogás volt, mint nyitás a Linux felé."

    Nyilván.