Gyurkity Péter
Tovább csökkenhet az LCD kijelzők ára
Egy héten belül több vállalat is bejelentette, hogy megkezdi a folyadékkristályos kijelzők gyártását. Szakértők szerint az újonnan érkezett cégek kedvező áraikkal igen szoros versenyt támaszthatnak.
Ezen vállalatok közé sorolható a BenQ, amely a kijelzők terén még nem alkotott maradandót, illetve a Norcent, és a Syntax, amely cégek még kevésbé ismertek a vásárlók körében. A jelek szerint mindhárom cég - több más vállalathoz hasonlóan - saját részt követel az LCD-piacból, és nyomott árakkal igyekszik majd beleharapni a nagyok - a Panasonic, a Philips, az RCA, és a Sony - tortájába. A DisplaySearch legfrissebb felmérése szerint ezen cégeknek nincs is más választása, hiszen egyikük sem került be a tíz legnagyobb LCD forgalmazó közé, és a másodrangú gyártók között vezető Syntax is mindössze a piac négy százalékát birtokolja, míg a BenQ egy százalékos részesedést ért el. Nem csoda, hogy ezek a cégek a piac alsó szegmensében igyekeznek megkapaszkodni, hiszen jól tudják, hogy a minőségi termékek terén nincs esélyük a nagyvállalatokkal szemben.
Ezt a "nagyok" is így gondolják, és igyekeznek kihangsúlyozni, hogy a magasabb ár hosszabb és hatékonyabb támogatást is magában foglal. "Ha valaki 2500 dollárt költ televízióra, minden bizonnyal figyelembe veszi a terméktámogatás hosszát és minőségét is" - jelentette ki Jeff Cove, a Panasonic alelnöke. Véleménye szerint vállalata a közeljövőben nem veszít súlyából, hiszen termékeik mögött jól kiépített és elismert szolgáltatás-hálózat húzódik meg. Barath Radzsagopalan, a TCL-Thompson Electronics igazgatója csatlakozott kollégájához, és kijelentette, hogy mindegyik gyártó hozzáadja a recepthez saját titkos összetevőjét, és ez különbözteti meg a márkás termékeket az olcsóbb kijelzőktől.
James Li, a Syntax vezérigazgatója azonban nem értett egyet ezzel a kijelentéssel, és elmondta, hogy vállalata - amely az Olevia márkanév alatt dobja piacra kijelzőit - ugyanazoktól a gyártóktól szerzi be a főbb összetevőket, így valójában nincs lényeges különbség a márkás, illetve az olcsóbb kijelzők között. A DisplaySearch kutatói szerint ennek ellenére az újonnan bekapcsolódó gyártók elsősorban a kisebb kijelzők terén számíthatnak sikerekre, és ezen a téren agresszív árpolitikájuknak köszönhetően megszorongathatják az elismert márkák gyártóit.
Ezen vállalatok közé sorolható a BenQ, amely a kijelzők terén még nem alkotott maradandót, illetve a Norcent, és a Syntax, amely cégek még kevésbé ismertek a vásárlók körében. A jelek szerint mindhárom cég - több más vállalathoz hasonlóan - saját részt követel az LCD-piacból, és nyomott árakkal igyekszik majd beleharapni a nagyok - a Panasonic, a Philips, az RCA, és a Sony - tortájába. A DisplaySearch legfrissebb felmérése szerint ezen cégeknek nincs is más választása, hiszen egyikük sem került be a tíz legnagyobb LCD forgalmazó közé, és a másodrangú gyártók között vezető Syntax is mindössze a piac négy százalékát birtokolja, míg a BenQ egy százalékos részesedést ért el. Nem csoda, hogy ezek a cégek a piac alsó szegmensében igyekeznek megkapaszkodni, hiszen jól tudják, hogy a minőségi termékek terén nincs esélyük a nagyvállalatokkal szemben.
Ezt a "nagyok" is így gondolják, és igyekeznek kihangsúlyozni, hogy a magasabb ár hosszabb és hatékonyabb támogatást is magában foglal. "Ha valaki 2500 dollárt költ televízióra, minden bizonnyal figyelembe veszi a terméktámogatás hosszát és minőségét is" - jelentette ki Jeff Cove, a Panasonic alelnöke. Véleménye szerint vállalata a közeljövőben nem veszít súlyából, hiszen termékeik mögött jól kiépített és elismert szolgáltatás-hálózat húzódik meg. Barath Radzsagopalan, a TCL-Thompson Electronics igazgatója csatlakozott kollégájához, és kijelentette, hogy mindegyik gyártó hozzáadja a recepthez saját titkos összetevőjét, és ez különbözteti meg a márkás termékeket az olcsóbb kijelzőktől.
James Li, a Syntax vezérigazgatója azonban nem értett egyet ezzel a kijelentéssel, és elmondta, hogy vállalata - amely az Olevia márkanév alatt dobja piacra kijelzőit - ugyanazoktól a gyártóktól szerzi be a főbb összetevőket, így valójában nincs lényeges különbség a márkás, illetve az olcsóbb kijelzők között. A DisplaySearch kutatói szerint ennek ellenére az újonnan bekapcsolódó gyártók elsősorban a kisebb kijelzők terén számíthatnak sikerekre, és ezen a téren agresszív árpolitikájuknak köszönhetően megszorongathatják az elismert márkák gyártóit.