Berta Sándor
BMW csalás a Google-ban
Sok cég szinte bármire hajlandó azért, hogy az online keresési listák élén "landoljon". A vállalatok akár még arra is képesek, hogy megpróbálják manipulálni a keresőket. A BMW is megpróbálkozott ezzel de felsült, és a Google most eltávolította a keresési indexből a konszern néhány weboldalának a linkjét.
A webfejlesztők megpróbálták a vállalat német weboldalát, a BMW.de lapot a cég előnyére módosítani, illetve manipulálni. Erre válaszul a vállalat eltávolította a bejegyzések többségét - írta internetes naplójában Matt Cutts, a Google szoftvermérnöke. Jelenleg az autógyártóra rákeresve csupán a nemzetközi BMW.com-ot találhatjuk meg, a német főlap eltűnt.
Szakértők szerint számos módon lehet manipulálni egy online keresőt. Mivel a Google a keresési eredményeket aszerint rangsorolja, hogy melyik oldalra hányan hivatkoznak, illetve hányszor fordul elő a keresett szó vagy fogalom, így a BMW szakembereinek viszonylag könnyű dolguk volt. Más oldalt jelenítetek meg a keresőt indexelő robotoknak és a sima felhasználóknak, így a Neuwagen (új kocsi) szót beütve a BMW.de portálon lévő link került előre. Hasonló indokok miatt távolították el a keresési indexből az automobile.de oldal linkjét is. A BMW németországi oldalát csak azután fogják újra felvenni a keresési indexbe ha a társaság vállalja, hogy többet nem tesz kísérli meg a Google manipulálását.
Az eset azért keltett nagy visszhangot világszerte és számít precedensértékűnek, mert ez az első alkalom, amikor egy internetes keresőcég egy nagyvállalattal szemben alkalmazza a keresési indexből való kitiltás módszerét. A Google nem számít "szívbajosnak", hiszen néhány héttel ezelőtt a Ricoh németországi oldalával szemben járt el ugyanígy. A vád ott is a keresési eredmények befolyásolása volt.
A webfejlesztők megpróbálták a vállalat német weboldalát, a BMW.de lapot a cég előnyére módosítani, illetve manipulálni. Erre válaszul a vállalat eltávolította a bejegyzések többségét - írta internetes naplójában Matt Cutts, a Google szoftvermérnöke. Jelenleg az autógyártóra rákeresve csupán a nemzetközi BMW.com-ot találhatjuk meg, a német főlap eltűnt.
Szakértők szerint számos módon lehet manipulálni egy online keresőt. Mivel a Google a keresési eredményeket aszerint rangsorolja, hogy melyik oldalra hányan hivatkoznak, illetve hányszor fordul elő a keresett szó vagy fogalom, így a BMW szakembereinek viszonylag könnyű dolguk volt. Más oldalt jelenítetek meg a keresőt indexelő robotoknak és a sima felhasználóknak, így a Neuwagen (új kocsi) szót beütve a BMW.de portálon lévő link került előre. Hasonló indokok miatt távolították el a keresési indexből az automobile.de oldal linkjét is. A BMW németországi oldalát csak azután fogják újra felvenni a keresési indexbe ha a társaság vállalja, hogy többet nem tesz kísérli meg a Google manipulálását.
Az eset azért keltett nagy visszhangot világszerte és számít precedensértékűnek, mert ez az első alkalom, amikor egy internetes keresőcég egy nagyvállalattal szemben alkalmazza a keresési indexből való kitiltás módszerét. A Google nem számít "szívbajosnak", hiszen néhány héttel ezelőtt a Ricoh németországi oldalával szemben járt el ugyanígy. A vád ott is a keresési eredmények befolyásolása volt.