Gyurkity Péter
Lassan, de tovább csökkennek az LCD-árak
A várakozások szerint a folyadékkristályos kijelzők ára tovább csökken majd, de több elemző is felhívta a figyelmet arra, hogy a csökkenés az utolsó negyedévben a karácsonyi vásárlások miatt az öt százalékot sem éri el.
A lassulás elsősorban az ünnepek alatt szokásos bevásárlási láz miatt következik be, mivel a fogyasztói igények megugrásával rövidtávon a gyártóknak sem áll érdekében a további árcsökkentés. A DisplaySearch kutatócég szerint azonban hosszútávon továbbra is a túlkínálat határozza majd meg a piac helyzetét, amit tovább súlyosbíthat az LCD televíziók iránti enyhe érdeklődés, és a gyártás felfuttatása. Az előrejelzést némileg alátámasztja, hogy az elmúlt két hónap során az LCD készülékek ára átlagosan 30 százalékkal csökkent, mivel a gyártók attól tartottak, hogy az új gyártósorok beindulásával számos termék eladhatatlanná válik.
"A piac stabilizálódásával az árak csökkenése lelassul, és a negyedik negyedévben nem éri majd el az öt százalékot sem" - jelentette ki David Hsieh, a DisplaySearch Taiwan igazgatója az ágazat helyzetét ismertető értekezleten. Az igazgató szerint a nagy LCD-gyártók - mint a dél-koreai Samsung Electronics, az LG.Philips LCD, valamint a tajvani AU Optronics - forgalma jelentős mértékben növekedhet. "A folyadékkristályos kijelzők iránti kereslet megugrik majd az ünnepek előtt, és a gyártóknak nagyobb teljesítményre kell kapcsolniuk, hogy kielégítsék a fogyasztói igényeket" - vonta le következtetését Hsieh, de hozzátette, hogy az ismert PC-gyártók - mint például a Dell és a Hewlett-Packard - szeptember és november között általában óriási készleteket halmoznak fel, hogy ne érje őket váratlanul a vásárlók rohama.
A DisplaySearch szerint az LCD TV készülékek száma a nehézségek és a lanyhuló kereslet ellenére megduplázódhat a tavalyi évhez képest, és a folyadékkristályos kijelzőkből származó bevételek elérik majd a 48 milliárd dollárt, ami 47 százalékos növekedést jelent a 2003-as eredményhez viszonyítva. A vállalat szerint ugyanakkor 2005-ben a bevételek mindössze 16 százalékkal emelkednek, és némileg meghaladják majd az 56 milliárd dollárt.
A lassulás elsősorban az ünnepek alatt szokásos bevásárlási láz miatt következik be, mivel a fogyasztói igények megugrásával rövidtávon a gyártóknak sem áll érdekében a további árcsökkentés. A DisplaySearch kutatócég szerint azonban hosszútávon továbbra is a túlkínálat határozza majd meg a piac helyzetét, amit tovább súlyosbíthat az LCD televíziók iránti enyhe érdeklődés, és a gyártás felfuttatása. Az előrejelzést némileg alátámasztja, hogy az elmúlt két hónap során az LCD készülékek ára átlagosan 30 százalékkal csökkent, mivel a gyártók attól tartottak, hogy az új gyártósorok beindulásával számos termék eladhatatlanná válik.
"A piac stabilizálódásával az árak csökkenése lelassul, és a negyedik negyedévben nem éri majd el az öt százalékot sem" - jelentette ki David Hsieh, a DisplaySearch Taiwan igazgatója az ágazat helyzetét ismertető értekezleten. Az igazgató szerint a nagy LCD-gyártók - mint a dél-koreai Samsung Electronics, az LG.Philips LCD, valamint a tajvani AU Optronics - forgalma jelentős mértékben növekedhet. "A folyadékkristályos kijelzők iránti kereslet megugrik majd az ünnepek előtt, és a gyártóknak nagyobb teljesítményre kell kapcsolniuk, hogy kielégítsék a fogyasztói igényeket" - vonta le következtetését Hsieh, de hozzátette, hogy az ismert PC-gyártók - mint például a Dell és a Hewlett-Packard - szeptember és november között általában óriási készleteket halmoznak fel, hogy ne érje őket váratlanul a vásárlók rohama.
A DisplaySearch szerint az LCD TV készülékek száma a nehézségek és a lanyhuló kereslet ellenére megduplázódhat a tavalyi évhez képest, és a folyadékkristályos kijelzőkből származó bevételek elérik majd a 48 milliárd dollárt, ami 47 százalékos növekedést jelent a 2003-as eredményhez viszonyítva. A vállalat szerint ugyanakkor 2005-ben a bevételek mindössze 16 százalékkal emelkednek, és némileg meghaladják majd az 56 milliárd dollárt.