SG.hu
Nekimegy a "legjobb" listáknak a Google
A leghíresebb oldalak dollármilliókat számláznak szakterületükön kívüli listák megjelenítéséért, ezt kifogásolja a Google.
Ha a Google keresőjében a "Legjobb CBD gumicukor"-ra keresünk rá meglepő módon egy híres üzleti újság, a Forbes ugrik fel elsőként. De ugyanilyen fura keresések listáját vezeti a The Wall Street Journal, a CNN, a Fortune és a Time is. "Aktualizáljuk a webhelyek hírnevével való visszaélésre vonatkozó szabályzatunkat” - így jelentette be a Google szinte csodásan nyakatekert módon tegnap, hogy nagy változások következtek be néhány nagy webhelyen, különösen azokon, amelyek a domain tekintélyükre támaszkodnak a jövedelmező harmadik féltől származó termékajánlások népszerűsítésében.
A Google észrevette, hogy nagyon elszaporodott mostanában, hogy sok régimódi híroldal "véleményez” termékeket - különösen olyanokat, amelyek nem tartoznak az adott oldal szakterületéhez. "Ez egy olyan taktika, amikor harmadik féltől származó tartalmat tesznek közzé egy fogadó webhelyen, hogy megpróbálják kihasználni a fogadó már kialakult rangsorolási helyezését” - olvasható a Google Search Central blogján közzétett bejegyzésben. "Ennek a taktikának az a célja, hogy a tartalom jobb helyezést érjen el, mint amilyenre egyébként egy másik webhelyen képes lenne, és rossz keresési élményhez vezet a felhasználók számára”.
A Sistrix keresőcég az ilyen harmadik féltől származó értékelő tartalmak elvesztett forgalmát 7,5 millió dollárra becsüli. A keresési rangsor akár 97 százalékkal is visszaesett a Time kapcsolt véleményező oldalán, a Time Stampednél, és 43 százalékkal a Forbes Advisornál. A visszaesés az oldalak affiliate aldomainjeire korlátozódik, így a hírközpontú elsődleges URL-jeik továbbra is a releváns helyeken rangsorolódnak. A Google által célba vett „webhely hírnevével való visszaélés” sokféle formát ölthet, de van egy közös témája: egy bevált webhely domain-történetének felhasználása arra, hogy csendben eladjon dolgokat. A Forbes, a jól bejáratott üzleti híroldal tulajdonrésszel rendelkezik a Forbes Marketplace-ben.
Lily Ray SEO-elemző szerint a Forbes régóta létező és jól linkelt oldalának erejével a Forbes Marketplace/Advisor „egy örökkévalóság óta" uralta a „legjobb cbd gumicukor” és a „legjobb kisállat-biztosítás” keresőkifejezéseket, és sokáig a második találatként jelent meg a „hogyan szabaduljunk meg a csótányoktól” keresőszóra. Ha az emberek rákattintanak erre a magasan rangsorolt találatra, majd rákattintanak egy linkre, hogy terméket vásároljanak vagy csótányeltávolítási konzultációt kérjenek, a Forbes abból részesedést kap. A Forbes Marketplace a CNN és a USA Today számára is nyújtott SEO-szemléletű felülvizsgálati szolgáltatásokat, amint azt Lars Lofgren blogbejegyzése részletezi. Lofgren erre az üzletre a „parazita SEO” kifejezést használta.
A Google azt írja, hogy áttekintette „azokat a helyzeteket, ahol különböző mértékű lehet az első fél részvétele” (a legtöbb kiadó véleményező oldalai valamilyen felügyeletet vagy szerkesztési normákat támasztanak, amelyek az elsődleges oldalhoz kapcsolódnak). De bárhogyan is nézték, "az első fél részvételének mértéke semmit nem változtat a tartalom alapvető harmadik fél jellegén vagy a fogadó oldalak rangsorolási jeleinek kihasználására tett kísérlet tisztességtelen, kizsákmányoló jellegén”. Mint ilyen, a harmadik féltől származó tartalom olyan módon történő felhasználása, hogy kihasználja a magas keresési minőségű rangsorolást, az oldal elsődleges fókuszán kívül, spamnek minősül. Ez komoly csapást mér ezen webhelyek Google-rangsorolására, és a hatás már most is érezhető.
A SEO átrendeződés nem érinti a harmadik féltől származó tartalmak bevett fajtáit, például a jól megjelölt szponzorált tartalmakat, ahogyan azt a Google spam-irányelvek szakasza a webhelyek hírnevével való visszaélésekről részletezi. A Google a frissített irányelveit megszegő oldalakat „kézi intézkedéssel” szankcionálta ahelyett, hogy csak az algoritmusára hagyatkozva kapta volna el a gyakran átláthatatlan megállapodásokat.
