JohnnyCage
Az LCD monitorok 70 százalékát Tajvan adja 2004-ben
A tajvani gyártók továbbra is lendületes növekedést fognak elérni az LCD monitorok piacán, és a jövő évben már a teljes piac 70 százalékát fogják lefedni termékeikkel, állítja a Market Intelligence Center (MIC).
Mint Lina Li, a tajvani Market Intelligence Center piackutató cég egyik vezető elemzője elmondta, a tajvani gyártók 2004-ben a teljes LCD monitor piac több, mint 70 százalékát fogják uralni, tovább növelve jelenlegi, 66 százalékos részesedésüket. Mindez a jelenlegi növekedési ütem mellett az eladások drasztikus fellendülését fogja jelenteni.
Az LCD monitorok globális eladásai az elektronsugárcsöves változatok leváltási hulláma, a globális PC eladások fellendülése, illetve a készülékek árának csökkenése miatt az idei évben drasztikusan emelkedtek. A tavalyi 31,953 millió darab után 2003-ban már mintegy 50,823 millió darab folyadékkristályos asztali monitor talált gazdára. Ez a teljes asztali monitor piac mintegy 40 százalékát jelenti. 2002-ben az eladott monitorok 25-30 százaléka volt folyadékkristályos modell, mondta Li.
A múlthéten bemutatott szupergyors frissitésű (12ms) Samsung Syncmaster 177X
A tajvani cégek az idei évben mintegy 26 millió LCD monitort gyártottak le szerződéses megrendelő partnereik számára. A legnagyobb LCD monitor gyártónak számító Dell Inc. mintegy 8,5 millió készüléket fog értékesíteni az idei évben, amelynek 55 százalékát tajvani partnerek gyártották. A második helyen álló HP viszont a társaság által eladott 4,86 millió LCD monitor 90 százalékát tajvani szerződéses gyártóktól szerezte be.
Li előjelzése szerint a jövő év első negyedében a társaságok a 17 colos LCD monitorokból fogják eladni a legtöbbet, mivel a legáltalánosabbnak számító, 15 colos képátlójú változatokból az LCD panelek hiánya miatt kevesebbet tudnak majd eladni a cégek, valamint a két változat közötti árkülönbség is jelentősen csökkenni fog.
Mint Lina Li, a tajvani Market Intelligence Center piackutató cég egyik vezető elemzője elmondta, a tajvani gyártók 2004-ben a teljes LCD monitor piac több, mint 70 százalékát fogják uralni, tovább növelve jelenlegi, 66 százalékos részesedésüket. Mindez a jelenlegi növekedési ütem mellett az eladások drasztikus fellendülését fogja jelenteni.
Az LCD monitorok globális eladásai az elektronsugárcsöves változatok leváltási hulláma, a globális PC eladások fellendülése, illetve a készülékek árának csökkenése miatt az idei évben drasztikusan emelkedtek. A tavalyi 31,953 millió darab után 2003-ban már mintegy 50,823 millió darab folyadékkristályos asztali monitor talált gazdára. Ez a teljes asztali monitor piac mintegy 40 százalékát jelenti. 2002-ben az eladott monitorok 25-30 százaléka volt folyadékkristályos modell, mondta Li.
A múlthéten bemutatott szupergyors frissitésű (12ms) Samsung Syncmaster 177X
A tajvani cégek az idei évben mintegy 26 millió LCD monitort gyártottak le szerződéses megrendelő partnereik számára. A legnagyobb LCD monitor gyártónak számító Dell Inc. mintegy 8,5 millió készüléket fog értékesíteni az idei évben, amelynek 55 százalékát tajvani partnerek gyártották. A második helyen álló HP viszont a társaság által eladott 4,86 millió LCD monitor 90 százalékát tajvani szerződéses gyártóktól szerezte be.
Li előjelzése szerint a jövő év első negyedében a társaságok a 17 colos LCD monitorokból fogják eladni a legtöbbet, mivel a legáltalánosabbnak számító, 15 colos képátlójú változatokból az LCD panelek hiánya miatt kevesebbet tudnak majd eladni a cégek, valamint a két változat közötti árkülönbség is jelentősen csökkenni fog.