Berta Sándor
Saját rajongóját perelte be az Apple
Az Apple megunta, hogy vannak jólértesült weboldalak, amelyek az új termékek bejelentése előtt már hetekkel, sőt hónapokkal tájékoztatják mindenről a nyilvánosságot.
A küzdelem Dávid és Góliát összecsapására emlékeztet. A vállalat döntő lépésre szánta el magát, amely azonban könnyen a visszájára sülhet el. A cég feljelentette a Think Secret internetes oldalt és az azt üzemeltető fiatalembert. Mivel a fiú maga is nagy Apple-rajongó, több szakember is PR-öngólnak és szerencsétlen tettnek minősítette a cég lépését. A kérdés a társaság szerint egyértelmű: a bíróságnak kell eldöntenie, hogy mi a fontosabb: a cégek titkai vagy a szólásszabadság? Eközben Nicolas Ciarelli, a Harvard 19 éves hallgatója és a Think Secret üzemeltetője kétségbe esett felhívást tett közzé, amelyben ingyenes jogi segítséget kért, ugyanis még ügyvédre sincs pénze.
Nicolas Ciarelli rendszeresen publikálta az általa megtudott belső információkat
A hivatalos vád a Nick dePlume nicknéven publikáló fiú ellen üzleti titkok kiszivárogtatásában és nyilvánosságra hozatalában való bűnrészesség. A Think Secreten már jóval a MacWorld kiállítás előtt információk jelentek meg többek között az Apple két új termékéről, a Mac Mini nevű számítógépről és a Flash-memóriákat használó iPod Shuffle zenelejátszó készülékről. Az oldalon korábban pedig más termékekről is napvilágot láttak különböző hírek.
A kaliforniai cupertinói székhelyű cég vezetői szerint a fiatalembernek biztos, hogy van egy belső informátora. Ciarelli ezzel szemben nem ismeri el a bűnösségét és a szólásszabadságra hivatkozik. A fiú a Harvard Egyetem The Crimson nevű lapjának nyilatkozva elmondta, hogy ő csupán úgy dolgozik, mint minden oknyomozó újságíró: beszélget emberekkel, informátorokkal, pletykák nyomába ered, kideríti egy adott ügy részleteit és ennek mind az a célja, hogy kiderítse az igazságot.
Többen időközben már egy online petíciót is megfogalmaztak, amelyben arra kérik az Apple-t, hogy egyezzen meg peren kívül a fiatalemberrel és ne bocsátkozzon egy Dávid kontra Góliát harcba, valamint ne egy olyan felhasználó ellen fitogtassa az erejét és a hatalmát, akinek még ügyvédre sincs pénze. A petíció készítői ráadásul úgy érvelnek, hogy a Think Secret igazi PR-tevékenységet végzett és sok Apple-terméket tett ismertté.
Hogy kinek lesz igaza, arról az ügy mostani állása szerint minden bizonnyal bíróság dönt majd, ám tény: valóban meglehetősen szerencsétlen lépés a vállalat részéről, hogy saját rajongóját perli be.
A küzdelem Dávid és Góliát összecsapására emlékeztet. A vállalat döntő lépésre szánta el magát, amely azonban könnyen a visszájára sülhet el. A cég feljelentette a Think Secret internetes oldalt és az azt üzemeltető fiatalembert. Mivel a fiú maga is nagy Apple-rajongó, több szakember is PR-öngólnak és szerencsétlen tettnek minősítette a cég lépését. A kérdés a társaság szerint egyértelmű: a bíróságnak kell eldöntenie, hogy mi a fontosabb: a cégek titkai vagy a szólásszabadság? Eközben Nicolas Ciarelli, a Harvard 19 éves hallgatója és a Think Secret üzemeltetője kétségbe esett felhívást tett közzé, amelyben ingyenes jogi segítséget kért, ugyanis még ügyvédre sincs pénze.
Nicolas Ciarelli rendszeresen publikálta az általa megtudott belső információkat
A hivatalos vád a Nick dePlume nicknéven publikáló fiú ellen üzleti titkok kiszivárogtatásában és nyilvánosságra hozatalában való bűnrészesség. A Think Secreten már jóval a MacWorld kiállítás előtt információk jelentek meg többek között az Apple két új termékéről, a Mac Mini nevű számítógépről és a Flash-memóriákat használó iPod Shuffle zenelejátszó készülékről. Az oldalon korábban pedig más termékekről is napvilágot láttak különböző hírek.
A kaliforniai cupertinói székhelyű cég vezetői szerint a fiatalembernek biztos, hogy van egy belső informátora. Ciarelli ezzel szemben nem ismeri el a bűnösségét és a szólásszabadságra hivatkozik. A fiú a Harvard Egyetem The Crimson nevű lapjának nyilatkozva elmondta, hogy ő csupán úgy dolgozik, mint minden oknyomozó újságíró: beszélget emberekkel, informátorokkal, pletykák nyomába ered, kideríti egy adott ügy részleteit és ennek mind az a célja, hogy kiderítse az igazságot.
Többen időközben már egy online petíciót is megfogalmaztak, amelyben arra kérik az Apple-t, hogy egyezzen meg peren kívül a fiatalemberrel és ne bocsátkozzon egy Dávid kontra Góliát harcba, valamint ne egy olyan felhasználó ellen fitogtassa az erejét és a hatalmát, akinek még ügyvédre sincs pénze. A petíció készítői ráadásul úgy érvelnek, hogy a Think Secret igazi PR-tevékenységet végzett és sok Apple-terméket tett ismertté.
Hogy kinek lesz igaza, arról az ügy mostani állása szerint minden bizonnyal bíróság dönt majd, ám tény: valóban meglehetősen szerencsétlen lépés a vállalat részéről, hogy saját rajongóját perli be.