Ha a Google keresőjében a "Legjobb CBD gumicukor"-ra keresünk rá meglepő módon egy híres üzleti újság, a Forbes ugrik fel elsőként. De ugyanilyen fura keresések listáját vezeti a The Wall Street Journal, a CNN, a Fortune és a Time is. "Aktualizáljuk a webhelyek hírnevével való visszaélésre vonatkozó szabályzatunkat” - így jelentette be a Google szinte csodásan nyakatekert módon tegnap, hogy nagy változások következtek be néhány nagy webhelyen, különösen azokon, amelyek a domain tekintélyükre támaszkodnak a jövedelmező harmadik féltől származó termékajánlások népszerűsítésében.
A Google észrevette, hogy nagyon elszaporodott mostanában, hogy sok régimódi híroldal "véleményez” termékeket - különösen olyanokat, amelyek nem tartoznak az adott oldal szakterületéhez. "Ez egy olyan taktika, amikor harmadik féltől származó tartalmat tesznek közzé egy fogadó webhelyen, hogy megpróbálják kihasználni a fogadó már kialakult rangsorolási helyezését” - olvasható a Google Search Central blogján közzétett bejegyzésben. "Ennek a taktikának az a célja, hogy a tartalom jobb helyezést érjen el, mint amilyenre egyébként egy másik webhelyen képes lenne, és rossz keresési élményhez vezet a felhasználók számára”.
A Sistrix keresőcég az ilyen harmadik féltől származó értékelő tartalmak elvesztett forgalmát 7,5 millió dollárra becsüli. A keresési rangsor akár 97 százalékkal is visszaesett a Time kapcsolt véleményező oldalán, a Time Stampednél, és 43 százalékkal a Forbes Advisornál. A visszaesés az oldalak affiliate aldomainjeire korlátozódik, így a hírközpontú elsődleges URL-jeik továbbra is a releváns helyeken rangsorolódnak. A Google által célba vett „webhely hírnevével való visszaélés” sokféle formát ölthet, de van egy közös témája: egy bevált webhely domain-történetének felhasználása arra, hogy csendben eladjon dolgokat. A Forbes, a jól bejáratott üzleti híroldal tulajdonrésszel rendelkezik a Forbes Marketplace-ben.
It's a miracle, Forbes no longer ranks #1 for "best CBD gummies".
— Lily Ray (@lilyraynyc) November 20, 2024
It's actually a hemp site.
It might have taken an eternity, but here we are. pic.twitter.com/pEAkHn0xX8
Lily Ray SEO-elemző szerint a Forbes régóta létező és jól linkelt oldalának erejével a Forbes Marketplace/Advisor „egy örökkévalóság óta" uralta a „legjobb cbd gumicukor” és a „legjobb kisállat-biztosítás” keresőkifejezéseket, és sokáig a második találatként jelent meg a „hogyan szabaduljunk meg a csótányoktól” keresőszóra. Ha az emberek rákattintanak erre a magasan rangsorolt találatra, majd rákattintanak egy linkre, hogy terméket vásároljanak vagy csótányeltávolítási konzultációt kérjenek, a Forbes abból részesedést kap. A Forbes Marketplace a CNN és a USA Today számára is nyújtott SEO-szemléletű felülvizsgálati szolgáltatásokat, amint azt Lars Lofgren blogbejegyzése részletezi. Lofgren erre az üzletre a „parazita SEO” kifejezést használta.
A Google azt írja, hogy áttekintette „azokat a helyzeteket, ahol különböző mértékű lehet az első fél részvétele” (a legtöbb kiadó véleményező oldalai valamilyen felügyeletet vagy szerkesztési normákat támasztanak, amelyek az elsődleges oldalhoz kapcsolódnak). De bárhogyan is nézték, "az első fél részvételének mértéke semmit nem változtat a tartalom alapvető harmadik fél jellegén vagy a fogadó oldalak rangsorolási jeleinek kihasználására tett kísérlet tisztességtelen, kizsákmányoló jellegén”. Mint ilyen, a harmadik féltől származó tartalom olyan módon történő felhasználása, hogy kihasználja a magas keresési minőségű rangsorolást, az oldal elsődleges fókuszán kívül, spamnek minősül. Ez komoly csapást mér ezen webhelyek Google-rangsorolására, és a hatás már most is érezhető.
A SEO átrendeződés nem érinti a harmadik féltől származó tartalmak bevett fajtáit, például a jól megjelölt szponzorált tartalmakat, ahogyan azt a Google spam-irányelvek szakasza a webhelyek hírnevével való visszaélésekről részletezi. A Google a frissített irányelveit megszegő oldalakat „kézi intézkedéssel” szankcionálta ahelyett, hogy csak az algoritmusára hagyatkozva kapta volna el a gyakran átláthatatlan megállapodásokat.