Gyurkity Péter
Felemás helyzet az LCD-piacon
A folyadékkristályos kijelzővel ellátott televíziók egyre népszerűbbek, míg az LCD monitorok iránti kereslet továbbra is alulmarad az előzetes várakozásoknál.
Az iSuppli felmérése szerint az első negyedévben összesen 1,6 millió darab LCD televíziót értékesítettek, ami 31 százalékos növekedést jelent 2003 utolsó negyedévéhez képest. Az asztali számítógépeknél, valamint a munkaállomásoknál alkalmazott folyadékkristályos kijelzők forgalma viszont csökkent. Az LCD panelek elsősorban kis helyigényüknek és esztétikus külsejüknek köszönhetik népszerűségüket, viszont jóval drágábbak a hagyományos katódsugaras (CRT) monitoroknál és televízióknál.
Az elmúlt évben ráadásul jelentős hiány mutatkozott a folyadékkristályos kijelzők terén, ami a monitorárak további növekedését eredményezte. A hiány - amely a hirtelen megugrott vásárlói igények és a gyártók versengése miatt alakult ki - az első negyedév során enyhült, amikor újra csökkentek az LCD kijelzők árai. Az iSuppli szerint a sorozatgyártás beindulásával az LCD TV végre elfoglalhatja méltó helyét a boltok polcain és a vásárlók otthonában.
A vállalat idén a forgalom folyamatos emelkedését várja, ami a következő években is folytatódhat, amennyiben beindítják a 30 hüvelyknél nagyobb kijelzők gyártását. Rhoda Alexander, az iSuppli elemzője fontosnak tartotta megjegyezni, hogy az LCD monitorok eladásai nem alakultak ilyen kedvezően, ami mindenképpen érdekes fejlemény, hiszen a folyadékkristályos kijelzők forgalma az elmúlt öt év során folyamatosan, negyedévről negyedévre nőtt, még akkor is, amikor lanyhult a monitorok iránti kereslet.
Alexander szerint a vásárlói igények visszaesésében nagy szerepet játszott a 15 hüvelykes LCD monitorokban megmutatkozó hiány. A felhasználók egy része ugyanis hajlandó volt 17 hüvelykes kijelzőbe fektetni a pénzét, de a többség inkább visszatért a már bevált - és elérhető - CRT monitorokhoz.
Az iSuppli felmérése szerint az első negyedévben összesen 1,6 millió darab LCD televíziót értékesítettek, ami 31 százalékos növekedést jelent 2003 utolsó negyedévéhez képest. Az asztali számítógépeknél, valamint a munkaállomásoknál alkalmazott folyadékkristályos kijelzők forgalma viszont csökkent. Az LCD panelek elsősorban kis helyigényüknek és esztétikus külsejüknek köszönhetik népszerűségüket, viszont jóval drágábbak a hagyományos katódsugaras (CRT) monitoroknál és televízióknál.
Az elmúlt évben ráadásul jelentős hiány mutatkozott a folyadékkristályos kijelzők terén, ami a monitorárak további növekedését eredményezte. A hiány - amely a hirtelen megugrott vásárlói igények és a gyártók versengése miatt alakult ki - az első negyedév során enyhült, amikor újra csökkentek az LCD kijelzők árai. Az iSuppli szerint a sorozatgyártás beindulásával az LCD TV végre elfoglalhatja méltó helyét a boltok polcain és a vásárlók otthonában.
A vállalat idén a forgalom folyamatos emelkedését várja, ami a következő években is folytatódhat, amennyiben beindítják a 30 hüvelyknél nagyobb kijelzők gyártását. Rhoda Alexander, az iSuppli elemzője fontosnak tartotta megjegyezni, hogy az LCD monitorok eladásai nem alakultak ilyen kedvezően, ami mindenképpen érdekes fejlemény, hiszen a folyadékkristályos kijelzők forgalma az elmúlt öt év során folyamatosan, negyedévről negyedévre nőtt, még akkor is, amikor lanyhult a monitorok iránti kereslet.
Alexander szerint a vásárlói igények visszaesésében nagy szerepet játszott a 15 hüvelykes LCD monitorokban megmutatkozó hiány. A felhasználók egy része ugyanis hajlandó volt 17 hüvelykes kijelzőbe fektetni a pénzét, de a többség inkább visszatért a már bevált - és elérhető - CRT monitorokhoz.