Rónai György
Zuhanóban az LCD-árak
A DisplaySearch előrejelzései szerint az LCD-árak gyorsabban esnek, mint azt korábban feltételezték. Még az erős LCD TV-eladások ellenére is nőttek a raktárkészletek az első negyedévben, ami újabb árcsökkentésekre késztetheti a piacot.
Az LCD piac húzó ágazatává a TV-k léptek elő, a tavalyi évhez képest 124%-kal nőtt az eladott példányok száma, ezzel az első negyedévben elérte az 1,4 millió egységet. Ugyan az éves eredmény ellenére az utolsó negyedévhez képest csökkenő tendenciát mutat, a DisplaySearch szerint a második negyedévben megint 35%-os növekedés volt tapasztalható.
Továbbra is a Sharp a domináns ezen a piacon, méghozzá 26,5%-os részesedéssel. A cég 9-ből 6 LCD kategóriában vezet, ezek a 10-14", 15-16", 20-21", 22-24", 28-32", és 33-37" kategóriák. A 17-19", és a 40" feletti kategóriát a Sony uralja, a 26-27"-os LCD-k piacát pedig a JVC.
Az idei első negyedév összes eladott egységének 53%-a volt 20"-nál nagyobb, ami az előző negyedévben még csak 51% volt, az azelőttiben pedig még csak 38. A 26" felettiek 21%-ot értek el 20% negyedik negyedéves, illetve 7%-os harmadik negyedéves szintekről. Minden 20" alatti kategória veszített a piaci részesedéséből, mivel már a gyártók, és a vásárlók is inkább a nagyobb méretekre koncentrálnak.
Az elemzők szerint várhatóan tovább zuhan az LCD monitorok ára is, mivel a gyártók növelik a raktárkészleteiket. Az LCD monitorok átlagos ára 302 dollárról idén decemberre 282 dollárra fog visszaesni. A gyártók főleg az LCD TV-k piacán érzik úgy, hogy a vásárlók nagy nyomást gyakorolnak az árak csökkentésére. A gyártók szerint addig nem növekedhet jelentősen az LCD TV-k piaca, amíg jelentősebb árcsökkentések be nem következnek. A legnagyobb árcsökkentés várhatóan a 40 inches LCD TV-ket érinti majd, ezek árai várhatóan 1000 és 1500 dollár közé esnek vissza a következő 12 hónapban.
Az LCD piac húzó ágazatává a TV-k léptek elő, a tavalyi évhez képest 124%-kal nőtt az eladott példányok száma, ezzel az első negyedévben elérte az 1,4 millió egységet. Ugyan az éves eredmény ellenére az utolsó negyedévhez képest csökkenő tendenciát mutat, a DisplaySearch szerint a második negyedévben megint 35%-os növekedés volt tapasztalható.
Továbbra is a Sharp a domináns ezen a piacon, méghozzá 26,5%-os részesedéssel. A cég 9-ből 6 LCD kategóriában vezet, ezek a 10-14", 15-16", 20-21", 22-24", 28-32", és 33-37" kategóriák. A 17-19", és a 40" feletti kategóriát a Sony uralja, a 26-27"-os LCD-k piacát pedig a JVC.
Az idei első negyedév összes eladott egységének 53%-a volt 20"-nál nagyobb, ami az előző negyedévben még csak 51% volt, az azelőttiben pedig még csak 38. A 26" felettiek 21%-ot értek el 20% negyedik negyedéves, illetve 7%-os harmadik negyedéves szintekről. Minden 20" alatti kategória veszített a piaci részesedéséből, mivel már a gyártók, és a vásárlók is inkább a nagyobb méretekre koncentrálnak.
Az elemzők szerint várhatóan tovább zuhan az LCD monitorok ára is, mivel a gyártók növelik a raktárkészleteiket. Az LCD monitorok átlagos ára 302 dollárról idén decemberre 282 dollárra fog visszaesni. A gyártók főleg az LCD TV-k piacán érzik úgy, hogy a vásárlók nagy nyomást gyakorolnak az árak csökkentésére. A gyártók szerint addig nem növekedhet jelentősen az LCD TV-k piaca, amíg jelentősebb árcsökkentések be nem következnek. A legnagyobb árcsökkentés várhatóan a 40 inches LCD TV-ket érinti majd, ezek árai várhatóan 1000 és 1500 dollár közé esnek vissza a következő 12 hónapban.